Autor Wątek: North Cape 4000  (Przeczytany 135075 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 20 Maj 2022, 12:37 »
To jest taka kwintesencja jakości organizacyjnej tej ekipy. Liczy się tylko wygoda orgów, a przy tym poziomie wpisowego jakie tu jest to już mocne przegięcie by nie obstawiać mety od pierwszego zawodnika. A tylko o to chodzi, by było wygodnie dla orgów, bezpieczeństwo to tylko podpórka.

Przecież to będzie wieś totalna jak pierwsi zawodnicy, ze zwycięzcą włącznie nie będą klasyfikowani bo za szybko dojechali, takiego kuriozum na ultra to jeszcze nie było. Albo ktoś będzie kiblować parę godzin by być powyżej limitu.

Niestety ci organizatorzy słyną ze slabych numerów, robią też Tuscany Trail, tam było zapisanych ileś osób z Polski, m.in z Kórnika i orgowie ich brzydko oszukali odmawiając zwrotu kasy za odwołany z powodów covidowych wyścig.

Idea wyścigu z Włoch na Nordkapp świetna, ale organizator bardzo słaby, a co najgorsze w każdej chwili (nawet w trakcie trwania wyścigu) można się spodziewać zmiany reguł.

Offline Mężczyzna Elizium

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6060
  • Miasto: Bnin
  • Na forum od: 17.03.2013
    • Klasyka w niedzielny poranek
Odp: North Cape 4000
« 20 Maj 2022, 12:47 »
Nie ma mowy, bym im kiedykolwiek zapłacił jakieś pieniądze. Raps, który na nordkapp był zapisany wcześniej, a pojechać nie mógł, bo miał wypadek (podczas usuwania skutków katastrofy na A2 zwalił się na niego kawałek ciężarówki) też nie dostał zwrotu. Brzydzę się tymi ludźmi. I przestrzegam.
Absurdalny Eli

Hipek: "Starość to wg mie coś takiego że marudzisz jak to jesteś słaby i w ogóle, a potem wciągasz na lajcie podjazdy 25% i elo"

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: North Cape 4000
« 20 Maj 2022, 12:54 »
Ten limit zabija rywalizację, bez sensu! Jeśli Org chce zmusić zawodników aby więcej odpoczywali, to są lepsze rozwiązania. Na przykład konieczność zrobienia 3-godzinnej przerwy podczas każdej doby jazdy. To na pewno dla niektórych jakieś ograniczenie, ale przynajmniej będzie ściganie. Te 3 godz. to tak dla przykładu rzuciłem - może być więcej lub mniej.  ::)
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: North Cape 4000
« 31 Maj 2022, 16:49 »
Czyli czołówka ma jechać wolniej (spać dłużej), "bo bezpieczeństwo", reszta może tak samo zarywać noce jak wcześniej. Zabili wyścig.

Offline Mężczyzna Tomasz Zakolski

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 18.03.2019
Odp: North Cape 4000
« 2 Cze 2022, 06:18 »
No jak dostałem tego maila o minimalnym czasie przejazdu, to zdębiałem. Na szczęście raczej mi nie grozi przejechanie tego w czasie poniżej 10 dni. Czołówka natomiast pewnie będzie mieć swoich fanów i dotwatcherzy już odpowiednio sprawę nagłośnią. Zapewne będzie gnój w tej sprawie, lecz klasyfikacja, czy nie, trasę warto przejechać. Tym razem, tam gdzie się da, w ogóle przynajmniej aż do Rostocku trasa biegnie drogami rowerowymi lub mniejszymi drogami (serwisowymi), czasem zaraz obok większych dróg szybkiego ruchu. Może nie będzie tak źle w tymi TIRami na trasie.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 23 Lip 2022, 21:33 »
Dzisiaj wystartował NC 4000, na liście startowej jest siódemka Polaków (w tym jedna kobieta), ale na monitoringu widać tylko piątkę, pozostała dwójka chyba zrezygnowała w końcu ze startu, albo od samego początku im trackery nie działają. Naszym głównym faworytem myślę, że będzie Radek Rogóż, powinien powalczyć tutaj o dobrą pozycję. Na razie jedzie koło 30-miejsca, ale różnice w czołówce są minimalne, awans o 10 pozycji to kwestia 10-15km. Dopiero nocka i wyniki po 24h pokażą jak kto jest mocny. Tutaj można śledzić rywalizację na wyścigu:
https://www.northcape4000.com/

Ze zdjęć widać, że dzisiaj jakieś opady mieli zawodnicy, ale to chyba bardziej przelotne tylko.
« Ostatnia zmiana: 23 Lip 2022, 21:43 Wilk »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 24 Lip 2022, 15:14 »
A nasz Radek Rogóż tak jak przypuszczałem świetnie jedzie. Po nocy znacznie awansował, jest obecnie na 8 miejscu i ledwie 20km straty do prowadzącego, więc jedzie w ścisłej czołówce. Zobaczymy jak zawodnicy będą wyścig rozgrywać taktycznie, bo tu te promy sporo zmieniają. Prom z Niemiec do Szwecji płynie ok. 6h, więc mądrą taktyką jest dociągnięcie na niego pod koniec dnia i całkiem solidne przespanie się na promie, wykorzystując na to i tak obowiązkową przerwę. Do promu jest 1400km, więc najlepsi myślę, że są w stanie dociągnąć to jutro pod koniec dnia. Ale w tym celu drugiej nocy trzeba spać bardzo mało, albo w ogóle i do tego naprawdę mocno jechać. Ale mając w perspektywie lepszą regenerację na promie - na pewno dla niektórych zawodników z czołówki będzie to kusząca opcja. Ale plany planami, zdecyduje stopień zmęczenia na trasie.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 25 Lip 2022, 22:39 »
TCR trochę mocniej przykuł uwagę, ale na NC 4000 Radek Rogóż cały czas świetnie jedzie. Na razie na 4 miejscu, już jest w grupce, która ma coraz większą przewagę nad resztą. Ale zobaczymy jak to wszystko "zneutralizuje" prom. A ten pierwszy prom też w znacznym stopniu determinuje szanse na złapanie się na ten drugi, dłuższy - ze Sztokholmu do Finlandii, gdzie chyba tylko 2 czy 3 dziennie pływają

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 621
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Odp: North Cape 4000
« 25 Lip 2022, 22:54 »
Swoją drogą te promy trochę nie fair, bo mogą zaburzać wyniki. Trasa powinna być prowadzona drogą lądową, żeby nie było takich niejasności. Na przykład przez most DK-SWE.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: North Cape 4000
« 25 Lip 2022, 23:07 »
Ten most jest zamknięty dla rowerów

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: North Cape 4000
« 25 Lip 2022, 23:59 »
Ten most jest zamknięty dla rowerów
Zgadza się. Tylko samochody i pociągi.
Jedyna lądowa droga rowerem z Danii do Szwecji wiedzie przez Rosję.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 28 Lip 2022, 19:50 »
Swoją drogą te promy trochę nie fair, bo mogą zaburzać wyniki. Trasa powinna być prowadzona drogą lądową, żeby nie było takich niejasności. Na przykład przez most DK-SWE.

Taki urok trasy w tym kierunku, bez promu się nie da. Jest to swoista rozgrywa taktyczna, np. czasem opłaca sie zarwać noc by wyrobić się na wcześniejszy prom i na nim odpocząć.

Czołówka dotarła do Sztokholmu, tak chyba Radek średnio na tym wyszedł. Dwóch pierwszych zawodników już dopłynęło do Finlandii i oni chyba będą już poza zasięgiem, będą mieli z 8-10h przewagi, więc jak jakiegoś kryzysu czy kontuzji nie będzie to te miejsca dowiozą. Natomiast kolejna szóstka czeka na prom lub już nim płynie. Jeśli tak jest - to trochę stracił Radek, bo go paru dogoniło, gdy czekał na prom. Ale teraz tak pokazuje jakby Radek już płynął, a inni jeszcze czekali w porcie, więc może jednak zdążył przed nimi, ale to najpewniej niedoskonałość trackera.

Widać też na monitoringu klasyczną włoską manianę - ślad prowadził do jednej przystani promowej, a tymczasem promy do Finlandii wypływają z zupełnie innej, zawodnicy musieli się przebijać przez to wielkie miasto do innej przystani... A przez coś takiego można się nieźle załatwić jak się jest na styk z czasem, a tych promów to wiele nie pływa, chyba 3 na dobę, więc jak się spóźni parę minut to czeka długie czekanie. Taka można powiedzieć klasyka dla tej imprezy :P

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 31 Lip 2022, 16:47 »
Praktyka pokazała, że te promy na takim wyścigu to jest jednak dramat. Jak ja jechałem w 2018 roku to prom był jeden i dość krótki - z Tallina do Helsinek. Tam tych promów pływa bardzo dużo i nie ma problemu z miejscem, do tego ja jechałem w czubie stawki, więc obłożenie rowerzystami było standardowe.

A tutaj przy 300 rowerzystach i długich promach miejsc na rowery brakuje co generuje potężne problemy, z relacji naszego Tomka Zakolskiego, który z tego powodu musiał się wycofać, bo już nie miał czasu w zapasie:

Cytuj
W Rostocku w terminalu promowym zameldowaliśmy się wieczorem. O 6:00 rano planowo mieliśmy być w Szwecji. Z ciekawości sprawdziłem też prom do Finlandii – ten płynie dłużej, tj. 12h i lepiej wziąć nocny, by się wyspać. Okazało się jednak, że nie ma miejsc. Wszystkie miejsca rowerowe dawno wykupione. Mogę kupić prom dzienny wcześniej (raczej bym nie zdążył tych 735 km w tym czasie) albo dzień później, czyli strata kolejnego dnia. Obdzwoniłem znajomych, sprawdziłem wszystkie linie i okazało się, że jest to najbardziej oblegane połączenie w Skandynawii, a akurat połowa zawodników chciała płynąć w tym samym czasie. Inni na końcu stawki wyścigu zgłaszali, że nie ma już biletów na prom z Niemiec do Szwecji na następne 3 dni.

Tomek to potraktował jako przygodę, ale jak ja bym jechał taką imprezę, władował w to kupę kasy i musiał przerwać bo nie ma biletów na prom - to bym się mocno wściekł. Nie można tak projektować imprezy, bo to generuje potężne kłopoty dla zawodników i mocne niesprawiedliwości. Np. ileś osób ma bilety powrotne na samolot, które trzeba będzie wymieniać ponosząc duże koszty, ileś osób nie wyrobi się urlopowo.  Tym bardziej że spokojnie można było się bez promu do Finlandii obejść, puszczając trasę dalej lądem przez Szwecję.

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: North Cape 4000
« 5 Sie 2022, 10:58 »
Też czytałem relację Tomka i tak się zastanawiałem: czy regulamin dopuszcza ominięcie tego Promu? Załóżmy, że przyjeżdżam na Prom, a tu brak biletów na 3 dni do przodu. Jadę więc do innego portu, czy ewentualnego mostu, tam się przeprawiam i udaję do portu, gdzie powinienem wylądować normalnie, gdyby nie brakowało biletów. Po czym kontynuuję jazdę dalej po śladzie Orga. Czy regulamin NorthCape4000 dopuszcza coś takiego? Na naszej Wiśle 1200 można było prom ominąć.  ::)

PS. Też jechałbym dalej, nawet jakbym musiał koczować gdzieś 3 dni. Tyle kasy, tyle przygotowań...
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: North Cape 4000
« 15 Sie 2022, 11:53 »
Jak jechałem TCRa to mijałem z naprzeciwka uczestników NC4000. Raz się nawet zwarta grupa 10 chłopa trafiła ;).
A tak poza tym to gdzie wyniki? Jak Radkowi poszło? Jak było z tym limitem 10 dni? Można gdzieś pośledzić kropki? Bo nie mogę nic znaleźć.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum