Autor Wątek: Surly Ogre projekt  (Przeczytany 57971 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Surly Ogre projekt
« 30 Mar 2018, 20:06 »
Bardzo prawdopodobne, że niedługo zostanę posiadaczem ramy Surle Ogre 20" w jedynym słusznym kolorze. Jeżeli się uwinę to może zabiorę ją na przejażdżkę na Nordkapp.
Zatem w tym wątku będę chciał poprosić Was o porady w kwestiach, które są dla mnie dyskusyjne.
1. Czy Center Lock ma przewagę nad IS, ponieważ mogę do niego dołożyć adapter i mieć możliwość montażu dowolnej tarczy? Kwestia wyboru standardu piasty (skłaniam się do Shimano Deore XT, więc mogę wybrać oba systemy). Czy też nie ma to znaczenia.
3. Czy system E-Thru jest warty uwagi. Są opinie, że bardzo osłabia bębenek?
2. Czy wspornik siodła z karbonu da dodatkowy efekt tłumienia wibracji czy też będzie słabym punktem zestawu (jaka jest średnica wspornika w Ogre?)
3. Czy Tubus Logo (Evo) jest w jednym rozmiarze do 26" i 28" jak twierdzą sprzedawcy?
4. Zastanawiam się pomiędzy hamulcami Magura MT4 a Shimano Deore XT BR-M8000? Główna obawa to ewentualne serwisowanie Magury.
5. #WujTom złożył koła na DT SWISS 545D 700C 36H i jest zadowolony. Za nim też chcę użyć tej obręczy ale jaka długość szprych? Czy najpierw musi być wybór piasty?
6. Czy dynamo Shutter Precision PD-8 jest lepsze od Shimano LX lub XT?
7. XT są dwa XT DH-T8000 i DH-T785 czym się różnią bo nie wynika mi to z opisu?
8 Dynama XT mają osie aluminiowe a #WujTom napisał, ze LX stal. Może zatem lepsze LX?
9. Jak zbiorę części do zaplotu kół, to może znajdzie się ktoś tak miły, że poświęci mi czas i będę mógł pod jego okiem zapleść swoje koła i nauczyć się jak porządnie się to robi?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Odp: Surly Ogre projekt
« 30 Mar 2018, 22:53 »
2. Czy wspornik siodła z karbonu da dodatkowy efekt tłumienia wibracji czy też będzie słabym punktem zestawu (jaka jest średnica wspornika w Ogre?)

27,2mm
Musisz pamiętać że podgięta rura pod siodłowa Ogra naprawdę nieźle amortyzuje. Do tego stopnia że pomimo chorego kręgosłupa pożegnałem się po kilku latach z amortyzatorem pantografowym bo było za "miękko".

5. #WujTom złożył koła na DT SWISS 545D 700C 36H i jest zadowolony. Za nim też chcę użyć tej obręczy ale jaka długość szprych? Czy najpierw musi być wybór piasty?

Co do obręczy to nie są najlepsze obręcze na rynku ale są chyba najlepsze dla mnie.
Jestem grubasem i miałem problem z rozłupywaniem obręczy wzdłużnie.
Te od kilkunastu tys. pracują ;).

nie będę rozpisywał się o zaletach bo dla mnie są NAJ. Ale obręcze mają i wady:
- ciężar obręczy (za to nośność największa na rynku)
- w specyfikacji max ciśnienie opon 4 bar (ja ładuję 5,2 i nadal jet ok.)
- wewnętrzna szerokość jest 21mm (nie założysz wąskich opon a'la szosowych.)
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 30 Mar 2018, 23:23 »
- ciężar obręczy (za to nośność największa na rynku)
- w specyfikacji max ciśnienie opon 4 bar (ja ładuję 5,2 i nadal jet ok.)
- wewnętrzna szerokość jest 21mm (nie założysz wąskich opon a'la szosowych.)
Ciężar 21mm 605 g. Mavic A319 19mm 595g. Zamierzam tam bazować na oponach 2". W Mavic rekomendują do 1,9". Wychodzi więc, jak w tym długim wątku na forum :) że 19mm dla 2" opon to za mało.
Jak nie ta i nie Mavic A319, która jest mocno i często chwalona to co?

Ps. Gdzie kupiłeś te szprychy w czarnym kolorze? Nigdzie nie ma.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Odp: Surly Ogre projekt
« 30 Mar 2018, 23:36 »
Szprychy zamawiał pod wymiar serwisant który mi zaplatał koła. Jest to jedyna chyba czynność przy rowerze której nie potrafię zrobić sam. Pamiętam że musiałem trochę na nie poczekać ~1-2 tygodnie.

Nie polecę Ci żadnej innej obręczy bo nie znam obecnie rynku. Moje maja już kilka lat i jak bym miał kupować dla siebie nowe to kupił bym te same  bo są u mnie najdłużej i puki co bez przygód. Nawet szprychy jeszcze żadnej nie urwałem. ;)
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 30 Mar 2018, 23:50 »
Nie polecę Ci żadnej innej obręczy bo nie znam obecnie rynku. Moje maja już kilka lat i jak bym miał kupować dla siebie nowe to kupił bym te same  bo są u mnie najdłużej i puki co bez przygód. Nawet szprychy jeszcze żadnej nie urwałem. ;)
Tak doczytuję i chyba na nią się zdecyduje. Ściągnę klamoty i dam do zaplecenia bo sam się boję, że odwalę manianę.
Jakie masz tam opony w sensie szerokości? Nastawiam się na przedział 2.0 - 2,2".

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Odp: Surly Ogre projekt
« 31 Mar 2018, 19:48 »
Ja mam założone 28 x 1.60 Schwalbe Marathon Mondial zwijane.

1.6 to chyba najwęższe jakie można bezpiecznie założyć do tych obręczy.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 31 Mar 2018, 21:15 »
Czy tylne haki są na piasty 135mmx5mm czy wejdą tam piasty 142mmx12mm. Podobno tam są jakieś adaptery w tylnych widełkach/hakach?
Zamierzam przeżyć przygodę z "maszynami". Jak oceniacie DT Swiss 350 vs Novatec D042SB. Czy ogromna różnica w cenie jest tego warta?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Surly Ogre projekt
« 31 Mar 2018, 23:11 »
Zamierzam przeżyć przygodę z "maszynami". Jak oceniacie DT Swiss 350 vs Novatec D042SB. Czy ogromna różnica w cenie jest tego warta?

Różnica polega na sporo lepszym bebenku w DT Swiss, praktycznie niezawodny system Star Ratchet, a w Novatecu klasyczny bębenek z pieskami. Osobiście miałem już dużo awarii bębenków, ostatnia zepsuła mi mocno MRDP, więc dla mnie to inwestycja warta rozważenia. Ale każdy ma inne priorytety i sam musi sobie odpowiedzieć czy aż tyle warto za to dopłacać.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 31 Mar 2018, 23:16 »
Dzięki Wilku.

Ustaliłem już co chcę. Rozwód z Shimano :( Pierwszy raz w życiu na taką skalę i pierwsze "maszyny".
Poczytałem o Novatecu. Jego żywotności i kilka manuali serwisowych. Decyduję się na tą opcję. Dla mnie wystarczy. Kasa przyda się na inne komponenty.
 
Przednie:
Piasta: Schutter Precision PD-8 6s 36h (trzeba sprowadzić z DE z Bike Components)
Obręcz: Obręcz DT SWISS 545 DB 36h
Szprychy: czarne :) najlepiej DT 2,4 jak nie znajdę to 2,0

Tył:
Piasta: Novatec D042SB
Obręcz: Obręcz DT SWISS 545 DB 36h
Szprychy: czarne :) najlepiej DT 2,4 jak nie znajdę to 2,0

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Surly Ogre projekt
« 31 Mar 2018, 23:27 »
Pytanie tylko, czy "lepszy" bębenek działa przy uszkodzonym łożysku. Testował ktoś?
Bo obie piasty mają to samo łożyskowanie, zrobione tak samo źle (niesymetryczne obciążenie łożyska w korpusie od strony bębenka)

Co do pytania nr 1. Centerlock jest związany z produktami shimano. Trzeba wozić do niego klucz do kasety lub klucz do suportu (są dwa rodzaje centerlocków).
Do 6 śrub potrzeba tylko torxa T25. Jedyna jego wada to to, że się wolno odkręca i przykręca ;) Tarcze zwykle tańsze i łatwiej dostępne.

Cytuj
3. Czy system E-Thru jest warty uwagi. Są opinie, że bardzo osłabia bębenek?
Piasty, które mają wersje pod oba rodzaje osi, są w środku takie same (identyczna konstrukcja wewnętrzna). Wytrzymalsze łożyska mają tylko stare konstrukcje w stylu tego novateca co przytoczyłeś. Oś miała mniejszą średnicę, więc upychali większe łożysko.

My home is where my bike is.

blondas

  • Gość
Odp: Surly Ogre projekt
« 1 Kwi 2018, 00:09 »
Czy tylne haki są na piasty 135mmx5mm czy wejdą tam piasty 142mmx12mm. Podobno tam są jakieś adaptery w tylnych widełkach/hakach?
Zamierzam przeżyć przygodę z "maszynami". Jak oceniacie DT Swiss 350 vs Novatec D042SB. Czy ogromna różnica w cenie jest tego warta?
Tylko nowe ogry mają możliwość użycia piast 142 mm. Stare tylko 135. Mój jest stary.
Co do piast DT 350, bębenek jest aluminiowy i niektóre kasety mogą go niszczyć.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 1 Kwi 2018, 07:09 »

Wesołych Świąt!

Jak sądzisz, ile? ten rower gotowym będzie ważył.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Surly Ogre projekt
« 1 Kwi 2018, 07:18 »
Jesteś pewien tych hydraulicznych hampli?
Ja co prawda dotarłem tylko do BR-M7000, ale nie zawierzyłbym im losu wyprawy... Dopóki toto działa, to przyjemnie wytraca prędkość, chodzi ciszej aniżeli mechaniki w mokrych warunkach, ale jak to naprawisz w terenie? I nie mam na myśli tylko odpowietrzania, a np. zablokowany tłoczek, padnięta uszczelka, przerwany przewód itp.

BTW. Też sporo czasu spędziłem paczając na Ogra w kolorze khaki   ;)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 1 Kwi 2018, 09:32 »

Wesołych Świąt!

Jak sądzisz, ile? ten rower gotowym będzie ważył.
I tak cię nie lubię łatosiętka  :D
Wiem, że szału nie będzie. Ale zrealizuję jakiś tam mój "dream". Racjonalnie i pragmatycznie może i to słabo kupy trzyma. Mam wszak nowy taki rower Giant Toughroad (może ktoś chce kupić?). W sumie jednak czasem trzeba zaszaleć.
 Waga? Nie zastanawiałem się. Myślę, że około 14 kg.

esteś pewien tych hydraulicznych hampli?
Nie nie jestem. Obok nich zastanawiam się nad
TRP Spyke (dwa ruchome tłoczki) lub Avid BB7 (sprawdzone, proste).
Z drugiej strony efektywność i modulacja hydraulików będzie lepsza. Na tą masę hydraulików jaka jeździ, często podstawowe modele, ilość awarii nie jest duża. Ale tak. Zastanawiam się i już dwa razy zmieniałem decyzje (mentalnie) co założyć.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Surly Ogre projekt
« 1 Kwi 2018, 10:32 »
Nie nie jestem. Obok nich zastanawiam się nad
TRP Spyke (dwa ruchome tłoczki) lub Avid BB7 (sprawdzone, proste).
Z drugiej strony efektywność i modulacja hydraulików będzie lepsza. Na tą masę hydraulików jaka jeździ, często podstawowe modele, ilość awarii nie jest duża. Ale tak. Zastanawiam się i już dwa razy zmieniałem decyzje (mentalnie) co założyć.

Ja u siebie mam BB7 i właśnie SLX'a z tyłu - można w sumie odwrócić, jak kto woli, ale dzięki takiemu rozwiązaniu chcesz sobie gładko i delikatnie modulować hamowanie - zaciskasz jednym palcem klamkę hydraulika; chcesz pociągnąć silnie za klamkę, przy czym możliwe będzie piszczenie, ale zadziała w każdych warunkach i nie puści na mrozie - ciągniesz linką mechanika  ;)

No i wagowo podejrzewam, że zabrać butelkę oleju, a zacisk mechaniczny z linką wyjdzie Ci podobnie wagowo, gdybyś chciał taszczyć zestaw naprawczy na dłuższe wyprawy :P

Zwłaszcza jadąc na północ możesz odczuć pewne niedostatki w układzie zalanym olejem - no i 'gumowatość' klamki, już przy -10 stopniach się zaczyna...

Dołączam do pytania o wagę - z tego co kojarzę rama będzie miała 2,7kg a widły 1,2kg?
« Ostatnia zmiana: 1 Kwi 2018, 10:39 qbotcenko »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum