Autor Wątek: Race Through Poland  (Przeczytany 227663 razy)

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 359
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 31 Mar 2023, 15:00 »
To już pewnie trzeba jakieś kombinacje robić.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 31 Mar 2023, 20:49 »
Kolega ma tylną przerzutki grx 2x11 i nie potrzebuje przedłużki haka, żeby wsadzić 11x40.

Wg dokumentacji Shimano:
RD-RX810 max. do 34T, pojemność całkowita 40T
RD-RX812 max. do 42T, ALE pojemność całkowita TYLKO 31T (teoretycznie tylko do napędu 1x)
Mam wysłać zdjęcie, czy jak? Piko na atlas wsadził bez przedłużki 2x11 50 zębów. Ale przeczytaj jeszcze raz: to jest przerzutka GRX.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3721
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Race Through Poland
« 1 Kwi 2023, 02:11 »
Kolega ma tylną przerzutki grx 2x11 i nie potrzebuje przedłużki haka, żeby wsadzić 11x40.

Wg dokumentacji Shimano:
RD-RX810 max. do 34T, pojemność całkowita 40T
RD-RX812 max. do 42T, ALE pojemność całkowita TYLKO 31T (teoretycznie tylko do napędu 1x)
Mam wysłać zdjęcie, czy jak? Piko na atlas wsadził bez przedłużki 2x11 50 zębów. Ale przeczytaj jeszcze raz: to jest przerzutka GRX.

Przecież RD-RX810 i RD-RX812 to są przerzutki GRX.

Ja nie twierdzę, że nie działa. Nie takie rzeczy działają. Ale w/w to cytat z dokumentacji Shimano.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 1 Kwi 2023, 06:17 »
Przecież RD-RX810 i RD-RX812 to są przerzutki GRX.

Ja nie twierdzę, że nie działa. Nie takie rzeczy działają. Ale w/w to cytat z dokumentacji Shimano.

Sorki, rzeczywiście, wpisałem w googla i na pierwszym miejscu wyskoczył mi obrazek z Ultegrą.

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.
  • Wiadomości: 337
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 2 Kwi 2023, 14:59 »
ja sam bede probował żenić ultegre ze przerzutka grx 812. Bo miałem przedluzke na hak i idalnie to nie chodziło moze dla tego ze sredni wózek z przedłużka i dalem kasete 36.
Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: Race Through Poland
« 3 Kwi 2023, 10:44 »
Tak, zdecydowanie warto mieć przerzutkę GRX, u mnie ultegra RX w konfiguracji 34,50 + 11-40 nie ogarnia całego zakresu. Trzeba się pilnować żeby przekosów nie było, bo może się zblokować na dużych zębatkach. Mocno upierdliwa sprawa.

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: Race Through Poland
« 3 Kwi 2023, 11:08 »
U mnie pomogło coś takiego https://www.wolftoothcomponents.com/collections/drivetrain-1/products/roadlink

Mam, bez tego bym nawet na zębatkę 40z nie wrzucił. Po prostu wózek przerzutki jest za krótki, żeby ogarnąć tak dużą różnicę.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Race Through Poland
« 3 Kwi 2023, 11:49 »
A to nie jest kwestia zmiany przodu wcześniej niż w standardowych konfiguracjach?
Mam kasetę 11-42 z korbą 48-31 w pełnym napędzie GRX.
Mam tak ustawioną długość łańcucha, że nie da się wrzucić na 48-42, 37 raczej także nie.
Po prostu zmieniam przód wcześniej.

W moim przypadku ta przedłużka nieco pogarsza jakość zmiany biegów, ale nie na tyle, żeby było to uciążliwe.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.
  • Wiadomości: 337
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 4 Kwi 2023, 22:53 »
Tak, zdecydowanie warto mieć przerzutkę GRX, u mnie ultegra RX w konfiguracji 34,50 + 11-40 nie ogarnia całego zakresu. Trzeba się pilnować żeby przekosów nie było, bo może się zblokować na dużych zębatkach. Mocno upierdliwa sprawa.
Ten problem miałem właśnie z przełożeniami 54-34 11-36. niby czlowiek wie i pamięta. Ale kilka razy na MRDP góry musiałem zejść z roweru i delikatnie ręcznie zmienić położenie łańcucha. Dla tego jest pomysł z GRX bo i tak muszę jąkać przerzutkę kupić bo  ta która mam max 32 ogarnia. Był też pomysł żeby wogóle przejść na Sram Axs 10-36 ale narazie niema nic w ciekawych pieniądzach. A do tego baterie.
Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 5 Kwi 2023, 16:28 »
To nie jest tak,  że na wiekszej kasecie jezdzi sie wolniej, ja na kasecie 40 zrobiłem PRy na wszystkich okolicznych podjazdach. Różnica jest taka, że masz możliwość jechać swoją kadencją lub nie. Podniesienie kadencji o 10-15, bez zmiany przełożenia na 15-20% ścianach to różnica ekstra 100W jak nie lepiej.

To akurat sprawa czysto indywidualna, ja na przykład szybciej jeżdżę na niskiej kadencji. Tylko oczywiście niska kadencja obciąża mocniej mięśnie, więc na długim dystansie może to inaczej wyglądać jak mięśnie zaczną słabnąć. Generalnie na wysokiej kadencji mocniej obciążasz serce, na niskiej mocniej mięśnie. To tak jak słynni rywale z zawodowego peletonu, czyli Ullrich i Armstrong, pierwszy ciężko mielił, drugi kręcił młynek, a w górach byli porównywalni.

Ja mam Absolute Black na korbie ultegry. Jeżeli chodzi o długość łańcucha to przy DI2 ponieważ jeżdżę na sekwencji mam ten sam łańcuch dla kasety 34 i 40, bo nie dochodzi do skrajnych przełożeń. Jakość zmian biegów nie zmieniona. Kolega ma tylną przerzutki grx 2x11 i nie potrzebuje przedłużki haka, żeby wsadzić 11x40.

To można powiedzieć, że dodatkowa zaleta zębatek owalnych. Bo normalnie do korby szosowej o BCD 110 najmniejsza klasyczna okrągła zębatka jaka wejdzie to 33T. Ale przy owalu inaczej to wygląda i widzę, że są zestawy 46-30 pasujące pod rozstaw 110mm.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3721
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Race Through Poland
« 5 Kwi 2023, 16:38 »
u mnie ultegra RX w konfiguracji 34,50 + 11-40 nie ogarnia całego zakresu

U mnie Ultegra R8000 z kasetą 11-40 działa bezproblemowo. Używam przedłużki RoadLink DM.

Czy wózek w Ultegra RX (RD-RX800-GS) jest krótszy niż w R8000 (RD-R8000-GS)?

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 6 Kwi 2023, 07:08 »
u mnie ultegra RX w konfiguracji 34,50 + 11-40 nie ogarnia całego zakresu

U mnie Ultegra R8000 z kasetą 11-40 działa bezproblemowo. Używam przedłużki RoadLink DM.

Moja małżonka ma to w 105 i też działa perfekcyjnie (50×34 + 11x40), wlącznie ze wszelkimi przekosami..

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3721
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Race Through Poland
« 6 Kwi 2023, 10:09 »
Moja małżonka ma to w 105 i też działa perfekcyjnie (50×34 + 11x40), wlącznie ze wszelkimi przekosami.

Używałem też z powodzeniem z korbą Miche 46-30 (rozmiar gravelowy ale linia łańcucha szosowa).

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: Race Through Poland
« 6 Kwi 2023, 11:37 »
Właśnie wiem że ludziom to się udaje. Mi jakoś nie :). Nie wiem z czego to wynika, może kwestia położenia haka przerzutki? Albo przedłużki (ja mam SunRace)?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum