Autor Wątek: Nowe koła  (Przeczytany 15199 razy)

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 19:45 »
Witajcie. Na nowy sezon chcę sobie sprawić nowe kółka. Kilka osób dziwiło się na zlocie zeszłorocznym, że obręcze mam stalowe :P  Trochę mi ciążą. Kasy mam mało i stawiam na wagę- choć tu i wytrzymałość ma znaczenie.
Moja konfiguracja może być trochę zaskakująca i kontrowersyjna, ale popatrzcie na nią i powiedzcie co sądzicie. Może macie dla mnie jakieś wskazówki, coś odradzicie i polecicie inne?
Koło przód:
-obręcz accent trackliner
http://allegro.pl/item876752244_nowa_obrecz_accent_trackliner_specjalny_system.html
-piasta novatec
http://allegro.pl/item905347206_superlekka_piasta_novatec_przod_81g_maszyny.html
-nyple dartmoor alu
http://allegro.pl/item899056369_nyple_dartmoor_wszystkie_kolory.html
-opaska michelin
http://allegro.pl/item908593017_super_lekkie_tasmy_michelin_do_felg_26_mtb_nowe.html
-szprychy mam już DT competition

Koło tył identycznie z wyjątkiem piasty. Zostawiam sobie swoją starą STX parallax.

Co myślicie o takim zestawie?

Edit: Mietek uświadomił mi, że wkleiłem model piasty na 28h, a powinienem na 32h więc poprawione. :)

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 20:01 »
Co do obręczy to się nie wypowiem bo o obręczach accenta nic nie wiem. Piasta jak najbardziej tak, Novatec to dobre piasty. Nyple wziął bym Dt swissa do kompletu ze szprychami.
Skoro szprychy już masz to obręcz i piastę dobrałeś tak aby pasowały do długości szprych ?
Bo potem może się okazać, że np szprychy będą za krótkie.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 20:13 »
Co do szprych to mam ze starych kół. Tak wiem, że to nie jest najlepsze wyjście i powinienem zainwestować w nowe ale jeżeli będą pasować stare to je wykorzystam. Jeżeli będą za krótkie kupię nowe ale z pewnością dt competition ponieważ jestem z nich bardzo zadowolony.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 21:40 »
Ja bardziej patrzę na to w ten sposób, że elementy najbardziej oddalone od piasty powinny być jak najlżejsze. Wtedy koła łatwiej rozpędzić, łatwiej z takimi podjeżdżać. Z drugiej strony nie chcę mieć takiej akcji jak Twoja. :twisted:  Lekkie nyple, obręcze, dętki i opony- to sukces przyspieszania, tak czytałem

Offline pi00

  • Wiadomości: 53
  • Miasto: Bełchatów
  • Na forum od: 03.08.2009
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 21:46 »
To ja w temacie opaski. Moja propozycja:


Można raz obręcz tym przelecieć, a jak nie wystarczy to dwa czy trzy. Szkoda kasy na jakieś wymysły. Oczywiście to tylko moje zdanie. Potem można resztę tej taśmy włożyć do apteczki.

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Nowe koła
« 2 Lut 2010, 23:36 »
W porównaniu do stalowych obręczy to praktycznie każde aluminiowe będą lekkie. Z tą małą wagą bym nie przesadzał bo możesz skończyć jak Michał. Ja bym się nie bawił w lekkie nyple a porządne. Jeśli nyple okażą się miękkie to szybko je zniszczysz przy centrowaniu i będziesz miał problem. Jeśli chcesz mało wydać na koła to nie szukaj na siłę jak najlżejszy części. Dobre, super lekkie nie może być tanie.

Zamiast tej piasty co podałeś kup tą http://www.centrumrowerowe.pl/002866/Novatec-751_SB_piasta_przednia/Produkt.aspx  a zaoszczędzone pieniądze dołóż do lepszej obręczy lub nowych szprych.


Mam taka piastę ma przejechane prawie 30 000km w różnych warunkach w tym maratony górskie i XC. Ani razu jej nie rozkręcałem i nie miałem z nią najmniejszych problemów.


Z obręczy mogę zaproponować takie http://www.erowery.pl/go/_info/?id=472 .
Na Rigidach jeżdżę z sakwami i polecam.

Jak do tego dokupisz jeszcze nowe szprychy DT Champion z aluminiowymi nyplami DT to wyjdzie o 10zł taniej niż twój zestaw, a uważam że lepiej bo z nowymi szprychami.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Nowe koła
« 3 Lut 2010, 21:09 »
Z piasty tej co napisałem chyba w takim razie zrezygnuję i wezmę coś tańszego novateca. Możliwe, że to co polecił atlochowski. Kasę dołożę do obręczy. Może w takim razie mavica 317? Waga podobna jak te accentowskie ale chyba mocniejsze będą...

Offline blindbob

  • Wiadomości: 218
  • Miasto: krakow
  • Na forum od: 03.03.2009
Nowe koła
« 4 Lut 2010, 19:35 »
ja mam takie http://dtswiss.pl/rims/tk_7_1.htm

a polecam rowniez takie: http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=37&pos=0

mam rowniez te: http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=36&pos=1

to moim zdaniem obecnie najlepsze obręcze do trekkingu

Offline Pawel90

  • Wiadomości: 103
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 05.01.2009
    • http://rasiu.bikestats.pl
Nowe koła
« 5 Lut 2010, 17:46 »
Zapytam w tym temacie. Mam zamiar wymienić tyle koło i zastanawiam się czy taka konfiguracja będzie odpowiednia pod sakwy?
Obręcz- Alexrims DH19
Szprychy- DT Swiss Champion
Nyple- DT Swiss
Piasta- Shimano FH M580

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Nowe koła
« 5 Lut 2010, 18:28 »
Czy złożenie prostego koła jest wykonalne w domowych warunkach czy lepiej zlecić by sklep złożył? :)

Offline pi00

  • Wiadomości: 53
  • Miasto: Bełchatów
  • Na forum od: 03.08.2009
Nowe koła
« 5 Lut 2010, 19:13 »
To jak już padło pytanie o złożenie koła, to i ja zapytam. Czy jeździ ktoś na kole zaplatanym na dwa krzyże na wyprawy (koło przednie, z sakwami lub bez, każda odp. będzie cenna)? Czy minimum to trzy krzyże (ba, można i na cztery :) ), jednak chodzi mi o to najmniejsze minimum zapewniające bezpieczeństwo i trwałość/sztywność koła przedniego.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Nowe koła
« 5 Lut 2010, 20:08 »
jeśli wcześniej tego nie robiłeś, to zaplatanie koła na wyprawę poleciłbym serwisantom.... na wyjeździe ważne jest żeby awarii nie było, a jak chcesz się pouczyć zaplatać to na miejskim możesz się pobawić, zobaczysz jak Ci będzie szło  :wink:

Cytuj
zaplot na słoneczko lepiej odbiera jebniecie na góra doł a na boki tragicznie za to im wiecej krzyzy tym lepsze trzymanie na boki a gorsze gora doł.

Cytuj
aha, różnica wytrzymałości pionowej od zaplotu wiele nie zmienia ! ale za to na bicie bicie boczne ma duzo dac bo nyple sa najbliżej główki i przez to jest tak jak by kołnierz miał by większą średnicę. w pionie bardziej sama sprycha pracuje (tak tez ma być).
Ja nie wiem co o tym myśleć bo po to są m,in, krzyże, z resztom lewy kołnierz w dobrych piastach (czytaj BT :) jest tak wysuniety ze i tak mocno tych sprych nie naciągniesz.
ale prawdą jest ze KOMPLETNIE nie przenosi napędu a to jest jednak lipa, nie ma nic gorszego jak latające koło przy kopniaku
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Nowe koła
« 5 Lut 2010, 21:06 »
Pawel90 takie właśnie obręcze, szprychy i nyple zaplotłem sobie w czerwcu ubiegłego roku. Poczytałem trochę w internecie(w tym wskazówki M.wolffa) i zaplotłem sam (trzy krzyże) - wcale nie takie trudne. W zeszłym roku jeździłem bardzo dużo z sakwami, z tymże nigdy nie były dociążone na mxa. Koło (tylne) ma się bardzo dobrze.

 :D  :D  :D O kurcze, to z Tobą prowadziłem na ten temat "korespondencję" na privie  :D
Trudno, czasem się powtarzam :D


Offline pi00

  • Wiadomości: 53
  • Miasto: Bełchatów
  • Na forum od: 03.08.2009
Nowe koła
« 6 Lut 2010, 09:38 »
Teorię znam, myślałem, że ktoś jeździ na takich kołach. Niemniej dzięki Waxmund. Po trosze to takie gadanie o .upie Maryny z mojej strony. Zaplecenie na trzy krzyże wydaje się optimum i za dużo na ten temat to filozofować nie można.

Aż zacytuję tytaj użytkownika cinek88 z innego tematu, mam nadzieję, że mi się nie dostanie za to.
Cytat: "cinek88"
Czekam aż ten śnieg stopnieje, to rower wyciągnę, bo już takie pierdoły wypisuję, że aż sam nie wierzę :mrgreen:

Racja :) Wczoraj co prawda wyciągnąłem rower by przetestować wyszlifowaną kasetę (zaoszczędzone 60 zł), ale na tych lokalnych drogach to tylko śnieg z wierzchu, a pod spodem lód; trzeba po wojewódzkich itp. jeździć.

Offline Pawel90

  • Wiadomości: 103
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 05.01.2009
    • http://rasiu.bikestats.pl
Nowe koła
« 6 Lut 2010, 12:32 »
Cytat: "transatlantyk"
Pawel90  Poczytałem trochę w internecie(w tym wskazówki M.wolffa) i zaplotłem sam (trzy krzyże) - wcale nie takie trudne.

Ja raczej zaplot powierzę serwisowi, jak napisał Waxmund na wyjeździe ważne jest żeby awarii nie było
Cytat: "transatlantyk"
Pawel90 :D  :D  :D O kurcze, to z Tobą prowadziłem na ten temat "korespondencję" na privie  :D
Trudno, czasem się powtarzam :D

Tak:D Już rozmawialiśmy o tym kole i chciałem jeszcze zaczerpnąć opinii innych i utwierdzić się w przekonaniu, że takie koła będą ok;)

Michał, myślałem o 36szprychach tylko, że obręcz, którą znalazłem mavic a319 jest 2x droższa od alexrims`a, z tym że na pewno lepsza. Niestety nie mogę sobie pozwolić na zbyt duże wydatki, bo na wyprawę braknie :shock:

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum