Autor Wątek: Pomoc w wyborze roweru.  (Przeczytany 14766 razy)

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 14:58 »
(...)
Ps. Czyli napęd Rohloff jest "niezniszczalny", jak wygląda konserwacja i serwis?
Nieoczekiwanie mam coś do powiedzenia w temacie:) Spotkałem ciężkozbrojnego gościa spoza nawet mojej kategorii wagowej - przyznawał się do 170 kg a gratów miał jeszcze z 50 - któremu szprychy powyrywały kołnierz Rohloffa. Radę znalazł taką - zamówił korpus piasty wytoczony z litego kawału stali nierdzewnej! I tak jeździł już bez problemów.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 15:05 »
Bo miał przeciągnięte szprychy! I pewnie 2,3 mm.
A mam kolegę, który zna kogoś, kto zna kogoś, kto był w Alpach na zawodach tandemów w stylu dość DH i tam prawie każdy miał Rohloffa.

Łatośłętka, chodzi oczywiście o tarcze hamulcowe, w których przetrwał system na 4 śruby, zarzucony przez innych chyba z pół wieku temu.

A sama manetka jest po prostu jakaś taka zabawkowa i gumiasta, w porównaniu z 9.0 na którym wtedy jeździłem przed Rohloffem. Do tego pot zmiękcza tę gumę, co nie zdarzyło mi sie ani na Sramie, ani klamkomanetkach żadnej firmy.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 15:37 »
Bo miał przeciągnięte szprychy! I pewnie 2,3 mm.
A mam kolegę, który zna kogoś, kto zna kogoś,(...)

A sama manetka jest po prostu jakaś taka zabawkowa i gumiasta, w porównaniu z 9.0 na którym wtedy jeździłem przed Rohloffem. Do tego pot zmiękcza tę gumę, co nie zdarzyło mi sie ani na Sramie, ani klamkomanetkach żadnej firmy.

Hmm, wspomniany gość używał baranka (pamiętam, że najszerszego z występujacych w przyrodzie - twierdził) i - jestem prawie pewien - manetki obrotowej. Nie wiem, jak to możliwe... A już jestem pewien, że ma zlocie @JacekKudla miał grpszifta w baranku do Piniona.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 16:21 »


Cytuj
By making the handlebar divisible, the Pinion/Rohloff shifter can be easily mounted. Integrated reinforcing ribs allow a brake cable to run neatly beneath the shifter. Made from Alloy 6061 with a sandblasted black anodized finish. This bar has a clamp diameter of 31.8mm and is available in 40, 42 and 44cm widths. The width is measured CTC. Our design incorporates a Shallow bend with a low 133mm Drop and 85mm Reach, allowing for an easy low hand placement and improved comfort.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 16:28 »
/.../ Radę znalazł taką - zamówił korpus piasty wytoczony z litego kawału stali nierdzewnej! I tak jeździł już bez problemów.

2gi raz go, Dziadek, spotkasz, przekaż mu tę linkę:

https://www.bike-components.de/en/Rohloff/Speichen-Flanschringe-Speedhub-p53548/

Hmm, wspomniany gość używał baranka (pamiętam, że najszerszego z występujacych w przyrodzie - twierdził) i - jestem prawie pewien - manetki obrotowej. Nie wiem, jak to możliwe... A już jestem pewien, że ma zlocie @JacekKudla miał grpszifta w baranku do Piniona.

Na b. wiele sposobów:
http://www.cyclingabout.com/rohloff-hubs-with-drop-handlebars/

(Ale to jest słabe.)

Db., sprawdzone jest to:
http://www.gebla.de/Rohbox/Rohbox-All-Inclusive.html



Jest to rozwiązanie pod ham. mech.

Niebawem pojawi się gotowy produkt pod ham. hydr. /innego producenta/.


McS. Użytkuję ham. obr. - sprawy, o jakiej piszesz, nie znam. Z ciekawości lukłem do kilku konfiguratorów prod. rowerów - widzę ileś modeli ham. tarcz. różnych prod. Jakiejś rzeczywistej  biedy być więc nie może. Tak zwłaszcza, obecnie zwłaszcza idą te z tarczowymi.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 23:11 »
Wracając do tematu..

Warto pomyśleć zanim się zdecydujesz na niestandardowe rozwiązanie. Ma to swoje plusy, ale ma i oczywiste minusy. Waga jest mocno skoncentrowana w jednym miejscu, przy jeździe po terenie to słaby pomysł mieć takie kowadło w tylnym kol, na szosie też prędkości nie doda. Ponadto wejście w taki sprzęt pogarsza Ci pozostały osprzęt zakładając tę samą cenę - bo i Rohloff i Pinion są sporo droższe od typowego napędu
Rohloffa widziałbym właśnie bardziej w rowerze do jazdy terenowej. Odporność na syf, brak łamliwej przerzutki, brak przedniej przerzutki co ułatwia szybkie przerzucanie wiele biegów równocześnie. Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony.

Pinion chodzi bez zauważalnych dodatkowych oporów - miałem okazję testować dzięki uprzejmości słynnego forumowicza. Zdaje się, że system niemal idealny. Wymaga jednak ogromnej odwagi, bo jeśli wtopi się z rozmiarem ramy, to mamy totalną katastrofę. W przypadku pęknięcia ramy podobnie. Rohloff będzie działał z każdą ramą, wystarczy użyć napinacza łańcucha.

Podsumowując: chyba bym jednak wolał dociążyć tylne koło. Aktualnie dostępne oferty nie są specjalnie przekonujące cenowo, więc chyba zostałbym przy tradycyjnym napędzie, a zaoszczędzone pieniądze zachowałbym na finansowanie utrzymania go w dobrym stanie technicznym.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 23:25 »
Rohloffa widziałbym właśnie bardziej w rowerze do jazdy terenowej. Odporność na syf, brak łamliwej przerzutki, brak przedniej przerzutki co ułatwia szybkie przerzucanie wiele biegów równocześnie. Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony.

Są plusy, są minusy. Plusami jest żywotność, tańsza eksploatacja (jeśli już zakup odliczymy), mniejsza wrażliwość na zabrudzenia, to niewątpliwie liczące się parametry. Minusy to cena piasty, nieco większe opory i kumulacja wagi w tylnym kole.

Pamiętam jak to Ricardo pojechał na rowerze z Alfine na jeden z Podróżników. Do tego czasu był dużym entuzjastą takiego rozwiązania, ale maraton go z tego wyleczył. Właśnie ta kumulacja wagi z tyłu była dla niego dyskwalifikująca.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 00:03 »
Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie. Przecież koronka kosztuje tyle samo, co kaseta i wcale nie jest trwalsza, łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich. Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie. Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km. O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 08:59 »
/.../ Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony. /.../

O tym trochę w lince: (pomiary sprawności)

https://fahrradzukunft.de/16/wirkungsgradmessungen-an-nabenschaltungen/

/.../ Minusy to /.../

Kiedy rozważałem zakup tej piasty (do roweru na podróże), pana spytałem o wady. Wymienił 2: cena (zakupu), waga. Dla tego typu roweru w cr-mo cięższy napęd, mym zdaniem, znaczenia nie ma. Cena na wejściu kompensowana jest beztroską długoletniego użytkowania. Przez MCsubi podnoszona drożyna materiałów eksploatacyjnych dla mnie pozostaje tajemnicą. Tak być może w odniesieniu do napędów, jakich nigdy nie miałem. Na 2 innych rowerach robię w ultegrze, xt. M.in. koszt mat. ekspl. powoduje mnie do przeskoczenia w 1 z tych na tę piastę.

Dla mnie b. ważnym czynnikiem przemawiającym za zakupem tej piasty była stabilność systemu, bezawaryjność, bezobsługowość. Wszystko zagrało. Kiedy chyba po 4 latach z rowerem kupiłem ultegrę + xt, zaczęły się wydatki, uczyć się zacząłem robić przy napędzie. Do tego czasu, na Rohloffie, tylko smarowałem, napinałem łańcuch, 1x roku wymieniałem olej w piaście, startą koronkę, łańcuch, blat.   

Pamiętam jak to Ricardo pojechał na rowerze z Alfine na jeden z Podróżników. Do tego czasu był dużym entuzjastą takiego rozwiązania, ale maraton go z tego wyleczył. Właśnie ta kumulacja wagi z tyłu była dla niego dyskwalifikująca.

Z tego co wiem, po świecie trochę randonneurowców w speedhuby rowery posażą.

Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie.

ditto

/.../ łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich.

Od kilku lat jeżdżę na KMC X1 - ani w oczach, ani w uszach mi się nie zużywa.
Wcześniej odp. na wippermann'ie - żadnych krytycznych uwag.

Raz trochę jechałem z Holendrem, co, na wielomiesięczną podróż załadowany, na łańcuchu w czasie spotkania tysięcy miał już ponad 11. Nic nie przeskakiwało.

Twe doświadczenia, w części, ew. wynikają z tego, pisałeś, miałeś długie linki, takież łańcuchy. Nie wiem.

Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie.

Strzelić, pewnie, może. Co? Ci strzeliło przez te 8o.ooo. A tej pani do, jak pisałeś, 12o.ooo?


Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km.

Nie wiem. 9 lat temu kupiłem po litrze (płyn do płukania piasty + olej przekładniowy). Regularnie zalewam 2 piasty, jakie użytkuję. Grzecznościowo 3cią. Cieczy jeszcze na długo starczy.

O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Tutaj nic nie wiem. Jak pisałem, od kilku lat schodzą zwłaszcza na tarczach. Tych ludzie sami nie klepią. Na tarczę przeskoczę, poinformuję.


Ambasadorem Rohloff'a nie jestem. Kto czym jeździ, mi ryba.
Piszę ku wyjaśnieniu.

Tę piastę bym kupił jeszcze raz. Wszystko super, b. jestem zadowolon.
Db. frameset z piastą Rohloff'a (ale nie kolarka, chyba nie pod wyścigi), to taki dreamliner pur.


ed.: interpunkcja, słowo 'łańcuch' + literówka
« Ostatnia zmiana: 10 Paź 2018, 09:23 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 09:14 »
Kolega ma piastę rohloffa w rowerze mtb - mówi, że tarcze drogie (niższa półka: Magura i Hope), ale bez trudu osiągalne.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 11:36 »
Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie. Przecież koronka kosztuje tyle samo, co kaseta i wcale nie jest trwalsza, łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich. Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie. Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km. O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Mało realne czarnowidztwo.
Znam paru użytkowników tej piasty i zupełnie nie potwierdzają takiego punktu widzenia, tak jak u Łatosia w poście niżej - wychodzi im zauważalnie taniej niż napędy poziomu XT czy Ultegra. Z Alivio to nie ma co tego porównywać, bo to jest inny poziom cenowo-jakościowy. Ma takie rozwiązanie minusy o których pisałem, ale wyższej ceny obsługi to bym do tego raczej nie wliczał.

Offline Mężczyzna morfeusz1805

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.10.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Paź 2018, 20:20 »
Widzę dyskusję o piastach planetarnych. Od jakiegoś czasu szukam roweru na piaście Alfine 8. Chciałbym  rower jak najprostszy, z jedną zębatką z przodu, trochę przyłożeń aby móc w razie czego nie męczyć się na wzniesieniu, mniej czyszczenia, mniej grzebania się w rowerze.
Ale nie jestem pewny czy ładować się w tą piastę.  Bo okaże się że będzie przejście z deszczu pod rynnę a problemów przybędzie a nie odejdzie.
Jak z awaryjnością tej piasty, jakie są koszty serwisu i części zamiennych w porównaniu np. tańszym alivio. Gdzie częściej wymieniamy: kasety czy zębatki w alfine?
Oprócz wagi takiej piasty i braku większej liczby przełożeń jakie są inne wady? 
Rower będzie głównie używany do pracy i jazdy po mieście.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 14:40 »
Wpadła mi w oko niezła okazja. Nie jestem tylko powien rozmiaru. Na jakiej szosie jeździsz?

https://allegro.pl/rower-genesis-crox-the-fair-20-tiagra-10-hydr-i7620012824.html

Są nawet hamulce hydrauliczne. Kurczę, sam bym sobie kupił, ale to byłaby przesada
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 14:48 »
Reynolds 720 unikatowy:-) cofnąłem sie w czasie pół wieku.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 446
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 17:09 »
Wpadła mi w oko niezła okazja. Nie jestem tylko powien rozmiaru. Na jakiej szosie jeździsz?
 


Mam starą Meride Road Lite 903 rozmiar ramy XL.
Przeglądam teraz gravele, i pytanie czy te rowery nadają się typowo pod sakwy (ja wożę dwie sakwy crosso expert big około 20kg) czy do gravela lepiej pasuje bikepacking?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum