Cytat: Wilk w 8 Lis 2019, 21:19Cytat: Konrad Adkonis w 8 Lis 2019, 19:31To ja trochę z innej beczki niż dętki, łatki i mleko, ale na temat RTP oczywiście. Wiem, że była krótka dyskusja odnośnie "odcinków zakazanych" : czyli odcinki dróg krajowych przez które prowadzi obligatoryjny ślad gpx , odcinki dróg krajowych nie dłuższe niż: 1km - Polska i Czechy, 2km - Słowacja, z których korzystamy wyłącznie jako łącznika pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą drogami dojazdowymi do danej drogi krajowej. i tutaj mam pytanie, do organizatorów i byłych uczestników, czy jest dopuszczalny błąd, w długości łącznika, np. 1.1 - 1.3 ? , czy musi (, że powinno, to wiadomo) obligatoryjnie po przecinku być maksymalnie "0"?Tak jak masz napisane - musi być nie więcej niż 1km. Bo inaczej jedna osoba naciągnie do 1,3km, druga do 2,8 a trzecia do 3,4km itd. Na tym właśnie polega planowanie trasy tego maratonu, że trzeba czasami bardzo mocno rzeźbić w tym zakresie, jak jest więcej niż 1,0km to musisz szukać innej opcji. Czasem przez takie głupie 300m trzeba nadrabiać spory kawałek - taki urok tej imprezy.Cytat: podjazdy w 8 Lis 2019, 20:53Ciekawa jest też sprawa dróg rowerowych i chodników. Czy jazda chodnikiem albo drogą rowerową wzdłuż drogi krajowej to złamanie zasad? W końcu po coś ta infrastruktura jest ...To jest wyraźnie wyjaśnione, nie wolno używać dróg rowerowych wzdłuż krajówek. Właśnie z tego względu, żeby nie było nieporozumień i zarzutów, że ktoś jechał krajówką.Ponieważ mam cały czas kilka niejasności i zamęt w głowie, to ja ja jeszcze raz odświeżę temat... (1) - wiadomym jest, że np. wjeżdżanie na "krajówkę" , jechanie nią kilometr, potem zjazd na krótki lub bardzo krótki odcinek i częste powtarzanie tego manewru na krótkim odcinku, to jest (tak myślę) naciąganie zasad, ale .... czy np. wjazd na "krajówkę" na kilometr, potem zjazd z niej, następnie zrobienie objazdu ok 6 - 10 km. i ponowne na nią wjechanie (na tę samą "krajówkę") na dozwolony kilometr i ostateczny zjazd by pomknąć dalej, to się mieści w granicach przyzwoitości i regulaminu, czy też nie? (2) Czy jazda drogą techniczną, bądź starą drogą krajową, wzdłuż nowej drogi krajowej lub "S'ki" np. Zakopianki, jest dozwolona, czy też nie?
Cytat: Konrad Adkonis w 8 Lis 2019, 19:31To ja trochę z innej beczki niż dętki, łatki i mleko, ale na temat RTP oczywiście. Wiem, że była krótka dyskusja odnośnie "odcinków zakazanych" : czyli odcinki dróg krajowych przez które prowadzi obligatoryjny ślad gpx , odcinki dróg krajowych nie dłuższe niż: 1km - Polska i Czechy, 2km - Słowacja, z których korzystamy wyłącznie jako łącznika pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą drogami dojazdowymi do danej drogi krajowej. i tutaj mam pytanie, do organizatorów i byłych uczestników, czy jest dopuszczalny błąd, w długości łącznika, np. 1.1 - 1.3 ? , czy musi (, że powinno, to wiadomo) obligatoryjnie po przecinku być maksymalnie "0"?Tak jak masz napisane - musi być nie więcej niż 1km. Bo inaczej jedna osoba naciągnie do 1,3km, druga do 2,8 a trzecia do 3,4km itd. Na tym właśnie polega planowanie trasy tego maratonu, że trzeba czasami bardzo mocno rzeźbić w tym zakresie, jak jest więcej niż 1,0km to musisz szukać innej opcji. Czasem przez takie głupie 300m trzeba nadrabiać spory kawałek - taki urok tej imprezy.Cytat: podjazdy w 8 Lis 2019, 20:53Ciekawa jest też sprawa dróg rowerowych i chodników. Czy jazda chodnikiem albo drogą rowerową wzdłuż drogi krajowej to złamanie zasad? W końcu po coś ta infrastruktura jest ...To jest wyraźnie wyjaśnione, nie wolno używać dróg rowerowych wzdłuż krajówek. Właśnie z tego względu, żeby nie było nieporozumień i zarzutów, że ktoś jechał krajówką.
To ja trochę z innej beczki niż dętki, łatki i mleko, ale na temat RTP oczywiście. Wiem, że była krótka dyskusja odnośnie "odcinków zakazanych" : czyli odcinki dróg krajowych przez które prowadzi obligatoryjny ślad gpx , odcinki dróg krajowych nie dłuższe niż: 1km - Polska i Czechy, 2km - Słowacja, z których korzystamy wyłącznie jako łącznika pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą drogami dojazdowymi do danej drogi krajowej. i tutaj mam pytanie, do organizatorów i byłych uczestników, czy jest dopuszczalny błąd, w długości łącznika, np. 1.1 - 1.3 ? , czy musi (, że powinno, to wiadomo) obligatoryjnie po przecinku być maksymalnie "0"?
Ciekawa jest też sprawa dróg rowerowych i chodników. Czy jazda chodnikiem albo drogą rowerową wzdłuż drogi krajowej to złamanie zasad? W końcu po coś ta infrastruktura jest ...
Ostatnie porównanie - "Rolling Resistance at the Same Comfort Level (4.5 mm tire drop)" daje praktycznie identyczny wynik dla tej samej opony w wersjach 23, 25, 28 i 32mm! I jest to niski wynik przy okazji.
Tam akurat jest napisane, że oponami można najłatwiej poprawić osiągi maszyny. Całość tej strony i teorii jest spoko pod względem przekrojowości podejścia do tematu, natomiast nie wyciągałbym konkretnych wniosków na podstawie liczb które on podaje. Przykładowo twierdzi, że jeżeli gradient jest powyżej 7% to redukcja wagi przekłada się liniowo na prędkość czyli 5% redukcji daje 5% wzrostu prędkości, co jest bzdurą.
Trochę teorii na stronie Uzurpatora.Można wyrobić sobie zdanie nt. tego, co warto, a czego nie warto, optymalizować.
A tak zupełnie z innej beczki:Okazuje się, że wybory prezydenckie będą 10.05. Wtedy większość uczestników będzie gdzieś w Małopolsce. Nie wiem, czy warto pobierać jakieś zaświadczenie do innej komisji, bo w przypadku drugiej tury robi się klops. No chyba że znacie inne możliwości.
Trzecia edycja Race Through Poland będzie przełomowa. Odbędzie się w 2021 roku
Ja nie zamierzam głosować, bo tak się złożyło, że wybory prezydenckie wypadają w czasie trwania RTP, gdy będę zasuwać po górach na rowerze, więc nie zamierzam tracić czasu na głupoty jakimi jest wybór między dżumą a cholerą