Autor Wątek: Marin Four Corners - Marian  (Przeczytany 27526 razy)

Offline Mężczyzna renifer

  • Wiadomości: 245
  • Miasto: w polu i w lesie
  • Na forum od: 22.01.2012
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 12 Paź 2017, 20:19 »
Ja mam prawie 70 lat. Trudno mnie czymkolwiek podniecić. Mam swoją filozofię roweru. Nie wypowiadam się na tak intymny temat. Zdaję sobie sprawę, że mogę urazić, obrazić, a nie wiele czasu zostaje mi na pokutę. Nie chcę zejść z tego świata w grzechu. Ale te wystające druty z przedniego błotnika zetnij. Kiedyś zrobiłem sobie dziurę w kolanie, tego Tobie nie życzę. Nic strasznego ale po co dziura w spodniach galotach czy jak to się zwie. A tak poza tym wszystko OK! 
Jeśli ty dasz mi trochę - ja dam ci dużo!
Jeśli ty dasz mi dużo - ja dam ci dużo więcej!
Jeśli ty dasz mi wszystko - ja też dam ci wszystko!

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 12 Paź 2017, 21:16 »
Jasne, że zetnę, na razie czasu brakło na takie dopieszczanie. Chciałem się też upewnić, że wszystko jest ok, a zwłaszcza prowadzenie drutów w okolicy przedniego hamulca. Musiałem tam wyginać druty. Dzisiaj rower przeszedł chrzest bojowy, nic się telepało, nic nie obcierało ani nie stukało. Jest git. Dzisiaj jeszcze trochę obniżyłem błotniki. Po kolejnej jeździe testowej wystające druty idą precz i zakładam dołączone do błotników kapturki.

Dzięki za troskę i ciepłe słowo.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 15 Paź 2017, 13:12 »
Gravel z błotnikami na prawdę może wyglądać ładnie ... o, na przykład tak ;-)


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 15 Paź 2017, 13:18 »
Polemizowałbym ;)
Rama ładna i pewnie wygodna, ale błotniki to tam nie pasują, zwłaszcza do oponek z białym bokiem. Już ładniej Marinowi pasują (brzydszy od nich nie będzie)

Spróbuję jeszcze trochę podregulować błotniki i zbliżyć je do opony.
Jeśli nie chlapie, to ja bym ich do opony nie przysuwał. Mniej miejsca na potencjalne błoto.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 15 Paź 2017, 13:29 »
Przysuwanie błotników blisko opon kończy się czasami zapchaniem koła błotem. A jeśli ktoś jezdzi tylko po wodzie, to mu nie jest potrzebny gravel, bo typowa szosówka z wodą sobie poradzi.
Nazwa "błotnik" nie zawsze określa element, który przed błotem chroni. To zależy od błotnika i od błota. Niejeden raz zapchał mi się błotem błotnik. Bardziej odpowiedni byłby dla tego akcesorium termin deszcznik albo wodochlapnik, bo na błoto zbyt często nie działa.l

Offline Mężczyzna Tysek

  • Najważniejsza jest podróż...
  • Wiadomości: 187
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 16.05.2016
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 15 Paź 2017, 21:27 »
Ehh muszę też swoje wyciągnąć z piwnicy :D...
Mam gdzieś czyjąś wrażliwość estetyczną, ładnemu we wszystkim ładnie.
 


Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 15:30 »
Małe odświeżenie wątku.
Pisałem tutaj:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=19699.msg378991#msg378991
o planach z podniesieniem kierownicy przy pomocy adaptera i tak też zrobiłem.
Jest wygodniej :)
Niestety rower wygląda gorzej :(

Przekręcenie kierownicy do góry dużo nie pomogło, nawet w ustawieni jak na poniższym zdjęciu praktycznie nie korzystam z chwytu na łapach ani tym bardziej dolnego.
Mam jeszcze nadzieje, że z czasem przyzwyczaję się bardziej do pozycji na tym rowerze ciało samo będzie dążyło do mocniejszego pochylenia.
Na razie warunki i/lub czas nie pozwalają na dłuższe wycieczki.



Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 17:09 »
...
Niestety rower wygląda gorzej :(
...
Trudno się nie zgodzić  :)
Czy w tej sytuacji jest w ogóle sens męczyć się z baranem? Nie po to został wymyślony, żeby go tak ustawiać, a różnorodność chwytów można zrealizować też innymi sposobami - przy pomocy innych kierownic oraz różnych elementów dodatkowych.
Wiem, że taka zmiana pociągnie za sobą zmianę m.in. manetek, ale może to mniejsze zło? Taka zmiana jest odracalna, więc ryzyko niewielkie.

Można jeszcze barana powiesić do góry rogami  ;)

Offline Mężczyzna michuss

  • Wiadomości: 397
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 28.02.2014
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 17:52 »
Można jeszcze barana powiesić do góry rogami  ;)
Albo założyć w stylu morsa ;)

Nie ma co kryć - trochę szpetnie wygląda. Może jeszcze w bike-fitting by zainwestować? Ktoś ze znajomych ostatnio wspominał, że drobna korekta ustawień sprawiła cuda...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 18:00 »
A jaki masz wzrost i rozmiar ramy? Bo takie drastyczne przeróbki często są próbą szukania odpowiedzi na źle dobrany rozmiar ramy. Generalnie dłonie bolą bardziej im więcej ciężaru opierasz na nich, więc pomaga na to albo podniesienie kierownicy, albo cofnięcie siodła.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 21:41 »
Wiem, że taka zmiana pociągnie za sobą zmianę m.in. manetek, ale może to mniejsze zło? Taka zmiana jest odracalna, więc ryzyko niewielkie.
No to też mi przeszło przez myśl, ale nie wiem jak z manetkami i klamkami, czy w ogóle są takie na zwykła kierownicę, które obsłużą szosowe przerzutki i hamulce ?

A jaki masz wzrost i rozmiar ramy? Bo takie drastyczne przeróbki często są próbą szukania odpowiedzi na źle dobrany rozmiar ramy. Generalnie dłonie bolą bardziej im więcej ciężaru opierasz na nich, więc pomaga na to albo podniesienie kierownicy, albo cofnięcie siodła.
Zdaje sobie z tego sprawę. Mam rozmiar M, bo tak wychodziło z tabelki producenta (blisko granicy z "S", ale jednak "M"). Rozmiar S miał, z tego co pamiętam, ok 3cm krótszą ramę więc zmieniłem mostek na krótszy.
Kierownicę podniosłem, tyle, że teraz, aż za bardzo (ze względów estetycznych), a co do siodełka to myślałem raczej, że siodełko należy przybliżyć, a nie cofnąć. Może spróbuję z cofnięciem.
Generalnie jeździ mi się dobrze poza bólem dłoni na dłuższych odcinkach i tym, że nie wykorzystuję innych chwytów niż typowo górne (na górze kierownicy, na prostych odcinkach przy mostku i ewentualnie szerzej na pierwszych zagięciach). Nie wiem jeszcze jak z bólem po podniesieniu kierownicy, bo jak na razie, najdłuższa przejażdżka po upgradzie, to nieco ponad 30km.

edit:
widzę, że manetki są dostępne (nawet Sora, czyli takie jak mam w rowerze) a w internetach piszą, że nawet zwykłe MTB dadzą radę. Klamki niby też mogą być zwykłe. No jest to temat do przemyślenia.
« Ostatnia zmiana: 21 Lut 2018, 22:11 qbab »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 22:08 »
Ale jak te dłonie bolą, w którym miejscu? Drętwieją czy to inaczej się objawia? Przy hamowaniu przeszkadza?

W ten sposób to nie ma sensu jeździć, rower tak zbudowany traci znacznie, bo tak wysoka kierownica wpływa mocno na sterowalność roweru i to jak się nim jeździ, szczególnie w terenie. Baranek bez górnego i dolnego chwytu nie ma sensu, trzeba kombinować tak by go sensownie ustawić. Popróbować różnych długości mostka, a także różnych kątów ustawienia manetek względem kierownicy oraz kierownicy względem mostka. Masz je mocno do góry, podręcznikowe ustawienie to coś takiego:



Też różne ustawienia samej kierownicy, w ostateczności wypróbowanie innej kierownicy. Można też albo odsunąć trochę siodło do tyłu, albo leciutko podnieść jego nos, by mniej ciężaru wisiało na rękach. Nie musi to zadziałać, ale próby wiele nie kosztują.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 22:16 »
Teraz (czyli tak jak na zdjęciu) mam rzeczywiście bardzo przekręconą kierownicę do góry. Zrobiłem to dla testu, żeby sprawdzić czy dzięki temu będzie mi wygodnie korzystać ze chwytu na łapach, ale stwierdziłem jakiejś drastycznej poprawy.
Dłonie bolą (bolały) od nacisku i wibracji, czyli na dole dłoni tam gdzie dłoń opiera się na kierownicy.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 22:23 »
Na takie coś to już bardziej kwestia dobrych rękawiczek, założenia dwóch warstw owijki, w tym żelowej. Też spuszczenie nieco powietrza z kół itd.

Ale też rowery typu gravel nie są dla każdego, komfort jazdy w terenie jest dużo mniejszy od roweru z amortyzacją, choć to sprawa mocno indywidualna. Dla mnie osobiście to rower do zastosowań 80-90% na asfalcie, reszta w terenie. Gdy te proporcje są sporo większe na rzecz terenu - wygodniejszy będzie rower z amortyzacją. Ale tak czy siak warto poeksperymentowac z róznymi ustawieniami, a nóż się coś uda trafić

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Marin Four Corners - Marian
« 21 Lut 2018, 23:17 »
choć to sprawa mocno indywidualna.
warto poeksperymentowac z róznymi ustawieniami, a nóż się coś uda trafić

No jakbyś o mnie pisał...
Kiedyś (dawno dawno) długo szukałem jakiegoś idealnego ustawienia/geometrii roweru. A to ramiona bolały, a to szyja, a to d...a. I co bym nie zrobił zawsze było źle. I kupiłem pierwszą "szosę" i ze zdumieniem odkryłem, że można 100 czy 200 km przejechać bez bólu...  Okazało się, że świetnie mi się jeździ w mocno pochylonej, raczej sportowej pozycji (szosa) i absolutnie wyprostowanej (na miejskim rowerze). Pośrednie ustawienia nadal powodują u mnie różne dolegliwości.


Może więc @qbab spróbuj poeksperymentować z pozycją znacznie niższą niż pierwotna? 


... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum