Autor Wątek: Gravel/Monster czyli nieoczekiwana nowość od Krossa  (Przeczytany 12981 razy)

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Diver - widziałem go z oponami wtb 45mm ale "powietrza" było tyle, że spokojnie 50mm jeszcze przyjmie - 700x50 lub jak to mówią 29x2,0".
Nie pamiętam dokładnie ale albo 435 albo 440mm tylnego trójkąta (na pewno nic na pół metra ;) )

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Mam krossa trans arctica, przez ostatnie 3 lata przejechał, 16 kkm, w tym czasie miałem problemy z łącznikami błotników, złamała się amortyzowana sztyca, regulowany mostek złapał luzy, złamało się dolne oczko do haka sakwy i tyle, wszystko to badziewne części sygnowane logo Kross.
Czyli nic się nie zepsuło. Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. Akurat czy to Kross, czy nie, nie ma znaczenia.

A co do rowerków dziecięcych to jakoś to tak dziwnie jest, że są ciężkie. I nie tylko te od Krossa. Miałem jakiegoś stalowego 24" o bardzo niemieckiej nawie, to chyba był cięższy niż mój wyprawowy. Kupiłem później taką dameczkę aluminiową Batavusa też 24" i rozczarowanie. Nie jest zbyt lekka jak na swoją wielkość a cięższa zdecydowanie niż myślałem, że będzie.

Co do Krossa jeszcze to mnie cieszy, że ta firma się rozwija i staje graczem o Europejskich gabarytach. Taki "mentalny patriotyzm gospodarczy", bo akurat ich wytworów nie mam.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1300
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Sedymen, prawda dlatego zastąpiły je nieregulowany mostek i neamortyzowana sztyca i jest ok, w weekend rower przeszedł czyszczenie że smarowaniem, dziś jechał pierwszorzędnie.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Tylko surlego rama kosztuje tyle co pewnie cały ten esker w jesiennej przecenie - a to już robi różnicę, sporą

Jeśli ten esker będzie kosztował 2 tyś zł, czyli tyle co rama Surly, to to nie będzie zbyt dobry rower :)

Czyli nic się nie zepsuło. Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. Akurat czy to Kross, czy nie, nie ma znaczenia.

Felek pisał o złamanej sztycy, a to grozi poważnym wypadkiem. Chyba, że mowa o jakimś pęknięciu, które nie wysadziło go z siodła.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Jeśli ten esker będzie kosztował 2 tyś zł, czyli tyle co rama Surly, to to nie będzie zbyt dobry rower :)
Jeśli będzie kosztował tyle, ile tegoroczny ogre, to już będzie blisko 4000, a tak drogiego roweru jeszcze nigdy nie miałem :)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../ Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. /.../

Amortyzowaną sztycę właśnie dla luzu się se sprawia. U mnie w

https://www.bike-components.de/de/Cane-Creek/Thudbuster-LT-Sattelstuetze-400-mm-p7468/

po km 3o.ooo+ nadmiarowy luz niechciany nie występuje. Nie wiem jak u podjazdy.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
/.../ Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. /.../

Amortyzowaną sztycę właśnie dla luzu się se sprawia. U mnie w

https://www.bike-components.de/de/Cane-Creek/Thudbuster-LT-Sattelstuetze-400-mm-p7468/

po km 3o.ooo+ nadmiarowy luz niechciany nie występuje. Nie wiem jak u podjazdy.
Oj chyba mówimy o innej klasie produktów...

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Oj chyba mówimy o innej klasie produktów...

W zakresie jednej produktu nazwy - "amortyzowana sztyca".
Odniosłem się do kategoryczności wydźwięku wypowiedzi.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
W porządku, ale w końcu rozmawiamy w kontekście czegoś co montują w Krossach nizszej półki, a to co podlinkowałeś stanowi jakieś 68% ceny takiego roweru

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
To że
W zakresie jednej produktu nazwy - "amortyzowana sztyca".
Odniosłem się do kategoryczności wydźwięku wypowiedzi.
Ale porównywanie Cane-Creek a nawet Suntour do "amortyzowanych tulejek" nie ma sensu, jak i twierdzenie, że to jest to samo, bo nazwa produktu tożsama. Jednak system amortyzacji inny bo pantogarafowy, więc wiadomo, ze o takich nie mówimy bo Kross ich nie montuje.  Jak ktoś jeździ 200-500 km rocznie to tego nie doświadczy, bo lata miną zanim przebieg istotny się pojawi. W innych przypadkach szybko wyjdzie, że to badziew i tyle.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Jeśli będzie kosztował tyle, ile tegoroczny ogre, to już będzie blisko 4000, a tak drogiego roweru jeszcze nigdy nie miałem

Zeszłorocznego widzę po 545 euro na bike-components. Ale ogólnie, wiem że istnieją droższe Surly, ale ja pisałem konkretnie o LHT :)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Alek, Sedymen - przepraszam, pewnie Wasza racja (wypowiedzi nie zawęziłem do Krossa).

(Choćby przez analogię winienem był wiedzieć - skoro, wobec choroby, zwyczajowych przejazdów już 'kiś czas nie jestem w stanie realizować, podobnie musi być też i z próbą sformułowania składnej wypowiedzi, dowód czego wyżej.)

Przepraszam. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Zeszłorocznego widzę po 545 euro na bike-components. Ale ogólnie, wiem że istnieją droższe Surly, ale ja pisałem konkretnie o LHT :)
Ale to jak porównanie combii do vana :) Longin ma 460mm ogona co daje mu pierwszeństwo do albumu Dinozaury 2018, jest pod canti no i nie jestem do końca pewien czy wchodzi tam dwa cale *

Z mojej strony to było raczej bardzo ogólne porównanie na korzyść (mam nadzieję) łatwo dostępnego roweru w Pl i jak by nie było kultowej, słabo dostępnej i drogiej marki ;)

 * - aż sprawdziłem - LHT dla 700c max 45mm, co przy tak długim ogonie jakoś nie wydaje się  wielkim sukcesem


Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą

przepraszam, pewnie Wasza racja (wypowiedzi nie zawęziłem do Krossa).
 
Kolego, wyluzuj z przeprosinami, ja tam tez nie widzę zawężenia do Krossa ;)

Czyli nic się nie zepsuło. Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. Akurat czy to Kross, czy nie, nie ma znaczenia.



Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
jest pod canti no i nie jestem do końca pewien czy wchodzi tam dwa cale

Jest też wersja pod tarcze, a dwa cale wchodzą. Wiem bo wsadzałem :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum