Autor Wątek: Upgrade roweru  (Przeczytany 5939 razy)

Monarch

  • Gość
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 21:40 »


No ale tutaj to już większa różnica cenowa. Poza tym, jeśli się nie mylę, to jeździsz częściej po asfalcie niż w terenie, więc taka zmiana ma chyba większy sens.
Tu się zgadza niezależnie od tego, którym jadę rowerem.

A możesz napisać coś więcej? Jaki miałeś wcześniej napęd (model) a jaki masz teraz? Zmieniałeś koło czy tylko kasetę?
Z Acery (część rzeczy była jeszcze fabrycznie zamontowana, kiedy pierwszy raz wyjechał ze sklepu w 2013 roku) na Deore. Koło pozostało bez zmian.

Takich części użyłem do naprawy (osobny moduł klamek i manetek):

Spokojnie za jednego tysiaka da się skombinować, jeśli wie się skąd.:)






« Ostatnia zmiana: 6 Mar 2018, 21:46 Monarch »

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 22:04 »
Jeśli mogę coś doradzić, to raczej bym zainwestował w tarcze, a pozbył się v-breake'ów. Odczujesz różnicę w zatrzymywaniu bicykla i do tego nie będziesz musiał pilnować stanu obręczy koła (bo potrafi pęknąć kiedy najmniej się tego spodziewasz). Ja nie miałem wyboru, bo rama Boplighta była przewidziana wyłącznie pod tarcze. Serwis mi założył coś hydraulicznego na deore (czy jakoś tak to się nazywa) za jakieś 300-500 (chyba) biedronek. Oczywiście musisz mieć odpowiednią piastę z tyłu (też nie warto oszczędzać i mieć coś na maszynówkach), możliwość mocowania tarcz na przednim uginaczu, tarcze, zaciski, przewody, klamki. Nie jest to tanie, ale zdecydowanie wybrałbym zmianę z v-breaków na tarcze niż przesiadkę na dziewięć, dziesięć czy jedenaście rzędów. Tak jak widzisz, upgrade roweru, to sprawa dość otwarta i od Twoich potrzeb, oczekiwań, czy wreszcie budżetu zależeć będzie co wybierzesz. Powodzenia.     

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 22:42 »
Jeśli mogę coś doradzić, to raczej bym zainwestował w tarcze, a pozbył się v-breake'ów. Odczujesz różnicę w zatrzymywaniu bicykla i do tego nie będziesz musiał pilnować stanu obręczy koła (bo potrafi pęknąć kiedy najmniej się tego spodziewasz). Ja nie miałem wyboru, bo rama Boplighta była przewidziana wyłącznie pod tarcze. Serwis mi założył coś hydraulicznego na deore (czy jakoś tak to się nazywa) za jakieś 300-500 (chyba) biedronek. Oczywiście musisz mieć odpowiednią piastę z tyłu (też nie warto oszczędzać i mieć coś na maszynówkach), możliwość mocowania tarcz na przednim uginaczu, tarcze, zaciski, przewody, klamki. Nie jest to tanie, ale zdecydowanie wybrałbym zmianę z v-breaków na tarcze niż przesiadkę na dziewięć, dziesięć czy jedenaście rzędów. Tak jak widzisz, upgrade roweru, to sprawa dość otwarta i od Twoich potrzeb, oczekiwań, czy wreszcie budżetu zależeć będzie co wybierzesz. Powodzenia.     

Tzn. ma zostać przy Tourneyu 7s i założyć hydrauliczne hamulce Deore? Świetna rada!  Mam nadzieję, że założyciel wątku podejdzie do niej z dużym przymrużeniem oka...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 23:02 »
Z góry przepraszam za swoją techniczną ignorancję  :icon_redface:
Ale to co napisałem, wynika z przejechanych 130 kkm od maja 2009 roku (ok. 117 kkm na Giancie Boulderze i ok. 13 kkm na Boplightcie, który otrzymał organy od poprzednika.)
Cały ten przebieg zrobiłem właśnie na napędzie ośmiorzędowym. Nie mam bladego pojęcia, czy jest to grupa: a, b, c czy d. Nigdy nie jeździłem na napędach: dzwiewięcio, -dziesięcio, czy jedenastorzędowe. Mam dość ciężką nogę i dla mnie wybór ósemki, jest optymalny. Wiem ile kosztowała przesiadka w TREK-u na dziewięć rzędów. Pisząc o wysokiej grupie, może to kogoś zdziwić, ale używam najmocniejszych zestawów.

No ale co Ty piszesz? Nie masz pojęcia jakiej grupy używasz, ale jednocześnie twierdzisz, że używasz najmocniejszych zestawów? To albo wiesz czego używasz, albo nie wiesz. 8s obecnie jest produkowane jedynie w niskich, najtańszych grupach Shimano, wysokiej jakości napęd 8s można kupić jedynie z jakiś zapasów magazynowych i to za cenę zbliżoną do nowoczesnych komponentów. Jeśli wszystko robi za Ciebie serwis - to na 95% nie masz "najmocniejszego zestawu", tylko taniznę poniżej Acery, bo skąd by bardzo wątpliwe, żeby sklep miał akurat zapas napędów 8s sprzed 10 lat.

Jeśli mogę coś doradzić, to raczej bym zainwestował w tarcze, a pozbył się v-breake'ów.

Żeby zmienić hamulce obręczowe na tarcze - to trzeba wiedzieć czy rama i widelec ma mocowanie pod tarcze.



Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 23:08 »
Skoro upgrade Kross Evado? ... a rama spełnia oczekiwania Użytkownika... to dlaczego nie tarcze?
Padły tu propozycje napędu dziesięciorzędowego... -przesiadka z siedmiorzędowego???
Autor wątku pisze też o inwestycji w nowe obręcze... a to ostatnia szanse by żywotność tych nowych wydłużyć...

 

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 23:16 »
Może coś pominąłem, ale:


Ja nie miałem wyboru, bo rama Boplighta była przewidziana wyłącznie pod tarcze. Serwis mi założył coś hydraulicznego na deore (czy jakoś tak to się nazywa) za jakieś 300-500 (chyba) biedronek. Oczywiście musisz mieć odpowiednią piastę z tyłu (też nie warto oszczędzać i mieć coś na maszynówkach), możliwość mocowania tarcz na przednim uginaczu, tarcze, zaciski, przewody, klamki. Tak jak widzisz, upgrade roweru, to sprawa dość otwarta i od Twoich potrzeb, oczekiwań, czy wreszcie budżetu zależeć będzie co wybierzesz. Powodzenia.   

Co do napędu, napisałem że mam najmocniejszy z możliwych. Czy to jest Acera czy inny dla mnie to nie jest ważne, dopóty, dopóki przejeżdżam na nim określoną liczbę kaemów. Uwierz, że dla mnie nie jest ważne czy to "plastelina", czy najtańsza opcja, bo mam inne priorytety.   


Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Upgrade roweru
« 6 Mar 2018, 23:47 »
Co do napędu, napisałem że mam najmocniejszy z możliwych. Czy to jest Acera czy inny dla mnie to nie jest ważne, dopóty, dopóki przejeżdżam na nim określoną liczbę kaemów. Uwierz, że dla mnie nie jest ważne czy to "plastelina", czy najtańsza opcja, bo mam inne priorytety.   

Ale to co się bierzesz do dawania rad komuś kto chce poważnie przerobić napęd - skoro ani nie wiesz co jest na rynku, ani nawet co masz we własnym rowerze? I jeszcze wszystko robi za Ciebie serwis? Do dawania rad jednak trochę wiedzy trzeba mieć, samodzielne serwisowanie roweru taką wiedzę właśnie daje.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 07:57 »
Z Acery
Na Deore. I z ciągu 1:2 na ciąg 1:1, nie miałeś prawa nie poczuć różnicy, w 2010 roku w miejsce napędu klasy lx zamontowałem sram x-9 z łańcuchem Record C-9, też miałem wrażenie dużego przeskoku jakościowego. Według mnie właśnie ciąg linki ma spory wpływ na jakość pracy tylnej przerzutki (i łańcuch) i krok shimano w stronę rozwiązań stosowanych od lat przez Srama (ale nie tylko) uważam za bardzo dobry. Czytałem o kombinatorach, którzy do przerzutek Dyna Sys używali manetek srama i używali tych przerzutek w systemach z 8 lub 8 zębatkami z tyłu.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 08:39 »
Ja ze swojej strony zaproponowałbym autorowi wątku następujące działania:
1. Zmiana koła na takie z piastą na kasetę.
2. Zmiana napędu na 8rz. (kaseta łańcuch, ewentualnie korba)

Manetki lub klamkomanetki mogą zostać, jeżeli braknie funduszy. Po prostu będzie jedna zębatka niewykorzystana. Jak są fundusze to od razu zmienić manetki. Jeżeli masz klamkomanetki, przejdź od razu na osobne manetki i klamki.
W ten sposób będziesz przygotowany na ewentualny dalszy upgrade napędu. Będziesz mógł zmienić napęd na 10rz bez zmiany koła i klamek hamulcowych. Albo hamulce na tarcze (jeżeli rama pozwala) bez zmiany manetek.
Sumarycznie wyjdzie oczywiście drożej, ale będziesz mógł rozłożyć wydatki w czasie.
Możesz też pozostać przy 7rz. Opcja najtańsza i nie aż taka tragiczna. Zaoszczędzone pieniądze składać na późniejszy większy upgrade, gdy już będziesz miał pewność co Ci najbardziej będzie odpowiadało.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 08:47 »
ja bym podszedł do tematu jeszcze inaczej.
Na podstawie własnych doświadczeń zauważam jeszcze kwestie tzw. przyzwyczajenia.
Sugerowałbym wsiąść na inny rower, znajomego, jeśli się da. Ewentualnie przeglądanie ofert rowerów używanych z napędem 3x9 lub 3x10, przejechanie się na nich aby znaleźć zadawalającą geometrie.
Finansowo wyjdzie to najlepiej i najmniej pracy też wymaga a efekt może zaskoczyć.

Ja przesiadałem się swojego czasu z 26 mtb 7 rzędowego na trekkinga 3x9 28cali. Na początku sceptycznie nastawiony, dziś stwierdzam, że to była dobra decyzja.
Mam dalej MTB ale z napędem już 3x9 jako drugi rower na inne okazje. Składałem go i żałuję nieco że to zrobiłem. Bardziej sentymentalnie podchodziłem do otrzymanej w  prezencie ramy więc się tego podjąłem. Dziś bym tego nie robił tylko poszukał MTB używanego na dobrym osprzęcie i nie zużytego.

podsumowanie: drugi rower, a stary albo zostawić albo sprzedać.

Offline Mężczyzna gkeb

  • Wiadomości: 103
  • Miasto: Kórnik
  • Na forum od: 11.08.2016
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 09:29 »
Evado od 1 do 4 mają taką samą ramę, a w wersjach 3-4 są już montowane hamulce tarczowe, więc rower pod to jest przygotowany.
W pierwszej kolejności i tak muszę zmienić piastę na taką pasująca do kasety. Więc lepiej kupić nowe, całe koło czy lepiej samą piastę i dać do przeplecenia koło? I na jaką markę patrzeć by jakość była dobra a cenowo nie było szaleństwa.
Raczej szedłbym w Alivio jeżeli chodzi o osprzęt, bo to chyba najsensowniejszy wybór obecnie. Deore to już kosztowo raczej poza zasięgiem.
Zmiana klamkomanetki na osobną klamkę i manetkę to duża różnica w jakości?
Powiedzmy, że na dzień dobry miałbym około 500 do wydania na sam napęd. Co byście doradzili?

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 09:57 »
Tanie koło - http://e-bmx.pl/opis/7128955/kolo-tyl-28-rigida-zac-2000-shimano-495-cl.html - trochę ponad 100 złotych, części szału nie robią, ale piasta ma mocowanie do tarczy CL.
Kaseta+łańcuch - 100
przerzutka - 140 (osobiście zamiast nowego alivio wolałbym stare deore 591)

Wychodzi jakieś 150 na zmianę klamkomanetek. Możesz przydziadować i kupić tylko prawą st-ef za jakieś pięć dych, możesz zaszaleć i kupić sramy sx-4 (tylko uważaj, bo widzę w sklepach, że niby sx-4, ale opisy jak od x-4) i do tego klamki (wtedy chyba lekko przekroczysz budżet). Ewentualnie manetki altus/acera i klamki. W tym sklepi, do którego linkowałem powyżej, mają wciąż tanie klamki avid fr-5.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 10:14 »
(...)
przerzutka - 140 (osobiście zamiast nowego alivio wolałbym stare deore 591)

(...) możesz zaszaleć i kupić sramy sx-4 (tylko uważaj, bo widzę w sklepach, że niby sx-4, ale opisy jak od x-4) (...)


To się chyba pogryzie: shimanowskie 2:1 i ESP 1:1  :o

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 10:27 »
No właśnie zwracałem uwagę na to, żeby uważać, bo sx-4 to dla siemano kiedyś było, a x-4 - samowe esp.

@edycja
Aaa, już wiem, shimanowe sx4 miały jeszcze chyba attack dopisane. Albo rocket. Czyli cofam o sramie i dzięki za zwrócenie uwagi.

A nie, jeszcze inaczej, triggery (czyli cyngle) w wersji dla shimano to trx. Attack i rocket to wersje shimanowskie gripshiftów. Znalazłem takie, ale opis nieco enigmatyczny i w sumie nie wiadomo, czy to za parę - https://www.dobrerowery.com/sram-trigger-trx-38-p-9538.html
Bezpieczniej jednak shimano :)
« Ostatnia zmiana: 7 Mar 2018, 10:36 wojtek »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Upgrade roweru
« 7 Mar 2018, 10:49 »
...
Bezpieczniej jednak shimano :)
Albo SRAM'owy komplet. Skoro jest całość do wymiany, to marka chyba nie odgrywa decydującej roli.
Jakieś używki (manetki i przerzutki) da się znaleźć za niewielkie pieniądze.
Klamki fr-5 rzeczywiście są dużo lepsze niż wskazywałaby na to cena. Warto.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum