Autor Wątek: Klasyczny Peugeot  (Przeczytany 4163 razy)

Offline Mężczyzna Dzejva

  • Wiadomości: 24
  • Miasto: Świętokrzyskie
  • Na forum od: 30.11.2017
Klasyczny Peugeot
« 30 Lis 2017, 21:33 »
Witam.

Rower zakupiony 3 lata temu do renowacji, okazało się, że stan roweru jest faktycznie fabryczny ponieważ od kupna we Francji przestał w garażu. Oryginalne opony bez śladów zużycia wymieniłem na nowe, stare lekko stwardniały i poparciały na bokach. Wymieniłem fabryczne smary w piastach, sterach i suporcie, które nie miały nawet minimalnego luzu. Wadą były delikatne odpryski lakieru od przestawiania go w garażu i opierania o szorstkie rzeczy.

W planie mam zakup średniej lub dużej torby podsiodłowej i zakup lub samodzielne wykonanie przedniego, niewielkiego bagażnika do montażu sakw i ewentualnego wożenia plecaka.
Do tego szersze opony (32c) żeby poprawić komfort i zminimalizować ryzyko kapcia, tak jak przy obecnych 23C. Myślę też nad koszykami do bidonów montowanych przy kierownicy.

Ogólnie celem jest droga w kierunku wyprawowego gravela. Fotki mam stare, wykonane zaraz po zmianie opon, umyciu i nawinięciu owijki.




I przymiarki opon żeby sprawdzić jakie wejdą maksymalnie.


Mariobiker

  • Gość
Odp: Klasyczny Peugeot
« 1 Gru 2017, 01:35 »
Fajny klasyk  :D

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Klasyczny Peugeot
« 1 Gru 2017, 10:45 »
Masz fajny rower gotowy na l'Eroice. Nie uwspółcześniaj go nowym osprzętem. Zdemontuj te plastikowe pedały, na oryginalnych wygląda dużo lepiej.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Klasyczny Peugeot
« 1 Gru 2017, 16:08 »
Fajny i ładny rower, żal go przerabiać (z nowymi częściami wyjdzie "pokrak" ;) ) Ten mostek to fabrycznie był taki "do nieba"?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Dzejva

  • Wiadomości: 24
  • Miasto: Świętokrzyskie
  • Na forum od: 30.11.2017
Odp: Klasyczny Peugeot
« 1 Gru 2017, 18:38 »
Super, że się podoba, faktycznie szkoda go przerabiać na siłe. Ogólnie wszystko pozostanie seryjne, jedynie wrzucę trochę szersze kapcie bo zbyt gruby jestem na obecne, korby i pedały musiałem wstawić inne ponieważ przy serwisie suportu nikomu nie udało się ściągnąć prawej korby, w grę wchodziło tylko cięcie. Nie przystałem na to, użyłem wielkiego ściągacza do łożysk i puściło. Niestety po tym zabiegu duży blat wymaga centrowania, a jest zintegrowany z ramieniem. Szukam speca, który to zrobi, do tego czasu rower musi być mobilny na obecnym zestawie. Zamiast bagażnika myślę też nad torbami na kierownicę i pod siodło w klasycznym stylu.

Dziś wyczyściłem owijkę i nawinąłem od nowa i zacząłem polerować klamki.


Offline Mężczyzna MEC

  • Wiadomości: 391
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 17.12.2016
Odp: Klasyczny Peugeot
« 3 Gru 2017, 08:53 »
uwielbiam klasyki, a Twój jest fantastyczny  ☺

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Klasyczny Peugeot
« 3 Gru 2017, 11:55 »
Bardzo fajny rower. Szersze opony wsadzaj i się nie wstydź ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Klasyczny Peugeot
« 3 Gru 2017, 16:15 »
Fajny! Jaki to rocznik? Ja też jeżdżę na starociach (chociaż terenowych) i jest całkiem ok.
Sylwetkę psuje za wysoko wysunięty mostek (nie widziałem tak długich - przedłużenie we własnym zakresie?), ale reszta spoko. Oczywiście poza wspomnianymi pedałami - te do wywalenia.
Jak przeczytałem o wyprawówce, to miałem watpliwości, bo to mi jakoś nie pasuje do tego roweru. Ale jakaś lekka, bikepackingowa "łikendówka" z torebkami uszytymi w stylu pasującym do roweru - bardzo by mi się chyba podobało. Tyle tylko, że trzeba unikać wspólczesnych produktów, czyli zrobić samemu albo komuś za zrobienie zapłacić.
Głosowałbym za utrzymaniem stylu i jak największej ilości oryginalnych (albo równoważnych) gratów.

Co to za purpura/róż na hakach widła?

Offline Mężczyzna Dzejva

  • Wiadomości: 24
  • Miasto: Świętokrzyskie
  • Na forum od: 30.11.2017
Odp: Klasyczny Peugeot
« 3 Gru 2017, 21:11 »
Fajny! Jaki to rocznik? Ja też jeżdżę na starociach (chociaż terenowych) i jest całkiem ok.
Sylwetkę psuje za wysoko wysunięty mostek (nie widziałem tak długich - przedłużenie we własnym zakresie?), ale reszta spoko. Oczywiście poza wspomnianymi pedałami - te do wywalenia.
Jak przeczytałem o wyprawówce, to miałem watpliwości, bo to mi jakoś nie pasuje do tego roweru. Ale jakaś lekka, bikepackingowa "łikendówka" z torebkami uszytymi w stylu pasującym do roweru - bardzo by mi się chyba podobało. Tyle tylko, że trzeba unikać wspólczesnych produktów, czyli zrobić samemu albo komuś za zrobienie zapłacić.
Głosowałbym za utrzymaniem stylu i jak największej ilości oryginalnych (albo równoważnych) gratów.

Co to za purpura/róż na hakach widła?

80-81 rok prawdopodobnie. Przez zimę powoli osprzęt ogarnę, oddam do prostowania oryginalną korbę. Chyba tak zostanie, z torbami do bikepackingu, a maszynę do szycia mam, kwestia poćwiczenia. Co do mostka, jest wsunięty do samego końca, więcej nie wejdzie bo się blokuje o tulejkę wewnątrz rury(na samym dole). Jest on zwyczajnie taki długaśny, z takim kupiłem (na fotce z owijką jest wciśnięty do samego końca).

Ten gustowny róż to lakier do paznokci (pożyczony oczywiście). Jest tam z dwóch powodów - odpryski lakieru na hakach, które zaczeły rdzewieć, a drugi powód, to, że zmyję go zmywaczem bez uszczerbku dla fabrycznego lakieru:)

Taki kierunek mi się podoba, prosty i bez ingerencji w klasyczność.



(takich opon nie wsadzę:) )


Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 00:22 »
80-81 rok prawdopodobnie. Przez zimę powoli osprzęt ogarnę, oddam do prostowania oryginalną korbę. Chyba tak zostanie, z torbami do bikepackingu, a maszynę do szycia mam, kwestia poćwiczenia.
...
Taki kierunek mi się podoba, prosty i bez ingerencji w klasyczność...

Patrząc na filmy przedstawiające prostowanie ram, to nie sądzę żeby do prostowania tarczy były potrzebne inne narzędzia, czyli parę desek, imadło, klucz francuski i młotek. Tutaj nawet suwmiarka nie jest niezbędna. Chyba...
Nie wiem w jakim stanie jest tarcza, ale przemyśl, czy nie dasz radę sam tego zrobić. Jak coś pójdzie nie tak, to będziesz miał żal tylko do siebie  :) Ostatecznie znajdziesz jeszcze w rozsądnych pieniadzach korby z tamtego okresu.

No właśnie... '80/81 - to chyba brezent i skórzane paski i wzmocnienia, jeśli chodzi o torby. Coś takiego jak na drugiej fotce.
Zajrzyj tutaj:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=16701.45
Może coś podejrzysz, może worek_foliowy coś podpowie, może chciałby coś uszyć.
Szczerze mówiąc, to uważam, że powinien wziąć pod uwagę takie potrzeby klientów (bo jest ich niemało) i stworzyć linię "vintage".

Aha, te rowey pokazane na końcu mają ważną cechę - mają wspawane/wlutowane piwoty pod "kanty". U Ciebie hamulce szosowe są pewnym ograniczeniem i trzeba o tym chyba pamiętać.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 10:31 »
Jeśli masz tabliczkę / naklejkę Peugeot na główce ramy to można identyfikować rok produkcji ramy na podstawie wyglądu logo.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 11:19 »
Ricardo, dla mnie zaskoczenie, bo w starych szosówkach zupełnie nie siedzę. Dla wielu pewnie oczywiste, ale dla mnie spora dawka wiedzy.
Czyli Dzejva datował bardzo dokładnie. W sedno tarczy  ;)
Nakręciłem się.
Trochę przez mojego szwagra - miłośnika starych polskich szosówek, trochę przez fotki i relacje widziane w internecie.
Takiego wycieczkowego starocia chyba chciałbym mieć. Koszyki i bidony da się kupić, ale z torbami może być problem. Jakieś torby Bruksa znalazłem, ale nawet nie chcę znać ceny. Poza tym, nie są takie, jak  bym chciał. Najbliżej, to chyba w Wielkiej Brytanii są "masowo" dostępne, ale ceny w funtach, niestety.
W każdym razie jest o czym myśleć  :D

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 11:49 »
Takiego wycieczkowego starocia chyba chciałbym mieć.
Szukaj Rometa Super/Specjala. Na imprezach retro 3/4 rowerów to Peugeot lub Bianchi.

Offline Mężczyzna 7milowebuty

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 17.01.2013
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 21:07 »
Cytuj

Ewolucja lwa. Od początku 20-tego wieku i przez większą jego część, lew jest ciągle lwem.
Wyraźna specjacja pod koniec lat 90-tych. Ostatecznie w 2010 roku lew zamienia się w niedźwiedzia polarnego.

Offline Mężczyzna Dzejva

  • Wiadomości: 24
  • Miasto: Świętokrzyskie
  • Na forum od: 30.11.2017
Odp: Klasyczny Peugeot
« 4 Gru 2017, 21:49 »
80-81 rok prawdopodobnie. Przez zimę powoli osprzęt ogarnę, oddam do prostowania oryginalną korbę. Chyba tak zostanie, z torbami do bikepackingu, a maszynę do szycia mam, kwestia poćwiczenia.
...
Taki kierunek mi się podoba, prosty i bez ingerencji w klasyczność...

Patrząc na filmy przedstawiające prostowanie ram, to nie sądzę żeby do prostowania tarczy były potrzebne inne narzędzia, czyli parę desek, imadło, klucz francuski i młotek. Tutaj nawet suwmiarka nie jest niezbędna. Chyba...
Nie wiem w jakim stanie jest tarcza, ale przemyśl, czy nie dasz radę sam tego zrobić. Jak coś pójdzie nie tak, to będziesz miał żal tylko do siebie  :) Ostatecznie znajdziesz jeszcze w rozsądnych pieniadzach korby z tamtego okresu.

No właśnie... '80/81 - to chyba brezent i skórzane paski i wzmocnienia, jeśli chodzi o torby. Coś takiego jak na drugiej fotce.
Zajrzyj tutaj:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=16701.45
Może coś podejrzysz, może worek_foliowy coś podpowie, może chciałby coś uszyć.
Szczerze mówiąc, to uważam, że powinien wziąć pod uwagę takie potrzeby klientów (bo jest ich niemało) i stworzyć linię "vintage".

Aha, te rowey pokazane na końcu mają ważną cechę - mają wspawane/wlutowane piwoty pod "kanty". U Ciebie hamulce szosowe są pewnym ograniczeniem i trzeba o tym chyba pamiętać.

Potrzebne narzędzia posiadam, może nawet sam postaram się prostować, prawdopodobnie krzywizna wynika z przecięgniętego, jednego z ramion, które są zintegrowane z największym blatem.
Przeglądałem  2 dni temu temat z tymi torbami, bardzo fajne. Może po zimie uda mi się dogadać:)
Co do hamulców to fakt, są wystarczające na pusto i na płaskim, ale z góry z obciążeniem mogą mieć braki w mocy.


Jeśli masz tabliczkę / naklejkę Peugeot na główce ramy to można identyfikować rok produkcji ramy na podstawie wyglądu logo.


Po zakupie szukałem informacji i nie znalazłem tego zestawienia logotypów, naklejkę posiadam i po niej szukałem danych (PH10...).

Jeśli masz tabliczkę / naklejkę Peugeot na główce ramy to można identyfikować rok produkcji ramy na podstawie wyglądu logo.


Z Brooksa może skuszę się tylko na siodło, ceny astronomiczne, ale za 100zł można wyrwać coś fajnego.
Trzeba ratować takie rowery zanim wszystkie zostaną przerobione na ostre koła.  Zwłaszcza, że za pare stówek można znaleźć już rower zdolny do jazdy po drobnym serwisie.


A do tego taki kask mieć!!



« Ostatnia zmiana: 4 Gru 2017, 22:04 Dzejva »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum