Ok, dzięki. Fajnie, że wyjasniliście, bo dla osoby postronnej to wcale nie jest jasne: pierwotnie to oświadczenie odebrałem, jako rezygnację z rowerów elektrycznych na rzecz zwykłych.
I właśnie ta idea była dla mnie genialna, bo sam, mieszkając całe życie na jednym z tych wzgórz, wiem, jak bardzo to przeszkadza w popularyzacji roweru jako środka dojazdu.
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.
Ty tak, ale ludzie są jednak leniwi i korzystanie z roweru na podjazdach, które tam dla przeciętnego użytkownika stanowią problem to chyba faktycznie kwestia kluczowa.
Trochę się zgadzam, a trochę nie. To znaczy, zakładając, że zamawiający ma w pip kasy, a operator dostarcza najwyżej klasy sprzęt i aplikację to wówczas byłoby genialne. Tylko samorządy z reguły mają za mało kasy na wszystko, a jednak rower miejski nie należy do najbardziej priorytetowych spraw.
u nas zresztą chyba nie ma elektryków
Samorządy zarezerwowały na ten projekt 16 mln więcej, niż w ofercie oczekiwał Nextbike. Po zdobyciu kontraktu było jednak wiele problemów z wywiązaniem się z umowy. Założenia systemu, zwłaszcza rowery elektryczne, były bardzo trafionym rozwiązaniem, o czym świadczy rekordowa liczba wypożyczeń - 14 /rower dziennie. W innych polskich systemach trudno osiągnąć połowę tego wyniku.
Jak do tego dodamy masę błędów i przewinień operatora typu: rezerwacja roweru, której nie da się zrealizować, błędne pokazywanie stopnia naładowania baterii, brak możliwości wypożyczenia roweru naładowanego
Ilość wypożyczeń wydaje mi się że wynikała z małej ilości dostępnych rowerów. Te 4000 które były planowane i tak wydawało się zbyt małą liczbą. Tak czy inaczej mam nadzieję że doczekamy się sprawnego systemu.
Co planujecie z tym zrobić?
Duża liczba wypożyczeń wynikała z napędu elektrycznego i dużej liczby dedykowanych systemowi parkingów.