Za to mnie osobiście nie podoba się mostek połączony z kierownicą. Takie rzeczy to może u specjalistów się sprawdzają, doprasowanych do roweru co do 10mm a nie nas-radosnych amatorów. Przykład: będziesz potrzebował podnieść wysoko kierownicę i może nawet to zrobisz dając podkładki pod mostkiem, ale już samej kierownicy nie obrócić potem do właściwego kąta względem dłoni.
Pytanie dlaczego chcesz więcej niż 40mm?Czy z powodu potrzebnego lepszego kontaktu z podłożem, w planach ciężkich tras terenowych czy w poszukiwaniu większego komfortu niż na tribanie?
Jeśli to pierwsze (ale może być i drugie) to zapytam podchwytliwie - czemu nie zatem jakiś wygodny 29erowiec z mocowaniem pod bagażniki?
Za to mnie osobiście nie podoba się mostek połączony z kierownicą.
Poza tym warto sobie sprawdzić średnicę rury pod mostek, bo np. w części szosowych Canyonów jest bardzo nietypowy rozmiar 1 i 1/4, na który bardzo trudno dostać mostek.
Co do dywagacji czy 40c to dużo czy mało. Wydaje mi się, że opona 700x38c jest naprawdę wystarczająca.
Da się, trzeba piastę rozebrać, łożyska wyciągnąć i popatrzeć jakie mają oznaczenia. Zakładając oczywiście, że nie są to łożyska kulkowe.