Ja był brał jednak karbon na nowej 105. Tam jest 105 r7000, prawda? A 2 miesiące to chyba wytrzymasz
Cytat: LXVII w 10 Paź 2018, 11:51Ja był brał jednak karbon na nowej 105. Tam jest 105 r7000, prawda? A 2 miesiące to chyba wytrzymasz Ale znowu model aluminiowy jest 0,5kg lżejszy przy niższej cenie, więc trudno to ocenić. Coś ta waga bardzo dziwna, bo różnią się te rowery jedynie grupą osprzętu (w alu jest Ultegra) - a na samej grupie nie ma mowy o takim zysku, na grupie to może ze 250g się uzbiera.Do tego warto wiedzieć, że model aluminiowy jest z suportem z zewnętrznymi łożyskami (sporo łatwiejsze do samodzielnego serwisowania) oraz ma widelec na 1 i 1/8 cala. Natomiast model karbonowy ma suport press-fit i widelec 1 i 1/4 cala - do którego jest minimalny wybór mostków, więc w razie potrzeby wymiany rozwiązanie mocno kłopotliwe.Różnica alu-karbon to sprawa uznaniowa, dla jednych ma znaczenie, dla innych nie. Na pewno nie ma co liczyć, że będą to znaczące różnice. Gros "amortyzacji" w rowerze szosowym robią opony oraz widelec - a ten w aluminiowych szosach jest najczęściej i tak karbonowy.Też słabiutko z korbami, w obu modelach jest rozstaw 52-36, to już rozwiązanie dla zaawansowanych i szybko jeżdżących ludzi, na potrzeby ultra sporo lepszy jest rozkład kompaktowy 50-34
/.../ pomykam na Ritchey Road Logic i tu jest jeszcze fajniej