Dla siły koła nie jest ważne czy 32 czy 36, ważna jest jakość zaplotu i jakość szprych, a także konstrukcja (nie bez powodu proste szprychy wypierają wygięte).
Michał, no weź i się nie wygłupiaj. Dla wytrzymałości koła ta ilość szprych jest ważna. Większa ilość szprych da większą wytrzymałość.Oczywiście przy takich porównaniach rozważa się identyczną jakość szprych, zaplotu i obręczy.
Pytanie, po co pchać się w kosmiczne technologie pod tytułem proste szprychy, jeśli możesz mieć ich o kilka więcej i też mieć mocne koło. No i jak jest z dostępem? Na Bałkanach nawet zwykłe szprychy czasem trudno kupić. Jak mam wozić przez to większy zapas to wolę je od razu wsadzić w koło :-)
Jakiego patentu się nie poda to i tak zawsze zostanie to skwitowane...
Sorry, ale to Ty prosty argument o dostępności skwitowałeś jakimś laniem wody nie na temat. Nie szkoda Ci czasu?
Jak proste szprychy nazywasz kosmiczną technologią - to teksty o laniu wody skieruj pod własnym adresem . Z wiedzą o sprzęcie chyba zasnąłeś 10 lat temu jak takie oceny wstawiasz, pisał tu Global, że nawet w Chinach bez problemu można dostać proste szprychy.
Proste szprychy są popularyzowane przez producentów, bo umożliwiają łatwiejszy montaż koła na maszynach. Redukcja wagi i takie tam. Samodzielne składanie takich kół jest dla fanatyków, bo zarówno szprychy jak i piasty są w ograniczonej dostępności.
Porządni zaplatacze używają tensometrów, kupując koła systemowe też prawie zawsze mamy gwarancję dobrego zaplotu. Samodzielne składanie kół na 24 i mniej szprychach to już wyższa szkoła jazdy, ja się w to nie bawiłem.Natomiast widziałem niejedno skopane koło na 32/36 szprychach, gdzie szprychy pękały zdecydowanie za łatwo.
Cytat: Wilk w 13 Lut 2018, 17:46Porządni zaplatacze używają tensometrów, kupując koła systemowe też prawie zawsze mamy gwarancję dobrego zaplotu. Samodzielne składanie kół na 24 i mniej szprychach to już wyższa szkoła jazdy, ja się w to nie bawiłem.Natomiast widziałem niejedno skopane koło na 32/36 szprychach, gdzie szprychy pękały zdecydowanie za łatwo.Wiadomo że tak. Ale co potem? Regularnie oddajesz do serwisu, aby kontrolowali naciąg?Jako ciekawostkę podam, że w "profesjonalnym" serwisie wymienili mi szprychę straight pull w szosie na... Zwykłą, wyprostowaną na kowadełku. Wytrzymało jakieś 500 km. Zawsze coś
Z poprawnie zaplecionym kołem nie udajesz się nigdzie bo nie ma prawa się luzować itp. Jeżeli się coś dzieje to było źle zaplecione.