Autor Wątek: Kubek szary  (Przeczytany 10388 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Kubek szary
« 17 Mar 2018, 02:00 »
No i stało się, wsiadłem na karbon.

Właściwe poszukiwania trwały tydzień. Już na ich początku namiar na promocję w Anglii podsunął mi 4gotten. Potem wystarczyło rozejrzeć się w ofercie innych producentów i potwierdzić wybór ;)

Dwa tygodnie czekania na paczkę, no i jest! Zdążyłem wyskoczyć na 45km wokół komina nim zima wróciła z pełną mocą.





Szczegóły tutaj:
https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-gtc-pro-disc-greynflashgreen-2017/

Online Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 11:08 »
Ładny rower :) A karbon, to jest to! Niech Ci dobrze służy. Jednak ultra górą :P
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 14:14 »
Fajny sprzęcik, sztywne osie i hydraulika, to powoli zaczyna się robić standardem i zaczyna schodzić do poziomu akceptowalnego cenowo. I to wniesie do jazdy sporo więcej niż karbon, dlatego warto dołożyć do tego trochę wagi

Offline Mężczyzna Zbyszek

  • Wiadomości: 1473
  • Miasto: Zawiercie
  • Na forum od: 17.02.2009
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 15:46 »
Kolorystyka też piękna! Jeśli kupowany w Anglii to klamki hamulcowe ma w wersji europejskiej czy angielskiej?

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 16:06 »
Poprosiłem o zamontowanie klamek w wersji do ruchu prawostronnego, i tak zrobili.

Kolorystycznie z rowerów tej klasy bardziej podobał mi się Giant Defy 2. Również jakby odrobinę wygodniej na nim się czułem, ale finalnie musiałbym dość sporo dopłacić, nawet w promocjach zeszłorocznych modeli.

Poza tym Giant stosuje dziwny mechanizm. Mianowicie klamki są na linkę, zaś na kierownicy znajduje się przekładnia mechaniczno-hydrauliczna, z której dalej idą już hydrauliczne przewody do hamulców. Raz, że to kolejna rzecz, która może się zepsuć, a dwa, że zajmuje cenne miejsce w kokpicie:


Offline Mężczyzna Krakonos

  • Wiadomości: 69
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 16.03.2014
    • Życie w Namiocie
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 21:25 »
Emes, super maszyna! Ciekawi mnie jak wypadnie w Twoim odczuciu porównanie stal vs karbon (wcześniej chyba miałeś AWOLa o ile dobrze kojarzę?)  No i koniecznie trzeba będzie zrobić wyścig: Karbonowy Cube, kontra Stalowy Marian :D Tylko niech śniegi stopnieją, bo aktualnie okolice Wrocławia prezentują się trochę inaczej niż na fotach :)

EDIT: w pierwszej chwili myślałem, że to gravel, taka geometria na pierwszy rzut oka jakaś szutrowa. A wiedzę, że jednak szosa. Ale wyścig i tak można zrobić :p

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Kubek szary
« 17 Mar 2018, 21:35 »
AWOL zostaje w stajni. Będzie na wycieczki, zaplotłem mu koło z prądnicą. No i planuję, że pojeździ więcej tam gdzie nazwa gravel wskazuje, zamiast ciągle połykać asfalty.

Szosę kupiłem na krótkie wyjazdy z noclegiem pod dachem oraz na wyścigi 1-2 dobowe. AWOL jest jednak odrobinę za ciężki gdy chce się pędzić po górskich szosach.

Będę miał teraz ciężki orzech do zgryzienia, którym i jak pojechać Karpackiego Hulakę.

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 12:26 »
Nowy rower i już jak profi noclegiem pod dachem ;D rozumiem,żeby go nie zajumali  :P
Niech służy i cieszy. ;)
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 12:39 »
Przystanki PKS też mają dachy :)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 12:59 »
Ale że emes i karbon?
Świat się kończy ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 13:27 »
Poza tym Giant stosuje dziwny mechanizm. Mianowicie klamki są na linkę, zaś na kierownicy znajduje się przekładnia mechaniczno-hydrauliczna, z której dalej idą już hydrauliczne przewody do hamulców. Raz, że to kolejna rzecz, która może się zepsuć, a dwa, że zajmuje cenne miejsce w kokpicie

Tomek akurat to rozwiązanie wychwalał. Wszystko zależy jak to działa, ale dlaczego miałoby być bardziej awaryjne od zwykłej hydrauliki? Wielką zaletą tego rozwiązania jest możliwość stosowania zarówno prawie w pełni hydraulicznych hamulców oraz (gdy mamy taką potrzebę) jak i również mechanicznych, bo klamkomanetka jest linkowa.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 16:15 »
Ale że emes i karbon?
Świat się kończy ;)

Świat się skończył jak emes założył lajkry ;)

dlaczego miałoby być bardziej awaryjne od zwykłej hydrauliki?


Jedno urządzenie więcej, które może się zepsuć, a jest niezbędne.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 17:46 »
Jedno urządzenie więcej, które może się zepsuć, a jest niezbędne.

To jest odpowiednik tego co masz w hydraulicznej klamkomanetce, poza tym zwykła mechanika, jak w mechanicznych hamulcach, w których nie bardzo co się ma psuć. To inna wersja systemu w hamulcach HY-RD (tam linka idzie do samego hamulca, który jest hydrauliczny), tutaj linka jest bardzo krótka. Szansa to jest na awarię samej hydrauliki te się zdarzają częściej. Choć ten segment rynku się mocno rozwija i problemy z hydrauliką z roku na rok są coraz mniejsze. A przy sztywnych osiach to już powinno być bardzo dobrze.

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 22:09 »
No i stało się, wsiadłem na karbon.

Właściwe poszukiwania trwały tydzień. Już na ich początku namiar na promocję w Anglii podsunął mi 4gotten. Potem wystarczyło rozejrzeć się w ofercie innych producentów i potwierdzić wybór ;)

Dwa tygodnie czekania na paczkę, no i jest! Zdążyłem wyskoczyć na 45km wokół komina nim zima wróciła z pełną mocą.





Szczegóły tutaj:
https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-gtc-pro-disc-greynflashgreen-2017/

No i super :D Też mam ochotę na karbon z "hydrauliką", ale to raczej perspektyw dalsza, jeśli nie bardzo daleka  ;) Co dopiero skończyłem składać nową szosę LFB i trudno byłoby mi znaleźć wymówkę na nowe wydatki. Poza tym nie lubię jeździć na czymś czego sam nie potrafię naprawić, a hydrauliczne tarczówki to coś czego jeszcze w ogóle nie ogarniam.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Kubek szary
« 18 Mar 2018, 22:16 »
Kuby to fajne rowery.
Przerzutka ćwiczy jogę? :D

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum