ok,rozumiemale wiesz, stany to stany🙂co tu dużo gadaćtych widoków i wrażeń, które tam czekają ..nie przeliczać na piniędze😉
/.../ a rower może wreszcie w dynamo (bardzo przydatne na wielodniowej trasie) wyposażę /.../
Szkoda że nie jedziesz; jeszcze do końca roku mogłeś zamienić TransAm na Silk Road Mountain Race, bo teraz zapisy już zamknięte. North Cape 4000 pewnie fajne ale z drugiej strony skoro byłeś już tam kilka razy.
Trochę źle zabrałeś się do zakupu biletów, nie kupuje się na takie loty biletu tylko w jedną stronę. Sprawdziłem połączenie WAW-PDX i NYC-WAW, najtańsze dobre połączenie w datach by spokojnie odskoczyć TransAm - 3100zł. Nawet lepsze od tego mojego lotu bo NYC-WAW połączenie bezpośrednie.
Mógłbyś opisać jak to najlepiej sprawdzać, czy bezpośrednio na stronach linii lotniczych, czy na jakiś stronach, w jaki sposób uzyskałeś zaledwie te 3100zł, czy tam nie dojdą np. prawie 2tys za rower?
Pozwolę sobie się wtrącić. Ładnych parę lat temu byłem specem od taryf lotniczych i może trochę umiejętności mi zostało.Tak na szybko znalazłem bilet na przykładowe daty 23 maj - 27 czerwiec na trasę WAW - PDX (Portland OR) i później Nowy York - Warszawa za 2 744,29 PLN.
Tak na szybko znalazłem bilet na przykładowe daty 23 maj - 27 czerwiec na trasę WAW - PDX (Portland OR) i później Nowy York - Warszawa za 2 744,29 PLN.
Cytat: faja w 26 Sty 2018, 14:00Tak na szybko znalazłem bilet na przykładowe daty 23 maj - 27 czerwiec na trasę WAW - PDX (Portland OR) i później Nowy York - Warszawa za 2 744,29 PLN.No tak, tylko to nie uwzględnia ceny roweru. W moim przypadku też to było 1700zl, co było całkiem przyzwoitą sumą, powrót trochę krótszy i z popularniejszego lotniska, więc dałoby się jeszcze taniej. Tyle że doszło nieoczekiwane przeze mnie aż 200 euro za rower (w jedną stronę!) i to własnie poziom tej opłaty mnie zaskoczył i sprawił że całość znacznie wzrosła. O to chodzi, że ciężko było znaleźć tę informację, ja sprawdziłem cenę za rower u Condora, ale okazało się, że ona obowiązuje tylko gdy lecimy samym Condorem, a w przypadku lotu łączonego obowiązuje specjalny cennik za bagaż na loty łączone, który był na stronie ukryty gdzieś głęboko, a w którym stawki są 3 razy takie. I osoba, która o takich innych zasadach na loty łączone nie wie - łatwo może się nabrać, to był własnie mój debiutancki błąd.Ciekawe jak by było w przypadku zakupu biletu na całość w dwie strony za jednym razem, czy tam te 200 euro byłoby raz, czy za każdą stronę, bo 200 euro za oba loty to już byłaby sensowna cena, ale raczej wątpię. No i to może akurat tylko Condor ma takie bandyckie stawki, może w innych liniach jest sporo lepiej. Ale naprałem się, bo nie wiedziałem o istnieniu osobnego cennika za loty łączone.
"Myk" polega na tym że obowiązuje tylko na rejsy lufthansy z wyłączeniem rejsów code-share. czyli do Portland jest problem, ale do Seattle już nie i za tą cenę rower można zabrać. Na trasę NYC WAW (via Frankfurt lub Monachium) cena jest ta sama lub 150 USD. myślę że te same zasady ma Austrian i Swiss bo nalezą do tej samej grupy.
w porównywaniu alpejskich/europejskich widoków do widoków w us ,raczej byłbym ostrożny
Czy "bicycle case or a similar container" w Lufthansie to jest też karton? Bo nie wyobrażam sobie logistyki przesyłania kurierem walizki na rower z Seattle do Nowego Jorku... Karton w Nowym Jorku to zorganizować będzie bardzo łatwo, kwestia $$$.
tyle, że zwykle rower nie spełnia limitu bagażu rejestrowanego ze względu na rozmiar. I tutaj co linia, bądź osoba na lotnisku, bywa inaczej