Autor Wątek: Mój Peugeot  (Przeczytany 4679 razy)

Offline Mężczyzna chorowitek

  • Wiadomości: 102
  • Miasto: lublin
  • Na forum od: 27.09.2017
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 09:47 »
więcej zdjęć

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 10:25 »
... po pierwszej dłuższej podróży żona narzeka na mrowienie w dłoniach przez za niską kierownicę...
Wydaje mi się, że jedna przejażdżka nie daje odpowiedzi o przyczynach mrowienia w dłoniach. To może być coś innego niż za niska kierownica i należałoby pojeździć z różnymi ustawieniami, a nie tylko na takim, które wydaje się wygodne na postoju.
Może rama jest za długa, może kierownica za szeroka, może siodełko nieodpowiednie itp.

Pomijając kwestie estetyczne, to ten spionowany mostek stał się ekstremalnie krótki, co będzie miało wpływ na prowadzenie się roweru.

Można wymienić widelec, koła i inne podzespoły, ale warto mieć na względzie ekonomiczną zasadność.

Offline Mężczyzna chorowitek

  • Wiadomości: 102
  • Miasto: lublin
  • Na forum od: 27.09.2017
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 11:38 »
Żona jest przekonana, że to od wysokości kierownicy. Spróbuję ją namówić na pokombinowanie z ustawieniami, ale to uparte stworzenie jest:)

Mi ten mostek też wizualnie przeszkadza, ale zrobiłem kilka km na tym rowerze i nie zauważyłem jakichś utrudnień w jego prowadzeniu.

Myślisz, że wymiana tych części to jakie byłyby koszty?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 12:07 »
Niestety po pierwszej dłuższej podróży żona narzeka na mrowienie w dłoniach przez za niską kierownicę. Ale sprzedawca powiedział, że przy tym widelcu już się wyżej nie da:(
E tam, zaraz się nie da!
Nawet bez regulowanego się da

Wstawiasz takiego cusia:

i już się da wyżej.

A jak już ustalisz wysokość na regulowanym to można wstawić wysoki mostek Ergoteca:


Mam takie mostki i mam taki jeden adapter i zapewniam że to naprawdę działa.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 12:11 »
Tego kombinowania to nie ma aż tak dużo. Jeśli ustawicie prawidłowo siodełko, to do regulacji zostanie położenie kierownicy.
Na za krótką sterówkę jakimś rodzajem rozwiązania może być jej przedłużenie odpowiednią przedłużką. Ktoś na forum miał coś takiego na rowerze.
O wszelkich manewrach osprzętowych nie chcę się wypowiadać, bo z taką konfiguracją się nie spotkałem.

ed.
No właśnie, Borafu zrobił to lepiej.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 12:37 »
Żona jest przekonana, że to od wysokości kierownicy.
Ja z kolei, po obejrzeniu zdjęcia, na którym widać ze kierownica jest znacznie wyżej od siodełka, jestem przekonany że żona dyrdymały opowiada.

Offline Mężczyzna chorowitek

  • Wiadomości: 102
  • Miasto: lublin
  • Na forum od: 27.09.2017
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 13:08 »
No właśnie sprzedawca najpierw zaproponował założenie tego pierwszego cusia. Ale później stwierdził, że do tego widelca się nie da tego założyć.

Ja też próbuję żonie wytłumaczyć, że to pierwotne ułożenie kierownicy byłoby lepsze, ale ona nie chce o tym słyszeć tłumacząc się problemami z kręgosłupem.

No nic, jeszcze popróbuję ją ponamawiać na poszukanie optymalnego ustawienia.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Mój Peugeot
« 7 Maj 2018, 13:29 »
No właśnie sprzedawca najpierw zaproponował założenie tego pierwszego cusia. Ale później stwierdził, że do tego widelca się nie da tego założyć.
Dziwne, bo tę przedłużkę montuje się tak jak normalny mostek, ale nie widziałem tego widelca więc nie wiem nic na pewno.

Ja też próbuję żonie wytłumaczyć, że to pierwotne ułożenie kierownicy byłoby lepsze, ale ona nie chce o tym słyszeć tłumacząc się problemami z kręgosłupem.
Powiedziałbym że im kierownica wyżej tym obciążenie kręgosłupa będzie większe...

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Mój Peugeot
« 8 Maj 2018, 06:06 »
W kwestii mrowienia rąk i podnoszenia kierownicy,  to ja się zgadzam z Borafu.

I tu moje pytanie do Was, czy myślicie, że da radę zamienić widelec, na typowo trekkingowy (nawet z amortyzacją) i tym samym też przedni hamulec na v-breka (czy będzie konieczna wymiana klamki?) i czy dzięki temu uda mi się podnieść tą kierownicę?
Zmiana widelca (i hamulca) na v-brake - tutaj może być problem.  Obecnie zainstalowane klamki współpracują z szosowymi hamulcami (mają szosowy uciąg linki). Mogą dobrze działać ew. z hamulcami canti. Z v-brake'ami będą miały marną modulację, da się hamować ale trzeba klocki bardzo blisko obręczy ustawić (ew. można v-ki z krótkimi ramionami zastosować).
« Ostatnia zmiana: 8 Maj 2018, 07:14 sinuche »

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Mój Peugeot
« 8 Maj 2018, 08:27 »
Zmiana widelca (i hamulca) na v-brake - tutaj może być problem.  Obecnie zainstalowane klamki współpracują z szosowymi hamulcami (mają szosowy uciąg linki). Mogą dobrze działać ew. z hamulcami canti. Z v-brake'ami będą miały marną modulację, da się hamować ale trzeba klocki bardzo blisko obręczy ustawić (ew. można v-ki z krótkimi ramionami zastosować).
Mini-V są też z różnymi długościami ramion - ja wsadziłem dłuższe (bodajże 90 mm) i modulacja słabsza ale siła OK. Za to miejsca przy oponach 30-622, że ho, ho.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum