Autor Wątek: Race Through Poland  (Przeczytany 227637 razy)

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 06:37 »
Samowystarczalność to także unikanie kłopotów. To jest wyścig i zawodnik który wpadł w kłopoty z których sam nie wyjdzie po prostu sportowo przegrał. Jechać może dalej tylko go nie sklasyfikują. Ot co. Na drugim biegunie są brevety, które nawet nie są wyscigami a w razie kłopotów zawsze znajdzie się jakieś zapasowe koło itp. Dla każdego coś dobrego.

Offline Mężczyzna rybadigital

  • 2021 MRDP ukończyciel
  • Wiadomości: 440
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 09:03 »
Przed podjęciem decyzji o starcie chyba nie trzeba być jeszcze samowystarczalnym więc pytanie techniczne z prośbą o pomoc ;)  Jak dostępny na stronie imprezy plik KML skonwertować do RWGPS albo Gpsies ( albo innego www o podobnej tematyce ) w taki sposób żeby wszystkie odcinki obligatoryjne były widoczne od razu na jednej mapie i można byłoby zacząć się bawić w ich łączenie zgodnie z regulaminem i duchem imprezy. Ja po skonwertowaniu w RWGPS (free dodam) obecnie mogę otworzyć osobno każdy z poszczególnych "odcinków specjalnych".

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 09:53 »
To są krótkie odcinki, ja je po prostu naniosłem na mapę ręcznie...

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 11:27 »
moja metoda jest dość skomplikowana.
1. Pobierasz program MapSource
2. Instalujesz mapy OSM lub UMP
3. Konwertujesz pliki kml do gpx, skoro masz je już w RWGPS to pobierasz je.
4. Otwierasz wszystko w MS
5. Zakładam, że te kml są jako ślad (track) więc w MS tworzysz nową trasę (route) tak aby pokrywała się z odcinkami obowiązkowymi.
6. MS sam wyznacza trasę między punktami pośrednimi, które zaznaczysz, niestety nie ma tam opcji unikaj krajówek więc trochę zabawy będzie. Najlepiej używać opcji samochód/motocykl i unikaj drogi płatne, unikaj drogi gruntowe. Nie polecam opcji rower

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 16:03 »
Może warto zmienić nazwę maratonu na Egoist Race Through Poland. I ta Brzytwa Ockhama utnie cały wątek w kilka sekund. Bo taki jest wniosek z tej dyskusji. Będzie jasno i przejrzyście. Nie ma żadnej empatii, ludzkich odruchów czy innej formy pomocy na trasie  wyścigu. Każdy sobie obcy, każdy sobie wrogiem. A na końcu wspólne piwo tych, którzy udzielili pomocy komuś, kto jej nie potrzebował, tylko po to, aby ten ktoś wypadł z kategorii. Fajne, nie? Dobrze, że wolę turystykę.

Nie jechałeś takiego maratonu ani razu, nie znasz reguł obowiązujących w takich imprezach - a tak łatwo się bierzesz się do oceniania i potępiania używając nieadekwatnych do sytuacji słów. Ten regulamin to jest takie credo samowystarczalności przyjęte na całym świecie. I nie wzięte z powietrza, tylko ustalone na podstawie konsensusu startujących w takich imprezach ludzi. Na grupie TCR swego czasu ludzie po prostu głosowali nt. samowystarczalności i na tej podstawie Mike Hall ustalił regulamin, tutaj masz to dokładnie opisane:
https://reportage.transcontinental.cc/?p=1351
https://reportage.transcontinental.cc/?p=1378

Regulamin RTP to nie jest żaden regulamin maratonu egoistów - to po prostu przyjęcie reguł dotyczących samowystarczalności obowiązujących na świecie. Zresztą sama nazwa to wyjaśnia - samowystarczalność. Masz być samowystarczalny - a to wyklucza proszenie o pomoc innych zawodników. Korzystać wolno jedynie z ogólnodostępnej dla wszystkich infrastruktury.

Nie jest to nic nowego - ci ludzie co się tutaj czepiają chyba zapomnieli, że dokładnie to samo obowiązywało na MRDP w kategorii Total Extreme. Korzystanie z pomocy innych zawodników było ZABRONIONE. Do tego regulamin MRDP szedł jeszcze dalej w restrykcyjności - w w razie awarii roweru wykluczającej jazdę nie mogłeś korzystać z transportu publicznego, musiałeś na piechotę dostać się do miejsca naprawy roweru; co de facto oznaczało koniec wyścigu, jeśli awaria była kilkadziesiąt km od miasta ze sklepem.

Co do sprawy z osobą odpowiedzialną za nasze bezpieczeństwo - tak jak pisałem sądzę, że jest po prostu nie najszczęśliwiej sformułowane. Na TCR też trzeba było taką osobę podać, chodziło o to, by organizator miał telefon do kogoś bliskiego i mógł go zawiadomić w razie wypadku.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 17:13 »
Michał, ten regulamin w tych 2 punktach jest porostu źle napisany,  powinno być tak:

Zawodnik biorący pomoc od innego zawodnika przechodzi do kategorii OPEN
Zawodnik dający pomoc, jedzie dalej bez żadnych konsekwencji.

Wg obecnego zapisu obydwoje przechodzą do kategorii par i muszą dalej jechać razem.

Co do osoby odpowiedzialnej to jest totalnie bez sensu, taka osoba musiałaby jechać non stop za zawodnikiem i go asekurować. Gdyby tu chodziło o osobę do kontaktu w razie wypadku to taki punkt musiałby brzmieć całkowicie inaczej.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 18:35 »
Michał, ten regulamin w tych 2 punktach jest porostu źle napisany,  powinno być tak:

Zawodnik biorący pomoc od innego zawodnika przechodzi do kategorii OPEN
Zawodnik dający pomoc, jedzie dalej bez żadnych konsekwencji.

Ale pomocy typu drobna naprawa, pożyczenie dętki itd. też nie możesz udzielać. Trzeba zrozumieć, że startując w ten sposób decydujemy się na jazdę 100% samodzielną. Tu nie masz poza tym kategorii Open - tu jest jedynie kategoria Pary, gdzie jadą tylko dwie osoby.

Najlepiej to wyjaśnić opisując jak to wyglądało na TCR w 2016 gdzie jechałem, bo taka właśnie sytuacja dotyczyła polskich zawodników. Na obowiązkowym podjeździe pod PK1 Stasiowi Piórkowskiemu (kategoria Solo) strzeliła szprycha, sam tego nie umiał naprawić, przejeżdżający obok Paweł Sekulski (również Solo) zaczął mu pomagać. Na co akurat nadjechał samochód organizatorów i dali im prostą alternatywę - albo jadą dalej jako para, albo klasyfikowani nie będą. I tak potraktowano ich ulgowo, ze względu na to, że był to wczesny etap wyścigu i nie bardzo rozumieli te zasady, bo słabo znali język angielski. Bo normalnie za coś takiego się ludzi nie klasyfikuje.

Na TCR w klasyfikacji masz osobno klasyfikację ludzi z Solo oraz ludzi z Par. A oprócz tego poza klasyfikacją masz na liście wyników podane osoby z par gdzie jedna osoba na trasie się wycofała, albo osoby co złamały reguły samowystarczalności (prawie zawsze dotyczy to jazdy z innym zawodnikiem). Są uznani jako ci co ukończyli wyścig - ale bez przyznawania miejsca i umieszczania na liście którejś kategorii i z miejscem, bo nie byłoby uczciwe ich klasyfikować w rywalizacji sportowej.

Dotyczy to przede wszystkim jazdy "pseudo-solo", bardzo modnej na wielu polskich maratonach. Czyli jazdy z zachowaniem odstępu 100m, ale przez setki km w zasięgu wzroku, wspólne postoje itd. Na TCR coś takiego jest zdecydowanie zabronione, uznawane za formę wsparcia psychicznego, moim zdaniem 100% słusznie, bo takie coś to dla mnie żadne solo. Sytuacja łatwa do wykrycia na trackerach i przez organizatorów egzekwowana.

Zrozum, że w takich wyścigach nie możesz prosić o pomoc, to jest zwyczajnie nie fair względem reguł samowystarczalności na które wszyscy się zgadzają. A skoro nie możesz prosić - to i jej udzielać nie wolno, bo i komu, skoro takie proszenie jest zabronione? Jedyny wyjątek to właśnie takie przejście do kategorii par.

Natomiast nie dotyczy to w ogóle sytuacji poważniejszego wypadku, gdzie zawodnik ucierpiał fizycznie. Tu oczywiście obowiązuje zdrowy rozsądek i pomocy zdecydowanie trzeba udzielić.

Co do osoby odpowiedzialnej to jest totalnie bez sensu, taka osoba musiałaby jechać non stop za zawodnikiem i go asekurować. Gdyby tu chodziło o osobę do kontaktu w razie wypadku to taki punkt musiałby brzmieć całkowicie inaczej.

Tutaj zgoda, w takiej formie jak to jest napisane rzeczywiście to się kupy nie trzyma. Taka osoba w żaden sposób nie odpowiada za nas na trasie, jedynie tyle że o tym iż podejmujemy się takiego wyzwania wie.
« Ostatnia zmiana: 21 Lis 2018, 18:45 Wilk »

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 71
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 23:46 »
Panowie, ja myślę, że to jest trochę bicie piany. Jest regulamin, określony (w miarę) jasno. Komu pasuje, jedzie...komu nie...nie jedzie....fajnie, że mamy taką imprezę i u nas (oraz, że mamy też inne)... miałem wiele uwag wypisanych poniżej, ale  przed puszczeniem posta je wyczyściłem. Dajmy wolną rękę "orgom" i niech impreza się "tak" lub "nie" ... sama obroni.... , a ja bez względu czy się zdecyduję na uczestnictwo (zapisanie) , czy nie... trzymam mocno kciuki za jej powodzenie !!!! 😉


Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 06:26 »
Najlepiej jakby uczestnicy sobie nawzajem napisali takie oświadczenia, jednocześnie pisząc też drugie (których by nie pokazali organizatorowi), w których odwołują te pierwsze. ;-)
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 09:24 »
Myślę, że Orgowie uważnie czytają co tu jest pisane, czy też maile od ludzi i może jeszcze coś poprawią w tym regulaminie. Ja się wpisałem, dostałem potwierdzenie, że jestem przyjęty (ciekawe jakie są kryteria?) i opłaciłem co trzeba.

Przy okazji wyłapałem drobny błąd z mojej strony w punkcie "doświadczenie". Wpisałem, że przejechałem MRDP Góry, zamiast Zachód...  ;D Cóż, drobny błąd, spowodowany myśleniem o przyszłym sezonie... ;)
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 12:44 »
Jak ktoś nie dostał maila to warto sprawdzać spam w poczcie, bo mi tam własnie ten mail od organizatora wpadł.

Offline Mężczyzna rybadigital

  • 2021 MRDP ukończyciel
  • Wiadomości: 440
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 28 Lis 2018, 10:28 »
Ukladał już ktoś trasy ? Jak Wam idzie unikanie krajówek ? Nawet nie wiedziałem ,że szczególnie w górach są one aż tak istotnym elementem mapy drogowej.Mi takich "dojazdówek" powyżej 1 km wychodzi całkiem sporo. I nawet nie wiem czy alternatywy spełniają warunki dla " road bike". Jakoś nigdy jeżdżąc po górach ruch na krajówkach nie stanowił dla mnie problemu. Oczywiście nie neguję zakazu ani  nawet potrzeby z  jazdy po Zakopiance (chociaż jeździłem ) czy "8" na odcinku od Wrocławia do granicy , ale już odcinek "3" ze Szklarskiej na Harrachov to można powiedzieć stworzony pod rower .Na tą chwilę widzę konieczność użycia czegoś więcej niż 700x25C żeby mozolnie stworzone objazdy na komputerowych mapach nie okazały się jakimiś ekstrawaganckimi segmentami jedynie dla fullsuspension.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 28 Lis 2018, 11:31 »
Ten zakaz krajówek to IMO doskonałe urozmaicenie tej imprezy, znacznie podnosi trudność planowania. Właśnie trzeba dużo pogłówkować, żeby zrobić sensowną trasę, a krajówki znacznie by sprawę uprościły i dużo mniej opcji by było. A tak to owe planowanie trasy będzie miało większy wpływ na wynik, są różne opcje, warto się zastanowić czy nie wziąć właśnie roweru na szerszych oponach itd. I fajne będzie to dla kibiców, gdy będą patrzeć jak skuteczne okazały się rozwiązania wybrane przez poszczególnych zawodników.

Przy tym też trzeba zwracać uwagę na numerację dróg, bo np. na mapach google nie wszystkie krajówki są na żółto (a krajówką jest każda droga z numerem 1-99).

Offline Mężczyzna oko_strusia

  • Wiadomości: 43
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 28 Gru 2018, 19:11 »
Jest już wstępna lista:
http://racethroughpoland.pl/#!/lista
Kilka osób z zagranicy, trochę znanych nazwisk. Może być ciekawa rywalizacja.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Race Through Poland
« 28 Gru 2018, 22:26 »
Ok, zwycięzcę już mamy, chyba że Bjorn Lenhard nie poradzi sobie z niuansami naszych "krajówek"  ;)
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum