Autor Wątek: hamulec tarczowy mechaniczny który?  (Przeczytany 57514 razy)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4889
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
hamulec tarczowy mechaniczny który?
« 10 Wrz 2018, 09:18 »
cześć

który hamulec tarczowy mechaniczny do klamki hamulcowej szosowej spełniłby moje oczekiwania?:
TRP SPYRE
HAYES CX5
AVID BB7

oczekiwania:
- skuteczne hamowanie, mały skok klamki hamulcowej szosowej
- prostota w regulacji oraz przy okazji jak najrzadsza potrzeba regulacji, proste narzędzia typu imbus
- długowieczność, czyli że po paru latach wyglądają dalej dobrze, a nie np. lakier odpada, albo jakieś pokrętła się kruszą
- cena

Co byście kupili?
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz 2018, 11:12 EASYRIDER77 »

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Mam Hayes Cx Expert i działa poprawnie, przyzwoita modulacja i koła można zablokować nawet na dobrym asfalcie i pod ciężkimi sakwami. Wcześniej miałem BB7- pomimo większych okładzin nie był skuteczniejszy,a miał za słabe sprężyny i był podatny na zimowe błoto. Skończyło się montażem zewnętrznych dodatkowych sprężyn. Tarcze w Hayes solidniejsze i wciąż proste, Avid się lekko krzywił.
Skok klamki moim zdaniem zależy przede wszystkim od jakości i prowadzenia pancerzy.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2556
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Spyre to nie Tektro, a TRP ;)
Kiedyś miałem z nimi problem, ale parę osób tutaj pomogło je ogarnąć i nie narzekam:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=17516.0
Hamują skutecznie, co 1,5kkm dokręcam imbusem łącznie 4 śrubki o 90 stopni, po 2 latach wyglądają  ok.
Pozostałych nie znam organoleptycznie.

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 246
  • Miasto: Ostrów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
HAYES CX5

Ja na swój trochę narzekam.
Pomijam już, że mam do dyspozycji zbyt mały skok klamki i naprawdę trzeba się mocno postarać, by wyregulować hamulec tak, by dobrze hamował i nie potrzebował częstej regulacji. (To akurat może być spowodowane wadą albo złym wyregulowaniem samej klamkomanetki)

Trafił mi się egzemplarz, który chyba po dwóch latach używania od czasu do czasu najzwyczajniej przestaje działać - efekt jest taki, jakby nagle zerwała się linka (ze trzy razy się na to nabrałem). Wystarczy jednak odkręcić linkę od zacisku, zwolnić go maksymalnie, przykręcić i znowu działa. Przez jakiś czas.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Mój zaczyna hamować w 1/3 skoku, luz okładzina-tarcza mam ustawiony na 0.25 mm.
Trzeba bardzo dokładnie ustawić zacisk, hamulec jest bardzo wrażliwy na przekoszenia zacisku, musiałem to poprawić w nowym rowerze.

Wrażenia zerwanej linki nie potrafię wytłumaczyć.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4889
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
czekam na dalsze uwagi Wasze. Kupa z WAS używa tarczówki więc piszcie.

Ja się na razie więc waham, pomiędzy Hayes, a TRP.
Ale czekam jeszcze na Wasze uwagi, sugestie itp.
Proszę tylko pamiętać, pod klamki szosowe.

dziękuję
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz 2018, 15:23 EASYRIDER77 »

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5208
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Mam TRP Spyke (wersja Spyre do pracy z klamkami mtb}, moc nie mniejsza niż w Avidach BB7, modulacja znacznie lepsza.

Offline średni

  • Wiadomości: 1385
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Spyre do pracy z klamkami mtb

Raczej na odwrót Spyre do klamek szosowych,a Spyke do klamek MTB ;)

Strona TRP: 

https://www.trpcycling.com/product/spyke/
                                                                         
    Home
    MTB
    Mechanical Disc
    Spyke

https://www.trpcycling.com/product/spyre/

    Home
    Road
    Road Disc
    Spyre

Używałem Avid bb7 road,ale zmieniłem na Trp spyre-c bo montując tyly bagażnik musiałem od strony zacisku dawać tulej dystansową,ponieważ zacisk bb7 jest dosyć szeroki po zmianie na Trp problem został wyeliminowany całkowicie ponieważ zacisk jest węższy i spełnia moje oczekiwania.


Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
To słuszna uwaga, Hayes też jest dość szeroki i Tara musi mieć tulejkę dystansową,by przednia sakwa nie opierała się na zacisku.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5208
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Raczej na odwrót Spyre do klamek szosowych,a Spyke do klamek MTB ;)
Czytaj raczej całe zdanie ;)

Offline Mężczyzna Zbyszek

  • Wiadomości: 1496
  • Miasto: Zawiercie
  • Na forum od: 17.02.2009
W moim rowerze: https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=16956.0 mam BB7 i jestem z nich zadowolony. Skok klamki i modulacja siły hamowania jest ok. Może jest kwestią warunków drogowych i pogodowych w jakich eksploatuje ten rower ale fabryczne klocki mają 8,5tys km i końca ich nie widać. Regulacja sporadyczna i prosta. Polecam. Nie mam porównania do innych hamulców mechanicznych stosowanych do klamek szosowych.

Offline średni

  • Wiadomości: 1385
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
BB7 to trochę zabawy z dobrym ustawieniem,a w Trp tak samo jak w hydraulikach:luzujesz zacisk zaciskasz klamkę dokręcasz zacisk i już.

regulacja Bb7

Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Dokładnie tak samo ustawia się BB7, jak i Hayesa, ale po prostu dałeś filmik jakiegoś lamera który babrze się w tym jak dzieciak. BB7 nawet prościej niż inne, bo zaciska sie pokrętłami i nie trzeba w ogóle dotykać nawet klamki.

Za to potem w BB7 zużycie kompensuje się po prostu pokrętłami bez narzędzi, a w Hayes potrzeba imbusa 2 mm do zluzowania zabezpieczenia, a potem 5 mm do kasowania luzu i znowu 2 mm do dociągnięcia zabezpieczenia.

Moim zdaniem nie ma znaczenia, czy są 2 tłoczki czy 1, o ile w porę kompensujemy zużycie wewnętrznego klocka. W BB7 bardziej czuć spadek siły hamowania przy za dużym luzie, w Hayes mniej, ale mogą pojawiać się piski. W BB7 widac też szybsze zużycie klocka zewnętrznego, a w Hayes nie. Do tego w Hayes klocki można zamieniać miejscami, a w BB7 nie.

Offline średni

  • Wiadomości: 1385
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
No to życzę komuś z niezłymi łapskami żeby sobie pokręcił wewnętrznym kułkiem.Już tu jeden jest taki wszystko najlepiej wiedzący ino trochę się uspokoił od pewnego czasu.Generalnie bb7 w niektórych ramach szczególnie tył trzeba po wyjęciu koła znowu ustwiać,także nie mówię że są złe bo dużo ludzi na nich jeździ na całym świecie,ale ja miałem ich dość.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum