Autor Wątek: Obręcze wyprawowe: Ryde Andra 30 lub 40  (Przeczytany 20577 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Bierz najszersze!

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Koledzy, z dzisiejszej perspektywy 25mm w środku to już standard ;)
Ja bym się kompletnie ich nie bał z oponą 50mm szerokości. Ładnie się ułoży, będzie można zejść z ciśnieniem (komfort na bezdrożach)
Może gdyby komuś przyszło założyć 25c to wtedy :)  Za to 180kilo nie w kij dmuchał.

Bierz najszersze!

Serio tak mówicie? Ja przyznam, że byłem pewny na początku tej Andry 40, ale potem zadzwoniłem do polskiego dystrybutora, oni składają koła i mi mówią, że takiej kombinacji nigdy nie widzieli...

Wydawał mi się też, że Schwalbe to taka grzeczna opona i naprawdę trudno mi sobie wyobrazić jak to się ułoży. Zastanawiałem się też nad ewentualnością zamontowania V-Break, ale chyba w Surly Ogre Vki wejdą w razie co. Kurcze ta Andra 40 to potwór. Jakby mi się zdarzyło z 1,6" oponą pojechać. Dużo szerszej opony nie przewiduję na wyjeździe, bo może mi pod bagażnik nie podejść ;)

Czemu najszersze? Czyli to jest ogólnie bardziej pozytywnie dla pracy opony jak ułożenie ścianek jest bardziej prostopadłe do ziemi?

P.S. Jak się ogląda obrazki opon to właśnie takie żarówki ;)

http://rowertour-com.home.pl/GRAFIKI/Schwalbe/Schwalbe%20Protection%20poziom%20zabezpieczenia.jpg

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Chyba nie można wykluczyć, że to nowa moda/potrzeba sztucznie wykreowana. Być może poparta jakimiś argumentami, ale ja dość ostrożnie podchodzę do każdej rewolucji.
Według danych tabelkowych, obręcz Andra 30 może przyjąć oponę 57mm, czyli 2,25. Według tabelki od Didżej'a obręcz 19 spokojnie przyjmuje 2 cale.
Większość moich obręczy to 17mm wewn; a mam założone gumy od 1,95 do 2,1. Mam też komplet 20mm, ale one czekają na opony 2,3.
Nie widzę powodu do kombinowania, skoro stare rozwiązania działały przez całe dziesięciolecia. Szerokie obręcze też już były - to żadna nowość.
Jeśli ktoś dysponuje jakimiś wiarygodnymi materiałami, to prosiłbym o ich przytoczenie.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Czemu najszersze? Czyli to jest ogólnie bardziej pozytywnie dla pracy opony jak ułożenie ścianek jest bardziej prostopadłe do ziemi?
Trudniej złapać snejka, opona siedzi szerzej, większa jej część przylega do podłoża. Wada jest oczywiście jedna, wraz ze zwiększaniem szerokości, rośnie waga ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
A Sheldon na to:

http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width

Ten to pojechał... Według niego opony w moim obecnym rowerze powinny spaść ;)


Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
..jest też stabilniejsza na boki (złap nadmuchany balon za sam wentylek a złap w połowie) a dzięki temu można zejść z powietrzem co znów odbija się pozytywnie na komforcie.
No i rant opony przez to, że nie jest tak zagięty na wejściu w obręcz dłużej nie sparcieje.
A i jeszcze jeden dośc istotny element (w sumie więcej) - im szersza obręcz tym mniejsze szanse na rozcetrowanie boczne.
Panie, no same plusy...

A tym co gadają w serwisach się nie przejmuj :) Często mają dobry nowy sprzęt ale myślenie jeszcze sprzed 10 lat (a dziś 10 lat to już spora przepaść technologiczna)

RS - pewnie, że na wąskiej objedziesz, tak samo jak na cantileverach i manetkach na głównej rurze ramy (bo skoro tak prosi się ścigali). Też nie jestem zwolennikiem nowinek na siłę (a już tej pogoni za 1X czy elektryki). Ale są takie, które (w niektórych dyscyplinach) wiele zmieniają i można nie tyle się na nie rzucać, co cieszyć i kiedyś wykorzystać.
Prawda jest taka, że na wąskiej obręczy w porównaniu z szeroką wiele nie zyskujesz (współczesne szerokie obręcze potrafią być naprawdę lekkie - choćby przytaczane RYDE, seria edge) A czasem na wąskiej obręczy po prostu cię czegoś nie da - jak np "zamleczenie" opon.
« Ostatnia zmiana: 9 Sty 2018, 23:04 anarchy »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
No dobra, ale pewne granice są - choć z drugiej strony znajoma jeździ na oponach 23mm włożonych w obręcze 22mm (wewnętrznie).... to ja bym jednak do obręczy 40mm mniej niż 45mm nie wkładał.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
A tym co gadają w serwisach się nie przejmuj :) Często mają dobry nowy sprzęt ale myślenie jeszcze sprzed 10 lat (a dziś 10 lat to już spora przepaść technologiczna)

Ale widziałeś te baloniki na oponach Schwalbe, z grafiki którą podlinkowałem ;) Tak producent rysuje i ludzie patrzą ;)


No dobra, ale pewne granice są - choć z drugiej strony znajoma jeździ na oponach 23mm włożonych w obręcze 22mm (wewnętrznie).... to ja bym jednak do obręczy 40mm mniej niż 45mm nie wkładał.

Alek jak już mówimy o obręczy 25mm wewnętrznie gdzie chcemy dać oponę minimalnie 44, a zwykle 50 ;)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Ło jezuniu, a jażem myślał że to 40mm! Nie, no do takich kapci to brać 25ki bez zastanowienia.

Tyle że prawie kilo na obręcz, toż to niezłe kowadła są...  :o

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Ło jezuniu, a jażem myślał że to 40mm! Nie, no do takich kapci to brać 25ki bez zastanowienia.

Tyle że prawie kilo na obręcz, toż to niezłe kowadła są...  :o

Obręcz pod 900g, opona drugie tyle... + piasta i dętka... kamienie same się pokruszą...

To chyba koledzy mieli na myśli mówiąc o komforcie ;)

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
..cholera, rzeczywiście. Z jednej aż dziw, że tak różnica między "30" a "40", z drugiej to by tłumaczyło jej pancerność.
Hmmm 900 gram obrączki to kolos, co do szerokości nie zmieniłbym zdania ale co do wagi już tak ;)

Czekaj, a czemu nie wersja Andra35? Idealny kompromis bo 22mm w środku i waga wręcz piórkowa 620 gram i dwa plusy przy masie 130kg.
« Ostatnia zmiana: 9 Sty 2018, 23:46 anarchy »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Mavic 719 SUP - ok. 570g :)
A jakie piasty tam będą? Ile dziur?
Pamiętam, że chciałeś rower możliwie odporny na różne niespodzianki w "dziczy" (stąd też moja pierwsza myśl o węższych obręczach), więc i ilość szprych może mieć znaczenie.
Awaryjnie można na piaście 36H zapleść obręcz 32H, ale w drugą stronę się to nie uda.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Witam
W tej chwili mam obręcze o szerokości 19mm i trochę na styk mieszczą mi się opony 26x2. Czy po przejściu na Andra 40 nie podniesie mi się opona w kole, bo ścianki zamiast skośnie będą iść prosto i przez to opona będzie mi ocierać o błotnik ? Opona to Schwalbe Mondial.
Poprzedni Mavic 319 miał wytarte od hamulców ścianki i strzelił mi przy pompowaniu.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Nie podniesie się bo wysokość opony jest zdefiniowana stałym obwodem -więcej może zrobić tu ciśnienie w oponie niż szerokość obręczy:)
Ścianki boczne się lekko wyprostują, czasem minimalnie opona się poszerzy (milimetr, dwa?) i to raczej w środkowej części niż u samej góry.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Nie podniesie się bo wysokość opony jest zdefiniowana stałym obwodem -więcej może zrobić tu ciśnienie w oponie niż szerokość obręczy:)
Eee... serio?
Przecież na obwód składają się opona i obręcz.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum