Sorry za brak ogonkow-odpisuje z kawiarni przeczekujac deszcz1- suport - ten na kwadrat robi zwykle15-30000km, w zaleznosci od warunkow, ale zakup dzisiaj dobrej korby na kwadrat jest raczej trudny. Suport zewnetrzny jest tez dosc trwaly, jesli nie jest myty myjka cisnieniowa a rower ma blotniki. U mnie prawie 10 000 km - żadnych luzów ani szumów. Na pewno trzeba mieć pojęcie o montażu - frezowanie mufy, duzo smaru, klucz dynmometryczny i bardzo starannnie ustawiony wstepny naciag łożysk. Dobra i tania korba (także w otrzymaniu - suport i srodkowa koronka do nij koztuja 3 dychy) to stara Deore M590 na 9biegów. Taka mam i tak jest standardem w wielu rowerach wyprawowych.2- stery - cokolwiek na mzynówkach, które będą dostępne. Jakiś Ritchey, FSA itd Chyba, że kupisz bezpośrednio firmy TH Industries (właśnie ona ogarnia chyba 80% rynku pod wszelkimi markami). Wtedy raz nabijasz stery i co ok. 2 lata wymieniasz dolne łożysko.3- Przerzutka tył Deore 5914- Kaseta Alivio 4000 12-36 (równiejsze stopniowanie od 11-34) - tania i dobra, łańcuch XT (łatwy w czyszczeniu) lub X9.73 (tańszy i równie trwały)5- Piasty pod tarcze Shimano 525 (wystarczająco dobre, mocna kwadratowa sprężynka zapadek)6_Obręcze - Dt swiss 545d6- szprychy - DT Champion, przy duzych obciążeniach mozna wrzucic profilaktycznie Alpine III lub Sapim Strong7 - Manetki mam Dura-ace czasowe i to bym Ci polecal, gdybys przemyslal temat baranka (mam, uzywam, do innej kierownicy nie wroce)8- wszystkie pancerze Shimano sp-41 i linki Shimano nierdzewne, jezeli masz możliwość - to pancerze na całej długości Nic istotnie trwalszego nie znajdziesz, a wyżej koszt wymian serwisowych juz wyraźnie rośnie. Do XT nie pasują tanie koronki bez szlifów, a teraz już pozmieniali rozstawy na niesymetryczne i nie pasuje nic.Do konserwacji ram uzywa sie woskowych preparatów samochodowych do profili zamknietych (w kazdym motoryzacyjnym, polecam Teroson lub Valvoline, troche to wszystko potem smierdzi ze 2 tygodnie) i oczywiście smary montażowe na wszystki gwinty i połaczenia, tylko śruby kółek przerzutek, bagazników, błotników lepiej smarować niebieskim klejem do gwintówSportowe ramy szosowe smarowało sie olejami do konserwacji broni (smar inhibol), co dawało ok. 30-50g oszczędności w porównaniu z woskami, ale powłoka starczała na 2 miesiące, a nie 2 lata.To tyle, przestalo padac UPSSS widzę, że rama nie jest pod tarcze, zatem piasta stary xt albo nowy lx (koniecznie klasyczny bebenek)
Nie ma nic lepszego od dobrego kwadratu (np. z Rekorda), tyle że nie ma już na rynku żadnych porządnych korb na kwadrat.
Na 8 biegów tak,może na 9. Ale już na pewno nie na 11
Ten accent wg moich doświadczen nie jest trwalszy od bb52 z aktualnej produkcji, a jest 3 razy drozszy. Poza tym wklad jest w komplecie z korba.
Niebieskie kleje można rozłączać nawet 5 razy,potem trzeba po prostu dodac kleju.
Jeżdżąc po Europie, oś zintegrowana jest ok. Po zadupiach dalej zakładam kwadrat.