Autor Wątek: Tylna obręcz AWOL ETRTO 622x21c - popsulem:/  (Przeczytany 1405 razy)

Offline Mężczyzna Kamilek

  • Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda.
  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 01.05.2014
Cześć,

Chciałbym się podpytac czy uszkodzenia jakie widać na zdjęciu mogły powstać przez zbyt mocne napompowanie opony do 6 barów gdzie max był 5 barów. Czy raczej większe prawdopodobieństwo że stało się to przez dzisiejszą jazdę po kamulcach i nierownosciach. Przy wadze 125kg plus 5 kg bagażu.

Wydaje mi się że od pompowania bo takie pęknięcia się pojawiły na całej jednej stronie obręczy.
Przy jeździe opona nie obcierala o błotniki, teraz po napompowaniu strona na na której są pęknięcia ociera...



Ktoś już coś takiego kiedyś miał ?



Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Zbyt mocny naciąg szprychy (zapewnie nie cieniowanej) i niskiej jakości obręcz.
Ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy, kamienie co najwyżej przyspieszyły zgon.

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2187
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Ja bym obstawiał masa+nie równa droga.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Po przełomie widać, że to pęknięcie zmęczeniowe, a nie nagły strzał na dziurze.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Witaj w klubie. Wykończyłeś obręcz przez złe napięcie szprych. Centrowałeś obręcz?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2815
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Zbyt duży naciąg szprych.
Wysokie ciśnienie pomogło w ten sposób, że zmniejszyło amortyzację opony, która przy niższym ciśnieniu lepiej chroni obręcz i szprychy.

Dziwne, że przesunęło obręcz w stronę wyrwanych (poluzowanych) szprych - powinno być odwrotnie.

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Złóż sobie takie koło jeśli to tył jak Sedymen do Ogra i powinieneś mieć spokój:

obręcz Obręcz DT SWISS 545 DB 36h, szprychy DT Swiss 2,4mm 288mm,
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4848
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
niezależnie od tego jaką by obręcz nie dał i jakie szprychy to jak ktoś to źle złoży/naciągnie itp. to i tak się sypnie.

Offline Mężczyzna Kamilek

  • Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda.
  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 01.05.2014
Złóż sobie takie koło jeśli to tył jak Sedymen do Ogra i powinieneś mieć spokój:

obręcz Obręcz DT SWISS 545 DB 36h, szprychy DT Swiss 2,4mm 288mm,

docelowo tak zrobię, ale na najbnliższe miesiące przełoże koło ze starego roweru.

Koło sam centrowałem na oko bez żadnych przyrządów, głównie polegało to na podciągnięciu tam gdzie lużno i jeśłi bardzo biło na dany bok to kontrowałem. Wszystko na szybko w trasie robione. Koło do jazdy po kamulcach miałem na jakieś 3bary napompowane, dopiero po powrocie do domu postanowiłem dopompować pompką bez manometru, tylne się udało a na przednim pompka padało, więc wziąłem mniejszą z manometrem, napompowałem do 4,5bar wróciłem sprawdzić ile mam z tyłu a tam pęknięcia na obręczy... czas schudnąć i nauczyc sie centrować :)




Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Waga tak nie wyrwie obręczy raczej. Kup tensjometr, bo jak widać łapę do szprych masz delikatnie nieokiełznaną

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Koło sam centrowałem na oko bez żadnych przyrządów, głównie polegało to na podciągnięciu tam gdzie lużno i jeśłi bardzo biło na dany bok to kontrowałem.
Jak miło czytać, że nie tylko ja taki bystry :)

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum