Autor Wątek: Obręcze wyprawowe: Ryde Andra 30 lub 40  (Przeczytany 20575 razy)

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Eee serio, serio...
Pomyśl - żeby koło miało większą średnice na czubku musiało by mieć większy obwód dokładnie na środku opony -a opona się nie rozciąga w tym kierunku tylko dlatego, że ktoś założył szerszą obręcz :D
Ciśnienie może rozciagnąć oponę "po obwodzie" to fakt ale nie szersza obręcz ;)


ps: w skrajnych ale to skrajnych przypadkach sięgających absurdu (obręcz dużo szersza niż opona) można zauważyć co najwyżej zmniejszanie się średnicy koła przy szerokiej obręczy a nie powiększanie ;) Ale to przypadki teoretyczne.
« Ostatnia zmiana: 10 Sty 2018, 15:39 anarchy »

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Eee serio, serio...
Pomyśl - żeby koło miało większą średnice na czubku musiało by mieć większy obwód dokładnie na środku opony -a opona się nie rozciąga w tym kierunku tylko dlatego, że ktoś założył szerszą obręcz :D
Ciśnienie może rozciagnąć oponę "po obwodzie" to fakt ale nie szersza obręcz ;)
OK, teraz widzę że rozmawiamy o "różnych" obwodach.
Ty o płaszczyźnie koła, ja o płaszczyźnie poprzecznej.
Taki głuchy telefon  ;)

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Ano ;)
Gdyby nie istniał obwód całej opony a tyko wycinek poprzeczny (kawałek opony z kawałkiem obręczy) to rzeczywiście opona powinna rosnąć wraz z szerokością obręczy (po odrzuceniu budowy opony, fragmentów bardziej plastycznych/cieńszych i sztywniejszych wpływających na ostateczny kształt itd itd itd)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Panowie, panowie wróćmy na ziemię...  ;)

Takie sprawy jak to czy w danej obręczy koło lepiej wpasowuje się w zestaw to też mnie interesują, ale zakładam, że z tego to już można doktorat zrobić.

Wracając do zaproponowanej Andra 35, to jest chyba nowość na razie i:
+ szerokość wewnętrzna idealna, mam taką w Ryhno Lite 26" i to wygląda najlepiej.
- jest tylko na 32 szprychy
- nie przywiązywałbym się do wagi, ponieważ oni mają tendencję do stawiania byków na stronie. to 600g. Zobaczcie, że Andra 30 waży 830g przy rozmiarze 28"
- niby jest na 130 kg (co z bólem jestem w stanie zaakceptować, bo pisałem, że to taka granica), ale na stronce napisali 110kg
--- wysłałem zapytanie do dystrybutora, ale obawiam się, że dostępność tych obręczy jest słaba... nie widziałem jej w niemieckich sklepach, na stronie też nie jest oficjalnie zalinkowana, pojawiała się w katalogu, więc chyba dopiero wchodzi.

https://www.ryde.nl/andra-35 na razie więc bym pominął i przyjął, że nie ma tej obręczy.

Podsumowując
  • model - waga / szerokość wewnętrzna / nośność
  • Andra 30 - 830g / 19 mm / 130 kg
  • Andra 40 - 935g/ 25 mm / 180 kg

Przypominam, że rowery to Surly Ogre, opony Schwalbe Mondial 28x2.0 (inne rozmiary tylko jako backup) i hamulce raczej tarczowe, Vki tylko jako opcja...

Mam nadzieję, że to wszystko się zmieści pod bagażnikami Tubus Logo i Tara 26/28. To chyba ten motyw z przekrojami...

To co? Nadal bardziej mi polecacie, by zainwestować w Andra 40? Pamiętajcie, że będę Was wspominał wiele miesięcy :D
 

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Proponuję poszukać sposobu na zmotywowanie Didżej'a do:
- sprawdzenia jak się układa opona 1,5 cala na tej czterdziestce
- sprawdzenia jak się zachowują V-ki na tej obręczy

Albo bezczelnie wprosić się do niego na godzinę.

Didżej, przepraszam  ;)

ed.
Aha, jeśli koła nie są jeszcze zaplecione, to będzie trudno o test hamulców...

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Proponuję poszukać sposobu na zmotywowanie Didżej'a do:
- sprawdzenia jak się układa opona 1,5 cala na tej czterdziestce
- sprawdzenia jak się zachowują V-ki na tej obręczy

Na razie próbowałem delikatnej sugestii ;)

Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 776
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Proponuję poszukać sposobu na zmotywowanie Didżej'a do:
- sprawdzenia jak się układa opona 1,5 cala na tej czterdziestce
- sprawdzenia jak się zachowują V-ki na tej obręczy
Didżej, przepraszam  ;)
ed.
Aha, jeśli koła nie są jeszcze zaplecione, to będzie trudno o test hamulców...
Na razie próbowałem delikatnej sugestii ;)
@RS będzie Ci to zapamiętane ;D
Próba hamulcowa dalej nie wchodzi w rachubę, koła są dalej w stanie in statu nascendi, ale oczywiście mogę wykonać jakieś próby.
Mam oponę 1,4 (może być kłopot) i chyba mam oponę 1.6. Na pewno mam opony 1.75. Nie mam opony 1.5.  To co próbujemy z tą 1.6 (jak ją mam) i ofocić? Niestety mogę to zrobić dopiero jutro wieczorem. Oczywiście nie ma sprawy jeżeli chodzi o Twój przyjazd @anghan. Również bardzo serdecznie zapraszam @RS'a :D Kawa czeka.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Chyba byłoby lepiej, gdybym się już nie wtrącał do tego wątku...  ;)
Ale jeszcze jedna myśl.
O ile pomoc Didżej'a byłaby nieoceniona przy przymiarce jakiejś węższej opony, to próbę z hamulcami anghan mógłby zrobić sam z użyciej innej obręczy, ale z dołożonymi nakładkami (wystarczą o długości klocka ham.), dającymi w sumie szerokość 31mm.
Bo chodzi tylko o to, żeby zobaczyć pod jakim kątem będą szczęki względem obręczy i czy nie sprawi to jakiegoś problemu. Duża dokładność nie jest konieczna, bo ma to być tylko rozwiązanie awaryjne. Moim zdaniem, uda się, bo nawet jeśli klocek nie będzie całkiem prostopadły do ramienia, to i tak będzie działać. No ale lepiej poświęcić odrobinę czasu na upewnienie się.


Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Mam oponę 1,4 (może być kłopot) i chyba mam oponę 1.6. Na pewno mam opony 1.75. Nie mam opony 1.5.  To co próbujemy z tą 1.6 (jak ją mam) i ofocić? Niestety mogę to zrobić dopiero jutro wieczorem. Oczywiście nie ma sprawy jeżeli chodzi o Twój przyjazd @anghan. Również bardzo serdecznie zapraszam @RS'a :D Kawa czeka.

DiDżej mega, będę wdzięczny ;)

RS tak się nawet zastanawiam czy obręcz jest potrzebna... W pierwszej kolejności zmierzę rozstaw między piwotami Vbreak w Ogre i moim obecnym rowerze. No a potem na obecnym mogę zrobić wspomniany przez Ciebie test...

Znajomy szwajcar powiedział mi, że składanie takiego roweru to doktorat...

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Ale co? odźwierny/konsjerż może o tym wiedzieć.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ta nośność obręczy to przecież na 1 sztukę jest podana. A Ty masz dwie. Więc nieco inaczej ta masa Ci się rozłoży. 260 kg chyba nie wsadzisz?

Jaką byś super obręcz nie dał nic Ci to nie da jak nie zapleciesz na porządnych szprychach przez kogoś kto to umie dobrze zrobić.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
ta nośność obręczy to przecież na 1 sztukę jest podana. A Ty masz dwie. Więc nieco inaczej ta masa Ci się rozłoży. 260 kg chyba nie wsadzisz?

Jaką byś super obręcz nie dał nic Ci to nie da jak nie zapleciesz na porządnych szprychach przez kogoś kto to umie dobrze zrobić.

Też uważam, że nie doprecyzowali tego na stronie ryde'a (czyli według tej logiki Andra 35 miałaby wytrzymałość 110kg dla systemu - rower + kolarz...a obręcz umieszczona w grupie "heavy weight" gdzie Andra ma być pretendentem do tytułu "najbardziej wytrzymałej obręczy na świecie"? coś nie tak)...najlepiej napisz (jak chcesz mieć na papierze) do producenta i poproś o wyjaśnienie/sprostowanie/ doprecyzowanie...a tak ja pisze Easyrider bardziej interesowałbym się jakie szprychy i kto (czytaj Fachowiec) zaplecie mi te koła.

A jak interesuje Cię jak wygląda 2" opona na Andra 30 (obręcz jeszcze przed zmianą nazwy producenta ok. 2012 roku) to zobacz na zdjęciach...(koła są po prostu pancerne i zaznaczam, że razem z rowerem zbliżamy się do 130 (no rower swoje waży  ;)) a jeździł już obładowany tak, że miałem problemy aby go podnieść - producent dopuszcza obciążenie bagażem roweru do 60 kg). Opona to 2" Schwalbe Marathon Supreme, 28".
Co do wcześniejszych dyskusji to raczej nie przejmowałbym się jak będzie wyglądać 1,5" opona na tej obręczy - tu jest "balonik" prawie 10mm - uprzedzam pytanie, opona swietnie leży na obręczy, rower pewnie prowadzi się przy większych prędkościach (czytaj górskie zjazdy) a do tego możesz "bawić" się ciśnieniem w zakresie 2-5 barów.

Osobiście Andrę 40 włożyłbym do wyprawowego tandemu albo górskiego wyprawowego wszędołaza dla ciężkiego jeźdźca (120+).


Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Żonie, mi w velotraum w 2oo9 pod Rohloff'y Andrę 3o założyli pod trasę stąd po Singapur. Ok. 3o tys. tylna felga wytrzymała pod magurą hs33. Opona 2" na 26".

Teraz, lukłem, pod ham. obr., m.in. budują andry 35 (o jakich wspominałeś) na 32 otworach. Stosują szprychy Sapim Race 2,0/1,8, nyple Sapim Polyax 2,0. Takie same szprychy, nyple dawali już wówczas.

Ciężar zestawu = 180 kg.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
ta nośność obręczy to przecież na 1 sztukę jest podana. A Ty masz dwie. Więc nieco inaczej ta masa Ci się rozłoży. 260 kg chyba nie wsadzisz?

Jaką byś super obręcz nie dał nic Ci to nie da jak nie zapleciesz na porządnych szprychach przez kogoś kto to umie dobrze zrobić.
Podzielam
 i również  wydaję mi się jakbyś chcial budować nie rower na podróż po Azji a wagon kolejowy.

Może i obręcz A40 jest dobra ale wyjątkowo ciężka.  Szukam bym czegos oczkowanego z łączeniem typu sleve lub spawanym. Może obręcze equalizer od Sunrims Tobie podejdą do gustu.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
SUNy?... nie,  och niestety nie...


A tak przy okazji tych szerokości wczoraj czy przedwczoraj rzucił mi się w oczy test obręczy nowych szosowych pod kątem aerodynamiki (nie szukałem, sam się rzucił).
ENVE - 20,22,25(!) mm pod szosowe opony
DT - węższych 20mm już chyba nawet nie mają
nawet Mavic co chyba najdłużej się opierał wśród znanych - obrączki endurance szosowe - 19mm

Także ten tego, co tam użyszkodnicy ale już sami producenci pokazują, że nie ma się co bać szerszych.
« Ostatnia zmiana: 12 Sty 2018, 13:54 anarchy »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum