Autor Wątek: Gravel/Monster czyli nieoczekiwana nowość od Krossa  (Przeczytany 12980 razy)

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
...a dwa cale wchodzą. Wiem bo wsadzałem :)
"26˝: 2.1˝ with or without fenders; 700c: 42mm with fenders, 45mm without fenders Individual tire and rim combos affect tire clearance"
Dlatego bezpośrednia opinia użytkowników jest dużo cenniejsza niż suche fakty ze strony ;)

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Też wsadzałem 2.0 na tył, a na co dzień jeżdżę na V-kach, które są przecież systemem o tych samych mocowaniach co canti.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Kolego, wyluzuj z przeprosinami, ja tam tez nie widzę zawężenia do Krossa ;)

Super! napisane. :D

Czyli nic się nie zepsuło. Jak ktoś kupuje amortyzowaną sztyce i regulowany mostek to jest oczywiste, że te dwie części minimum to złapią luz. Akurat czy to Kross, czy nie, nie ma znaczenia.

Z przeprosinami wy-lu-zo-wu-ję!
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
W co Wy mnie znowu wciągacie. Jestem niewinny.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Sedymen! rzuć broń!, kopnij! - wojtek się za mną ujął, się nie zawaha; w pojedynkach wojtek jest najszybszy.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1300
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
To ja do tej sztycy amortyzowanej dodam tylko tyle, że złamał się aluminiowy trzpień około 1 cm poniżej krawędzi tulejki, w która wchodzi więc podczas jazdy po prostu siodełko przechyliło się do tyłu, nie było niebezpieczeństwa wypadku, do domu wróciłem jadąc na stojaka:)
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Psują się nie tylko amortyzowane i nie tylko tanie, osobiście widziałem połamane tomsony (ten to w sposób niebezpieczny) i riczeje.


A to przy okazji - http://www.bikeradar.com/us/road/gear/article/best-soft-riding-rigid-seatposts-for-road-dirt-and-gravel-46208/
« Ostatnia zmiana: 10 Sty 2018, 12:15 wojtek »

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Jeśli będzie kosztował tyle, ile tegoroczny ogre, to już będzie blisko 4000, a tak drogiego roweru jeszcze nigdy nie miałem :)

Sama rama Ogra 2 250zł,reszta przekładasz i śmigasz.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Sama rama Ogra 2 250zł
Panie, to wszystko razem tyle nie kosztowało...

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Dlatego bezpośrednia opinia użytkowników jest dużo cenniejsza niż suche fakty ze strony

Powinienem właściwie napisać, że pewne opony dwucalowe na pewnych obręczach :P. Jeśli do eskera wchodzą dwa cale wg specyfikacji, to ma to większą wartość. Ale przy takich potrzebach to moim zdaniem z kolei ww. Ogre jest lepszą opcją.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Tak czułem ;)

Esker - specyfikacji nie widziałem, widziałem rower ;) 50mm powinno wejść, i na pewno jest więcej miejsca od ronina, weekendera czy genesisa croix de fer, tyle mogę rzec (a rower stał na szerokich porządnych obrączkach wtb). A w specyfikacji pewnie będzie 700x45mm max :D
Ogr to kawał historii i nie do podważenia ale to zupełnie inna bajka (dlatego wspominam raczej o rowerach j.w). I jak z eskera zrobisz i turystycznego wszędołaza i przyciężkawego gravela/szosę* tak z ogra już nie.
Zresztą pożyjemy zobaczymy.

* - słowo szosa raczej w odniesieniu jazdy z baranem po polskim asfalcie niż TdF ;)
ps: a przy okazji gravelów i angielskiej sceny - na 2018 genesis pokazał fugio - 425mm ogona (czyli jak amatorska szosa) i 50mm opony - wow! Ogon kształtem nawiązuje do Open i Rondo

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Ale przy takich potrzebach to moim zdaniem z kolei ww. Ogre jest lepszą opcją.
Powoli dojrzewam sprzedać wszystko i kupić Ogr`a. Albo kupić ramę i budować sobie cudo.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
z ogra już nie

Z ciekawości, dlaczego nie?

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Jeśli traktować to na zasadzie "co ja, k.. nie pojadę?!" to pewnie, że się da! Nawet z wigry by zrobił rower z baranem ;)
Tylko jak pogodzisz ramiaka z długą górną rurą (a realna górna jest bardzo długa) i szerokim wiosłem a potem z węższym barankiem (nawet jak by tam wsadzić genetica na 460mm). Żeby dobrze sięgnąć klam musiałbyś wstawić krótki mostek a to przy 72* na dziobie i wspomnianym baranem może zadziałać "różnie" (nerwowo). Inna sprawa to sam wygląd (monster - tak, jak najbardziej). I jeszcze 440mm ogonu.

Do czego zmierzam?
Wysocy jeszcze dali by radę wybierając mniejsze rozmiary (ale znów wysokość kierownicy?) ale dla przykładu ja ze swoimi skromnymi 176cm standardowo potrzebuję do szosy czy gravela 550-560mm górnej poziomej, od lat i nic się tu nie zmienia. 560mm od sprawdza się z bardziej płaskim kątem sterowej przy szerszych kapciach - wtedy jest małe ryzyko haczenia czubkiem buta o oponę w zakręcie (czy wiosłowaniu pod górę).
No to patrzymy w tabele - ogr w najmniejszym rozmiarze ma 575mm górnej rury. Przy czym jak na szosę i barana to dla mnie za dużo tak na teren znów za mało. Wyżsi będą mieli większy wybór,  mniejsi żadnego.
ufff

Offline Mężczyzna __

  • Wiadomości: 432
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2013
Esker 6.0 pojawił się wreszcie na stronie Kross'a:
https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0
Bezproblemowa dostępność w sklepach od stycznia 2019. Cena katalogowa 5999 PLN.
Ciekawi mnie jaka waga ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum