Autor Wątek: Surly Ogre projekt  (Przeczytany 57968 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:17 »
Jak masz farta, to od 30kkm nic w tej (D042SB) nie robiłem.
I tego się trzymajmy.
A masz może doświadczenia z trwałością wkładu suportu TRUVATIV GXP Team. Po doświadczeniach z BB-52 Shimano mam uraz (Accent BB-EX_PRO walczy dzielnie ale dopiero 3k km zaliczył więc za wcześnie na dobre słowo).

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:21 »
Teraz też mam truvativa w jednym rowerze, ale również nabitego dystansu nie ma.

Jestem nienormalny i do roweru wyprawowego będę montował kwadrat, ale nie namawiam do tego, ja mam specyficzne potrzeby :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:23 »
...będę montował kwadrat... ja mam specyficzne potrzeby
Nie ma sprawy. Jestem liberałem, ale na mnie nie licz. Nie moja orienatacja w kwadracie :)

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1977
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:37 »
kwadrat is the best!



a jak już ”dream" to może rohlofa.. :P 8) ;)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:40 »
On do zony: Słuchaj w piątek, piateczek, piątunio zrobimy sobie trójkąt!
Ona:     Co jaki trójkąt?
On:       No, ja, ty i ta twoja cycata koleżanka!
Ona:     Nie ma mowy. Ja się na to nie piszę!!!
On:       Ok, jak chcesz. To ciebie skreślam z listy

a jak już ”dream" to może rohlofa
Była propozycja. Moje doświadczenia z commutera z nexusem są jednak takie, ze to pożera energię. Na dzisiaj powiem pas.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 02:37 »
Kierownica wielopozycyjna AMOEBA Borla HB-C322

Taka kierownica jest genialna do tego, żeby kłaść się na łokciach na długich zjazdach. Jedynym minusem jest chyba to, że trzeba mieć specjalną przedłużkę do przedniej sakwy ortlieba. No i ten wygląd... :P

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8786
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 06:30 »
Jak masz farta, to od 30kkm nic w tej (D042SB) nie robiłem. Jak masz pecha, to kilka tysięcy. Zepsute łożysko zwykle powoduje padnięcie uszczelnienia oraz bębenka. Zamiast oryginalnego uszczelnienia sprawdza się dobrze dobrany oring :)

Tego nie rozumiem - procesy, przebiegi technologiczne, stosowane podczas produkcji tych łożysk, rozrzut kilka - kilkadzieści tys. km winny przecież wykluczać.

Szczęściem Sedymen ma szczęście - tego Giganta Tough... sprzedał szybciej niż kupił. :)

A Nexusa z Rohloffem zestawiać to jak odstające łopatki z fajnym biustem.  ::)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 07:46 »
Jak masz pecha, to kilka tysięcy.
Chyba przebijam wszystkich pechowców - 600 kilometrów - rozcięty na dwoje korpus łożyska :)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 07:59 »
To chyba fabrycznie zaspawane :D

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 08:06 »
Ważne, że łożysko to popularny model i że mi to naprawili dość szybko i skutecznie zagramanicom :)

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 08:39 »
Kierownica wielopozycyjna AMOEBA Borla HB-C322

Taka kierownica jest genialna do tego, żeby kłaść się na łokciach na długich zjazdach. Jedynym minusem jest chyba to, że trzeba mieć specjalną przedłużkę do przedniej sakwy ortlieba. No i ten wygląd... :P

Przedłużka jest niepotrzebna.


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 10:02 »
Przedłużka jest niepotrzebna.
Potwierdzam

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Wilk

  • Wiadomości: 19863
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 12:31 »
Korba: Sram GX 36/24T 2x11
Kaseta: SRAM PG-1130 NX 11-42T 11-sp

Tylko pytanie do jakiej jazdy jest ten rower?
Skoro jest dynamo to raczej jednak do jazdy w większości po asfalcie, bo w terenie to raczej zbędna waga i za słaba wydajność.

A na szosie na co przełożenie 24-42? Do jazdy w górach nawet z dużym bagażem wystarczy coś na poziomie 24-34/36, a zapewni lepsze stopniowanie. A nawet i w terenie bieg 24-42 niewiele da, bo wcześniej się raczej traci przyczepność. 4-5km/h da się normalnie jechać na 22/24 - 34, a wolniej ciężko i tak się w pionie utrzymać.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 13:05 »
A na szosie na co przełożenie 24-42? Do jazdy w górach nawet z dużym bagażem wystarczy coś na poziomie 24-34/36, a zapewni lepsze stopniowanie. A nawet i w terenie bieg 24-42 niewiele da, bo wcześniej się raczej traci przyczepność. 4-5km/h da się normalnie jechać na 22/24 - 34, a wolniej ciężko i tak się w pionie utrzymać.
Definicja terenu jest względna. Rower jest do jazdy turystycznej i ma być bardzo uniwersalny. Jeżeli jako teren rozumiesz górski szlak pieszy to nie, tam go nie będzie. Jeżeli to ma być kamienista, wyboista, beznadziejna ale droga, to tak. Taką powinien pokonać, jak również dobrze się czuć na asfalcie.
Problem stopniowania stale mnie dręczy. 11-42 to jest max co obsłuży przerzutka. 11-40 daje mi takie przełożenia jakie miałem w 3x9. Faktycznie, przeważnie jazda kończyła się w związku z brakiem trakcji niż oporem grawitacji. Jeszcze kasety nie zamówiłem więc temat przemyślę.
« Ostatnia zmiana: 5 Kwi 2018, 13:17 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Wilk

  • Wiadomości: 19863
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Surly Ogre projekt
« 5 Kwi 2018, 13:41 »
Definicja terenu jest względna. Rower jest do jazdy turystycznej i ma być bardzo uniwersalny. Jeżeli jako teren rozumiesz górski szlak pieszy to nie, tam go nie będzie. Jeżeli to ma być kamienista, wyboista, beznadziejna ale droga, to tak. Taką powinien pokonać, jak również dobrze się czuć na asfalcie.
Problem stopniowania stale mnie dręczy. 11-42 to jest max co obsłuży przerzutka. 11-40 daje mi takie przełożenia jakie miałem w 3x9. Faktycznie, przeważnie jazda kończyła się w związku z brakiem trakcji niż oporem grawitacji. Jeszcze kasety nie zamówiłem więc temat przemyślę.

Uniwersalność to m.in. zakres przełożeń. A tutaj od ciężkiej strony masz 36/11 - to jest jednak mało na szosę. Na płaskim starczy, ale w górach przydają się cięższe biegi. Oczywiście, da się bez tego przeżyć, ale trochę frajdy się traci. A z drugiej strony jest bardzo lekkie przełożenie, które używa się bardzo rzadko, ba najczęściej i tak tracimy najpierw trakcję.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum