Autor Wątek: Gravel/Monster czyli nieoczekiwana nowość od Krossa  (Przeczytany 12982 razy)

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Dla jednego będzie twardo dla drugiego ok,dlatego każdy powinien pod siebie sobie dobrać korbę lub jeśli jest możliwość zmienić zębatki.Uważam że fajnie by było samemu sobie skonfigurować napęd bo niestety każdy producent pcha co ma lub wkłada to na czym może przyoszczędzić ;)
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
To ja jednak poczekam na to(link) i wtedy może zdecyduję co lepsze i warte swojej ceny:

https://www.bikeradar.com/road/news/article/2019-cannondale-topstone-52871/
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Korba jest przełajowa i basta.
Guzik a nie przełajowa. Rozstaw 46/36 jest rozstawem obecnym w szosowych korbach Shimano, w klasycznych grupach szosowych jak 105 i Ultegra; osobnego asortymentu do przełajów nikt nie robi, stąd i takie nazewnictwo nie ma sensu, to tylko oszukiwanie rzeczywistości, lepiej się taki rozstaw na szosie sprawdzi niż w terenie, gdzie 46 w ogóle nie jest potrzebne.

Jak ktoś wierzy w magię słów "przełajowa" - to jego sprawa, ale rzeczywistości tym nie zmieni. Do przełajów dla amatorów ten rozstaw się nie nadaje.
Faktów nie zmienisz dorabiając wątpliwą ideologią. Jeżeli MTB miało rozstaw 110 i Compact 110, to np. Sram Quartz był korbą szosową?

Ideologię to Ty właśnie dorabiasz. Jak chcesz wierzyć, że jedynie minimalna zmiana układu zębatek tajemniczo zmienia korbę szosową w przełajową - Twoja sprawa, dla mnie to rzeczywistości nie zmienia.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Rozstaw 46/36 jest rozstawem obecnym w szosowych korbach Shimano
Dałoby się tam wepchnąć tarczę 34 albo 32? Są takie na szosowe pająki?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Rozstaw 46/36 jest rozstawem obecnym w szosowych korbach Shimano
Dałoby się tam wepchnąć tarczę 34 albo 32? Są takie na szosowe pająki?

34 tak (bo na tym samym rozstawie są kompakty 34-50), 32 już nie. Z tego co pamiętam najmniejsza fizycznie mozliwa zębatka na ten rozstaw to 33T, ale to ciężko dostać, więc realnie to 34T. I też nie rozumiem dlaczego instaluje się 36 do takich gotowców zamiast 34.

To wszystko to jest przenoszenie rozwiązań ze światka pro, do szosówek też się długo wstawiało 39-53, aż weszły kompakty. Tak samo tutaj katuje się amatorów rozwiązaniami typowo ściganckimi. Do ściganckiego przełaja taki rozstaw pewnie ma sens, ale ścigancko na gravelach to jeździ niewielka liczba ich właścicieli.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
..a tak naprawdę zamiast czepiać się biednego krossa, marina, authora itd itd można mieć pretensje tylko i wyłącznie do producentów napędu. To oni narzucają swoje zdanie, swoją wole, swoją produkcję nie tylko nam ale właśnie producentom rowerów.
Na 2018r specyfikację roweru ustala się w 2017 (czasem 2016) na bazie tego co proponuje np shimano, które musiało nad tym pracować w .. 2015?2014?
Dziś widzimy problem, który nawet jeśli dotrze do samego źródła to zostanie nam oddany w ręce za 2-3-4 lata? To jednak jest problem dużych producentów rowerów.
Nie mówiąc o tym, że są oni nie tylko technologicznie powstrzymywani (choćby inne ciagi linek szosa/mtb w shimano) to jeszcze wszelkimi "założeniami". Tyle musi być od zębów tarczy do pióra, taki kąt ST, dla takiego rozstawu widełek taka linia łańcucha itd itd

Dlatego czasem mając wiedzę lepiej składać,budować rower wg własnego widzimisię nawet eksperymentując z napędami.
O zmianie napędu szosowego na szosowo terenowy miałem przyjemność przegadać długie maile z Pablo, co krok i zagłębianie się w problem tym gorzej.

Kross (co mówię z podwójną przykrością) zawalił podwójnie strzała - mógł dać tą samą korbę  w wersji adventure z 46/30t (co też nie jest takie dobre zważywszy na kompletnie odmienne od innych bcd) a do tego kasetę 11-42. Nie ma się co czarować ale przy ramie specjalnie zaprojektowanej tak by weszła opona 50 mm (a wchodzi), przy stali, przy tylu wszelkich oczkach - twarde szybkie biegi i nic ponadto to chyba ostatnie marzenie przyszłych właścicieli ;)

Offline Mężczyzna kinioo

  • Wiadomości: 127
  • Miasto: Stevenage
  • Na forum od: 28.08.2018

Co do Krossa jeszcze to mnie cieszy, że ta firma się rozwija i staje graczem o Europejskich gabarytach. Taki "mentalny patriotyzm gospodarczy", bo akurat ich wytworów nie mam.

Bardzo sie mile zaskoczylem, gdy ktoregos dnia na naszej regularnej cotygodniowej przejazdzce z lokalna grupa 'offroadowa' tutaj w UK, rodowity Anglik pojawil sie na lsniacym nowym rowerku firmy Kross (hard tail) !! Mozna? Mozna.

K.
Sorki za brak polskich znakow...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum