Autor Wątek: Czas ''uzbroic'' rame Surly Long Haul Trucker ... Tylko jaki osprzet wybrac ?  (Przeczytany 3134 razy)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10705
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tym razem pudło- łożyska do sterów to wytwór branży rowerowej. W porównaniu ze skośnymi jednorzedowymi z katalogów mają inny kąt bieżni,inne mocowania i katastrofalną jakość obróbki, ale w sumie to one się nie kręcą.
Każda reguła ma swoje wyjątki  ;)
Dzięki za wyprowadzenie z błędu.
A swoją drogą to naprawdę nie dało się czegoś podebrać z "normalnych" ?

Co do piast to oczywiście nie pamiętam, ale sprawdzę w domu.
Może się komuś przydadzą (bo ja to już chyba nie będę z nich korzystał) ?

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Nie ma łożysk o takim kącie, zwykle skośne mają porównywalne obciążenia osiowe i promieniowe.
Przy takich rozkładach są już łożyska osiowe, tzw. oporowe. Te juz maja większe gabaryty, elementy toczne to często baryłki. Wreszcie o ile jeszcze pamietam, to takie łozyska oporowe do ekstrudera lub prasy to zaczyna się od 1000 PLN.

Poza tym branża rowerowa trzyma się standardów, rura ma nadal 1, 1 1/8, 1 1/4, 1 1/2 cala, a żadne łożyska w takim typoszeregu oczywiście nie występują. Suporty wyszły na zewnątrz, w piasty można pakować, co się chce, to samo do zawieszeń i manetek. A z widelcem lipa.

Wreszcie dobrze dobrane łożysko żyje powyżej 50 000 h, a kto normalny jeździ rowerem powyżej miliona km?

Offline Mężczyzna koksik

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 05.08.2018
Dzis poszedl fluidol ML w ruch. Na poczatek przetestowalem go troche na innych ramach : Kaffenback'u i Cross Check'u . Jutro calosciowo 'oblece' long haul trucker. 
Musze przyznac, ze Kaffenback i Cross Check nie mial zadnej rdzy w srodku mimo, ze mam je juz +/- 10 lat. Wiec jednak chrom w tych rurach robi robote bo nie rdzewieja tak latwo .

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Dzis poszedl fluidol ML w ruch.
Jak już skończysz to pamiętaj, ze fluidol potrafi wypływać również z dużym opóźnieniem z ramy. Zatem dobrze 2-3 dni potrzymać ją na słońcu z zabezpieczonym podłożem, aż się przekonasz, że nic już nie wypływa.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
To nie jest czasem to guano, którym smarowano duże Fiaty w latach 60? To będzie śmierdzieć i lepić się jeszcze z 10 lat😆 Podałem Ci nazwy współczesnych odpowiedników w pierwszej odpowiedzi.

Offline Mężczyzna koksik

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 05.08.2018
Najczesciej do ram w Polsce uzywa sie fluidol ML. To mniej wiecej to samo co Ty mi podawales z innych firm. Jest na bazie woskow .

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Nie ma powodu by wątpić w to, że gomułkowska spóldzielnia przetwarzająca odpady porafineryjne w jakikolwiek sposób może odstawać od najwiekszych koncernów petrochemicznych świata. Poza tym widzę, że Fluidol jest droższy.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Nie ma obaw, ten preparat zastyga i po tym nie śmierdzi. Przetestowane na mojej ramie. Btw. MCsubi, skąd ty bierzesz te "mądrości", gdzieś przeczytałeś czy wymyślasz? W tematach które osobiście są mi znane co "rada" to strzał jak kulą w płot, pękające mavic  A719, szprychy mach1, fatalne Durano DD, teraz Fluidol...

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Z doświadczenia. A Mavic i Mach 1 kupowałem bezpośrednio w Harfie, więc na pewno nie podróby.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum