Autor Wątek: Obręcze wyprawowe: Ryde Andra 30 lub 40  (Przeczytany 20580 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Szczególnie, że 90% współczesnych piast na maszynach ma "ciulowe" podparcie tylnego koła (pewnie u Ciebie mocno obciążonego) w połowie ośki. To skutkuje obciążeniem osi w najgorszym możliwym miejscu (długie ramię, moment itd).
Akurat DT wcale się tym nie wyróżnia, bo konstrukcja łożyskowania jest tak samo zła. Jeszcze gorsze jest to, że potrzeba narzędzi od DT, żeby wymienić łożysko. Każda piasta, która ma zdejmowalny bębenek, a oś dalej kręci się jakby nigdy nic, ma tą wadę.

Konstrukcyjnie inne są tylko piasty Shimano (te mają swoje problemy), Chris King i Novatec D542SB (i tylko ta jedna).

Jednak pomimo tego, że inżynieryjnie konstrukcja piasty na 4 łożyska jest do dupy, to jednak ludzie na tym jeżdżą i w większości przypadków daje to radę. Więc może warto zastanowić się nad prostymi konstrukcjami z łożyskami 6001, które są dostępne nawet w Mongolii?
Między innymi Novatec D812SB i D042SB.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Akurat DT wcale się tym nie wyróżnia, bo konstrukcja łożyskowania jest tak samo zła.
Dlatego podałem 540, a nie 240 czy 350. To są pancerne piasty zalecane do tandemów (tylko ta cena)

Konstrukcyjnie inne są tylko piasty Shimano (te mają swoje problemy), Chris King i Novatec D542SB (i tylko ta jedna).
Oraz (do zeszłego roku I9) i easton. Z tymi novatecami miłe zaskoczenie, naprawdę.

A co smutne.. shimano w najwyższych modelach będzie odchodziło od tego założenia kosztem niby lepszego sprzęgła (skrzyżowanie racheta i króla krzyśka) :(
« Ostatnia zmiana: 14 Sty 2018, 13:57 anarchy »

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Na razie wpisałem sobie:

przód - Novatec D041SB 36 otworów
tył - Novatec D042SB 36 otworów

Mam nadzieję, że piasta, może z dodatkową ilością smaru i łożyskami w kieszeni da radę. No chyba, że znajdę inną propozycje w zakresie cenowym :D

Muszę się jeszcze przyjrzeć wymienionej tu Novatec D812SB czym się różni.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Patrzę na zdjęcia Novatec D542SB i wygląda na to, że ma ameliniowy bębenek.
Cena też nie mała.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Pewnie dla odchudzenia (i tak nie małej) masy.
Ale Novatec ma na to patent - listwa cr-mo w bębenku zapobiegająca niszczeniu bębenka luźnymi zębatkami kasety.


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Muszę się jeszcze przyjrzeć wymienionej tu Novatec D812SB czym się różni.
Wewnętrznie niczym, ma lżejszy korpus.

Btw, jest wyprz tutaj. Mają paypala.
http://www.bdopcycling.com/Hubs-D542SB.asp

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Odnośnie szprych  - jeśli oczko w piastach by pozwoliło:
- dt alpine (2,34mm przy kołnierzu!)
- dt alpine III (podobnie ale są lepiej cieniowane na środku)
- Sapim STRONG (sama nazwa już brzmi dobrze) - 2,3 przy kołnierzu piasty
- Sapim force - 2,18 mm przy kołnierzu (to będzie najlżejszy set z tych 4 ale nadal mocniejsze niż klasyczne 2,0 lub 1,8 przy kołnierzu

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Akurat DT wcale się tym nie wyróżnia, bo konstrukcja łożyskowania jest tak samo zła. /.../

Konstrukcyjnie inne są tylko piasty Shimano (te mają swoje problemy), Chris King i Novatec D542SB (i tylko ta jedna).

/.../ inżynieryjnie konstrukcja piasty na 4 łożyska jest do dupy /.../

Zaciekawiło mnie (dupne, ale dupne dalej robią).

Czy, jeśli se polukam np. rys. tech. piast dupnych i ChK, wskazany Novatec, będę miał szansę zidentyfikować tę dupność? Czy ta w rozpoznaniu jest (dość) łatwa?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Tu masz jeszcze dobrze pokazaną różnicę między zwykłą a szeroko rozstawioną w przypadku eastona (chyba najbliższego do shimano): https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2013/07/Echo-Hub-Comparison.jpg
W przeciwieństwie do novateca czy nawet Króla Krzysia tu nawet nie kwestia tego, że oś nie jest naciskana na środku co koło jest oparte baaardzo szeroko na osi. Szkoda, że rozwiązanie praktycznie nie spotykane na rynku (nie licząc shim.)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

@globalbus:

Po lekturze. B. ciekawe.

Stało się jaśniej - b. dziękuję.

@anarchy:

Merci, wraz luknę.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Jutro zabieram się za ściąganie RYDE Andra 30.

Niestety Nie udało mi się nawet namierzyć RYDE Andra 35, to chyba na razie model tylko na papierze.

Czytając Wasze komentarze i biorąc pod uwagę stosunek wagi do szerokości i odnosząc się do innych obręczy... mam nadzieję, że się to sprawdzi ;)

A jak ktoś kiedyś wróci do tego wątku ponownie, to wtedy wybrałbym Andra 35 jeśli byłaby na 36 szprych ;)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Nadal zostaję przy RYDE Andra 30

Dostałem krótkie info od przedstawiciela z USA. Nie rozwiał moich wątpliwości, bo odpowiedział trochę tak, a trochę tak, a Andra 30 pominął...

Skontaktowałem się z polskim dystrybutorem i też trochę rozłożył ręce, bo wie, że liczby od RYDE często mają jakieś dziury i pomyłki. Mając już stronę WWW i katalog elektroniczny, poprosiłem go by wziął swój katalog papierowy, który dostał do firmy.

W każdym miejscu są inne dane. W każdym...

ale gdyby ktoś chciał to Andra 35 jest już dostępna. Jest wersja na 36 szprych pod Vki, ale
- nie wiadomo czy znosi 110kg (2 źródła) czy 130kg
- czy waży 620g czy 800g (waga 800g i tak jest niższa niż Andra 30, ciekawe... jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że obręcz nie jest wzmocniona przy nyplach)
- czy naciąg szprych może być 1200 czy 1400 (powiązane z poprzednim parametrem?)

Podsumowując... Wezmę do jest znane i większością tu wypracowaliśmy. Dodatkowo są też głosy praktyków, którzy znają tą obręcz.

Offline Mężczyzna Crazy Horse

  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 10.12.2017
Oj mocno przesadzacie Panowie! Faktycznie to koła do wagonu!   :lol:
Biednemu to zawsze wiatr w oczy, nóż w plecy i kij w szprychy...

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Dostałem krótkie info od przedstawiciela z USA.

Czy Andry 35 mają CSS ? Masz zamiar te holenderskie obręcze sprowadzać z USA ?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum