Autor Wątek: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead  (Przeczytany 59983 razy)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 21:21 »
Moim zdaniem byle telefon na andku, z wodoodpornością i baterią która da radę pociągnąć 10h ... pozamiatał by rynek nawigacji z miejsca. Dlatego takie były wielkie oczekiwania względem Karoo.

No... niby takie proste i dlaczego to nie wychodzi?

Telefon to nie nawigacja. Proste. Karoo rozbudziło nadzieje ...

To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI

A to akurat świetnie działa. Ale wypowiadam się tylko nt. turystycznych "guzikowców" gpsmap60 i gpsmap64.

Turystyki pewnie tak.
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation

Online Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:15 »
Próbowałem kiedyś ładować 810 z powerbanka zasilanego na baterie AA i wydajność była beznadziejna w porównaniu z ładowaniem ze "zwykłego" powerbanka.

Mi tego nie trzeba mówić, cały MRDP w 2013 przejechałem z powerbankiem na AA, na 4 paluszkach ze 150km trzymało, co wizyta w Biedronce to 20 baterii kupowałem  :lol:

Ale trzeba tu zrobić wyraźnie rozróżnienie czym innym jest urządzenie bezpośrednio na AA (wiekszość turystyków pracuje całkiem wydajnie i ma długie czasy pracy), a czym innym podłączanie zasilania z baterii AA do urządzenia na baterię 3,7V. paluszki są na 1,5V, więc wtedy straty energii są gigantyczne, to rozwiązanie jedynie awaryjnie, powerbanki litowe są o wiele bardziej wydajne.
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation
Generalnie 820 nie jest specjalnie udanym modelem, schrzanili przede wszystkim jakość dotyku, na to sporo ludzi narzeka, w seriach 800/810 dotyk już działa bardzo dobrze, wiele razy jeździłem na deszczu czy w rękawiczkach i nie ma problemu.

W przypadku Garmina jesteśmy niejako ofiarami jego popularności i pozycji monopolisty, mają dziesiątki modeli i akcesoriów, dlatego nie dopieszczają odpowiednio swoich produktów i wypuszczają na rynek nie do końca sprawdzone produkty, robiąc z klientów darmowych testerów. A takie Wahoo ma kilka modeli na krzyż, więc nie może sobie pozwolić na poważną wpadkę, bo to może oznaczać koniec firmy. Dlatego im większą konkurencję będzie miał Garmin tym lepiej dla klientów. Ale ciągle jednak jego urządzenia pod względem możliwości są zdecydowanie numerem 1 na rynku.

No i jednak widać, że stopień skomplikowania urządzenia znacznie wpływa na jego niezawodną pracę, w seriach turystycznych problemów jest o niebo mniej niż w sporo bardziej skomplikowanych urządzeniach serii rowerowej. Nowy 1030 generalnie ma pozytywne recenzje (choć oczywiście pomniejszych bugów nie brakuje), wielkim krokiem naprzód jest sporo mocniejsza bateria, bo to najbardziej irytowało ludzi w jego poprzedniku. Większość bugów to problemy na łączu telefon - Edge (dlatego pierwszy model z taką funkcjonalnością 810 ma największą ilość bugów, podczas gdy 800 bez obsługi BT i Wi-Fi jest sporo pewniejszy), więc mi to akurat nie za bardzo przeszkadza, bo telefonu w czasie jazdy zupełnie nie potrzebuję podłączać, natomiast do zgrania tras to już fajna sprawa. Ale wielu ludzi używa segmentów Stravy na żywo, nawigacji wg rowerowej popularności dróg, a do tego jest niezbędne połączenie z telefonem i internetem.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:39 »
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation
Generalnie 820 nie jest specjalnie udanym modelem, schrzanili przede wszystkim jakość dotyku, na to sporo ludzi narzeka, w seriach 800/810 dotyk już działa bardzo dobrze, wiele razy jeździłem na deszczu czy w rękawiczkach i nie ma problemu.
Mam 820 i nie mam problemów z ekranem. Potwierdzam, że wcześniej 820 miała dość czuły dotyk jednak swego czasu aktualizowano soft. Od tamtej pory działa jak należy. Można wybrać trzy poziomy czułości. W rękawiczkach obsługuje się niewygodnie, ale to raczej ze względu na mały ekran niż jego "nadczułość". Nie ma żadnych problemów z działaniem w deszczu. Zapobiegliwie kupilem swego czasu "pilota", żeby przerzucać ekrany Garmina w trybie zablokowanego ekranu. Jednak nie było takiej potrzeby. Kiedy na dokładkę Garmin wypuścił aktualizację, dzięki której przy manewrze / zmianie kierunku jazdy urządzenie przełączało się na mapę pilot wylądował w szufladzie i na dniach będę go sprzedawał.
« Ostatnia zmiana: 29 Sty 2018, 22:45 4gotten »
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Online Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:47 »
Mam 820 i nie mam problemów z ekranem. Potwierdzam, że wcześniej 820 miała dość czuły dotyk jednak swego czasu aktualizowano soft. Od tamtej pory działa jak należy. Można wybrać trzy poziomy czułości. W rękawiczkach obsługuje się niewygodnie, ale to raczej ze względu na mały ekran niż jego "nadczułość". Nie ma żadnych problemów z działaniem w deszczu. Zapobiegliwie kupilem swego czasu "pilota", żeby przerzucać ekrany Garmina w trybie zablokowanego ekranu. Jednak nie było takiej potrzeby. Kiedy na dokładkę Garmin wypuścił aktualizację, dzięki której przy manewrze / zmianie kierunku jazdy urządzenie przełączało się na mapę pilot wylądował w szufladzie i na dniach będę go sprzedawał.

Czyli jak widać problem był w sofcie, to niestety fatalnie świadczy o Garminie. Wypuszczają nieprzetestowany bubel na rynek, tysiące klientów się wkurza i irytuje, a okazuje się że winny nie był rodzaj ekranu, tylko soft. Niestety do takich zachowań prowadzi pozycja monopolisty.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:54 »
Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami ;)
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:23 »

Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami :wink: 

Znak czasów. Garmin nie jest wyjątkiem. Niemal wszystko ma swoje firmaware, które można zaktualizować, więc pierwsi klienci są zawsze beta testerami. A czasem to chyba nawet alfa testerami ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:25 »
Czyli jak widać problem był w sofcie, to niestety fatalnie świadczy o Garminie. Wypuszczają nieprzetestowany bubel na rynek, tysiące klientów się wkurza i irytuje, a okazuje się że winny nie był rodzaj ekranu, tylko soft. Niestety do takich zachowań prowadzi pozycja monopolisty.
Niekoniecznie problem był w sofcie. Software'owo mogli skompensować niegomagania HW ekranu,  i tyle.
Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami ;)
Generalnie to się tyczy nie tylko garmina ;)

Monopolistyczne praktyki ? Pokaż mi innego monoplistę z taką polityką serwisową jaką ma Garmin. W szczególności: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?" Tak - to jest, w pewnym skrócie, rzeczywista historia.

Błędy ? Większośc elektroniki je ma. Tysiące niezadowolonych klientów ? Pewnie połowa z nich nie pokusiła się o przeczytanie instrukcji, połowa pozostałej połowy narzeka na współpracę z innymi urządzeniami (bądź mapami) gdzie błąd może nie leżeć po stronie Garmina.
Ot choćby:
Cytuj
Większość bugów to problemy na łączu telefon - Edge (dlatego pierwszy model z taką funkcjonalnością 810 ma największą ilość bugów, podczas gdy 800 bez obsługi BT i Wi-Fi jest sporo pewniejszy)
A potrafią telefon ustawić tak, żeby nie wyłączał BT po zablokowaniu ekranu, albo ustawić odpowiednie uprawnienia systemowe dla aplikacji Garmina? Temat po stronie androida (iOSa nie mam, nie znam)

Koniec końców - o błędach Garmina najgłośniej, bo ten ma najwięcej klientów.
Jest liderem na rynku? Śmiem twiedzić, że jest. Pod względem sprzedaży na pewno. Nie dlatego, że ma najlepsze produkty tylko dlatego, że ma największe portfolio produktów (adresuje szeroką rzezszę potencjalnych nabywców), segmentację rynku (nie all-in-one tylko osbne produkty dla sportowca, turysty itp...) i sprawny serwis (kupując Garmina wiesz, że w razie problemów nie odeślą Cie "na drzewo")

A konkurencja ? Chciałbym widzieć ją deptającą Garminowi po piętach. Na to się jednak nie zanosi. Mamy Wahoo z potencjałem, ale dopóki nie wypuszczą urządzenia z prawdziwą mapą, moga konkurować z Garminami serii 520 co najwyżej.
Mamy Karoo? Tak... ;) Nawet cały ten wątek jest o Karoo i wygląda na to, że jedyne co można o nim powiedzieć, to... Garmin też ma wady. ;)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:32 »
Mamy Karoo? Tak... ;) Nawet cały ten wątek jest o Karoo i wygląda na to, że jedyne co można o nim powiedzieć, to... Garmin też ma wady. ;)

No niestety, ale masz rację :-) Niestety, bo cały ten proces wdrożenia Karoo, komunikacji ze społecznością, rozpoczęcia produkcji i dystrybucji urządzeń zawodzi na całej linii. Wobec tych problemów kompletnie na drugi plan schodzą oceny/analizy tego co składa się na mocne i słabe strony tego urządzenia. Potrzeba jednak czasu, rzetelnych opinii, całego tego feedbacku, który na razie nie istnieje ...

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 10:48 »
Cytuj
: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?"

Ja: Garmin mi sie wylacza bez powodu podczas jazdy i gubi nagranie
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Dziekuje za nowego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy to ogolny problem z tym modelem?
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Super, dostalem trzeciego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy moge prosic o inny model? Nawet wczesniejszy (800) albo nizszy (520)?
Garmin: Niestety, mozemy wymienic tylko na 810. Prosze przyslac.
Ja (otrzymawszy kolejnego 810 ktory sie wylacza): A niechze was wszystkich...

[/kurtyna]

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 10:56 »
Cytuj
: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?"

Ja: Garmin mi sie wylacza bez powodu podczas jazdy i gubi nagranie
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Dziekuje za nowego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy to ogolny problem z tym modelem?
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Super, dostalem trzeciego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy moge prosic o inny model? Nawet wczesniejszy (800) albo nizszy (520)?
Garmin: Niestety, mozemy wymienic tylko na 810. Prosze przyslac.
Ja (otrzymawszy kolejnego 810 ktory sie wylacza): A niechze was wszystkich...

[/kurtyna]

Alek chyba za szybko się zniechęcasz, skoro oferują wymianę, to warto próbować... do skutku  ;) i do wyczerpania ich cierpliwości  ;D

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 11:16 »
Przyznam, ponioslo mnie. Ale ja zawsze bylem w goracej wodzie kapany...  :P

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 16 Lut 2018, 12:32 »
Jak donosi na swojej stronie Hammerhead, po otrzymaniu wszelkich decyzji administracyjnych mogą już oficjalnie wysyłać zakupione w trakcie przedsprzedaży urządzenia Karoo.  Wysyłki na terenie USA ruszą w przeciągu 48-72 godzin, a do EU w przeciągu 6-12 dni.

Cóż, oby ...

Być może na wiosnę doczekamy się jakiejś sensownej informacji zwrotnej od użytkowników.

Offline Mężczyzna wrubel

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 29.05.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Mar 2018, 23:08 »
ja swojego od paru dni już testuje :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 31 Mar 2018, 10:44 »
ja swojego od paru dni już testuje :)

Jak zbierzesz większą liczbę przemyśleń, prosimy grzecznie o podzielenie się nimi tu na forum.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Szuka jakiś dobrych cech...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum