Autor Wątek: Race Through Poland  (Przeczytany 227642 razy)

Online Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 17 Maj 2022, 12:48 »
Warto sobie dokładnie sprawdzić trasy, bo całkiem niedawno były drobne zmiany w obowiązkowych segmentach, a w sumie nie było wiadomości od orga mocno na to uczulającej. Z tego co namierzyłem to są zmiany na segmencie 2PK w okolicy 14km oraz na ostatnim finiszowym segmencie w okolicy 57km (rejon Żelazna). Wcześniej też widziałem zmianę na 4PK w rejonie Idzikowa (ok. 27km).

Są to zmiany dodające niewielkie ilości dystansu i przewyższeń, więc ci co ich nie wprowadzą mogą się spodziewać kar, bo organizator weryfikuje ślady bardzo dokładnie.

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: Race Through Poland
« 17 Maj 2022, 13:58 »
Tak, było w mailu. Ja to tak robię, że rysuję odcinki pomiędzy segmentami obowiązkowymi, a te odcinki specjalne prosto z RWGPS RTP. Już się kiedyś pomyliłem przy przerysowywaniu :)

Offline Mężczyzna poltugalczyk

  • Wiadomości: 292
  • Miasto: Kraków/Doha
  • Na forum od: 08.06.2011
    • Mój podcast o podróżach
Odp: Race Through Poland
« 18 Maj 2022, 10:44 »
Idealnie z piątku na sobotę mamy załamanie pogody, ale widać, że w na kolejne dni ndz. i pon. już się pogoda klaruje w samym Krakowie, choć wiadomo w Cisnej czy okolicach N.Sącza będzie chłodniej i bardziej wilgotno bo tej sobotniej ulewie....  :(


Online Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 18 Maj 2022, 11:40 »
Dzisiaj pojawiło się info o poważnej zmianie obowiązkowego trzeciego segmentu:
https://ridewithgps.com/routes/38107961?highlight=4690-7795

Kralova zostaje, ale zamiast podjazdu pod Certovicę od południa ma być przejazd przez przełęcz Przehyba wysoką na 1190m. Doda to 10km i blisko 400m w pionie. Zmiana podyktowana sporym ruchem na Brezno i Certovicę. Mnie to nie bardzo przekonuje, do Brezna rzeczywiście potrafi być spory ruch w pewnych godzinach, ale to jest jednak zjazd i szybko to przelatuje. A dla ludzi jeżdżących w polskich realiach to szokiem ta droga wielkim by nie była, na wielu imprezach Pucharu Janika takie szosy to norma. A Certovicę i tak trzeba będzie wjechać od północy (bo tam jest punkt), to wiele od wjazdu od południa się nie różni, do tego dojdzie 20km tym samym odcinkiem. A dodawanie kolejnych gór do i tak najbardziej ekstremalnego segementu to taki sobie pomysł, ten segment jest potężnie nabity górami, do tego na sporych wysokościach. Na Kralovą droga jest bardzo słaba, z szutrem i dziurawym asfaltem, jak wygląda ta Przehyba nie wiem (ale patrząc na kategorię drogi może być różnie), na Certovicę jest droga dobrej jakości.
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2022, 11:50 Wilk »

Offline Mężczyzna poltugalczyk

  • Wiadomości: 292
  • Miasto: Kraków/Doha
  • Na forum od: 08.06.2011
    • Mój podcast o podróżach
Odp: Race Through Poland
« 18 Maj 2022, 14:47 »
Mnie to nie bardzo przekonuje, do Brezna rzeczywiście potrafi być spory ruch w pewnych godzinach, ale to jest jednak zjazd i szybko to przelatuje. A dla ludzi jeżdżących w polskich realiach to szokiem ta droga wielkim by nie była, na wielu imprezach Pucharu Janika takie szosy to norma.

Zgadzam się w 200%.... no ale cóż.... dojedziemy - zobaczymy :)

Online Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 18 Maj 2022, 15:12 »
Też ten długi zjazd był fajną regeneracją po Kralovej, która jest bardzo długim i ciężkim podjazdem. A tak to będzie dość krótki zjazd na którym wiele się nie odpocznie i zaraz trzeba będzie łoić kolejne pół kilometra do góry na wymagającym podjeździe. To będzie bardzo wymagający segment, a osobom, którym to wypadnie w nocy dojdą dodatkowo niskie temperatury, na 2000m to i z mrozem się trzeba liczyć.

Offline Mężczyzna walsodar

  • Wiadomości: 163
  • Miasto: Łańcut/Ząbki
  • Na forum od: 11.03.2013
Odp: Race Through Poland
« 19 Maj 2022, 15:21 »
Przy okazji ogłoszenie okołowyścigowe: jeżeli ktoś jeszcze zastanawia się, jak dotrzeć na start, to mam miejsce dla człowieka plus rower w samochodzie. Wyjazd z Warszawy jutro w godzinach przed/okołopołudniowych. Na pewno wyjdzie taniej niż bilet pociągowy na ostatnią chwilę :)

Online Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 19 Maj 2022, 22:08 »
RTP czas zacząć, więc wrzucam moją zapowiedź wyścigu i zapraszam do kibicowania!  :P

W sobotę 21.V. startuje ultramaraton Race Through Poland, w którym będę miał przyjemność wystartować. Dla zainteresowanych parę słów o tym bardzo ciekawym wyścigu.
Pierwsza sprawa to formuła imprezy, RTP to wyścig samowystarczalny, bez wsparcia z zewnątrz, ale w przeciwieństwie do wielu polskich imprez, które samowystarczalność mają jedynie w regulaminie tutaj jest to dość restrykcyjnie przestrzegane. Tu jedzie się prawdziwe Solo (z wyłączeniem kategorii Pary, gdzie dwóch zawodników traktuje się jako integralny zespół), więc nie ma mowy o pomocy ze strony innych zawodników, za skorzystanie z takiej pomocy zawodnik nie będzie klasyfikowany. To są reguły zgodne ze standardami samowystarczalności obowiązującymi na największych światowych imprezach, takie zasady obowiązują na większości prestiżowych imprez ultra.

Trasa imprezy - RTP to wyścig, w którym zawodnicy sami planują sobie większość trasy. Natomiast każdy musi zaliczyć obowiązkowe 6 segmentów - startowy, cztery na Punktach Kontrolnych oraz finiszowy. Segmenty są najczęściej bardzo górzyste i wymagające, do tego wiele z nich zawiera odcinki szutrowe. Start imprezy to Kraków, 1PK we wschodniej Słowacji pod granicą ukraińską, 2PK - Beskid Wyspowy i Przehyba, 3PK, najcięższy - wjazd na "Krółową", czyli niemal dwutysięczną Kralovą Holę oraz Certovicę, 4PK - rejony kotliny Kłodzkiej, podobnie jak i segment finiszowy. Z grubsza wychodzi to w okolicach 1500km i 20tys w pionie, trasa jest bardzo górzysta.
Bardzo istotnym ograniczeniem w planowaniu trasy jest zakaz używania odcinków dróg krajowych (jedno i dwucyfrowych) w Polsce i Czechach dłuższych niż 1km w jednym kawałku oraz na Słowacji dłuższych niż 2km, dzięki temu unika się większości niebezpiecznych dróg z dużym ruchem. Tu również te zasady są rygorystycznie przestrzegane, dozwolony 1km to znaczy 1,0km, a za 1,1km trzeba się liczyć z karami.

Obsada wyścigu - bardzo mocna, są prawdziwe gwiazdy światowego ultra, na czele ze zwyciężczynią ostatniego Transcontinetal Race, najbardziej prestiżowego ultra na świecie - Fioną Kolbinger (tak - kobietą, która wygrała TCR ze wszystkimi facetami!). Rywalizacja o zwycięstwo będzie na pewno bardzo zacięta, bo jedzie mnóstwo świetnych zawodników, m.in. zwycięzca ubiegłorocznego RTP Niemiec Adam Białek (3 doby bez snu!), inny bardzo mocny Niemiec Bjoern Lenhard. Ciekawa będzie rywalizacja Niemców z Pawłem Miłkowskim, rekordzistą BBTour, fizycznie bardzo mocnym zawodnikiem (przejechał m.in. 800km w 24h). Ale na RTP same mocne nogi nie wystarczą, równie ważna jest głowa i rozplanowanie logistyki na trasie, tutaj bardzo procentuje doświadczenie.

Inni zawodnicy z polskiej czołówki, którzy powinni się tu liczyć to m.in. Mariusz Cukierski, Krystian Jakubek, Wojciech Bystrzycki, Łukasz Ugarenko, Ryszard Herc, Adam Kałużny, Michał Czubkowski, Adam Szczygieł. A i pewnie spoza tego grona dojdzie niejeden mocny zawodnik, szczególnie z mniej znanych mi zagranicznych kolarzy ultra.

Mój plan na RTP? Chciałbym się zmieścić w 5 dobach, na tej bardzo górzystej trasie nie będzie to prostym wyzwaniem, tym bardziej że w tym roku jeżdżę typowo turystycznie. Najbardziej obawiam się szutrowych odcinków, których będzie z 60km. Tutaj lekką przewagę mają zawodnicy na nowocześniejszych rowerach z hamulcami tarczowymi do których można założyć szersze opony w okolicach 30-32mm. Moja szosa z obręczowymi hamulcami obsłuży góra 25mm, a jazda na czymś takim na szutrach jest bardzo mało komfortowa, też grozi uszkodzeniem opony. Pogoda póki co zapowiada się całkiem nieźle i oby tak pozostało, jeden pogodowy armagedon w historii RTP wystarczy  ;). W 2019 zawodników złapało potężne załamanie pogody, całodobowy deszcz przy 2-3 stopniach, w kolejnych dniach również i śnieg, w efekcie imprezę ukończyło 6 osób + 2 po limicie na coś koło 80 startujących, miałem satysfakcję bycia w tej doborowej szóstce  ;)

Race Through Poland będzie można śledzić na bardzo wygodnym monitoringu FollowMyChallenge, gdzie oprócz samej mapy, jest sporo ciekawych statystyk. Startujemy wściekle wcześnie, o 5 rano w sobotę z samego Rynku Głównego w Krakowie:
https://www.followmychallenge.com/live/rtpl4/


Offline Mężczyzna jazlasu

  • Wiadomości: 26
  • Miasto:
  • Na forum od: 25.12.2019
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 10:36 »
Wilku. Widzę, że masz kasetę o sporej rozpiętości. A na korbie jakie masz koronki?

Offline Mężczyzna rybadigital

  • 2021 MRDP ukończyciel
  • Wiadomości: 440
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 10:37 »
Jak ktoś " kamerkuje" to poproszę o film ze zjazdu z Kralovej . A jak ktoś dodatkowo zrobi to na 25-tkach to może być nawet materiał ppv. Powodzenia Kolarze.

Online Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 12:25 »
Kaseta szersza by na licznych górach mieć trochę zapasu, korba standardowa 50-34.

Ja będę zjeżdżać Kralovą na oponach 25, kamerki niestety nie posiadam. Ale robiłem to już na starszej szosówce na 23mm, pytanie tylko w jakim stanie jest ta droga, bo to było z 10 lat temu, gdy byliśmy tam wspólnie z Transatlantykiem i Aardem ;)

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5077
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 17:39 »
Napisz coś więcej o kasecie i przerzutce. Wygląda na coś więcej niż maksymalne szosowe 11-34.

Offline Mężczyzna Bubu

  • Wiadomości: 564
  • Miasto: Ziemia Dobrzyńska
  • Na forum od: 06.06.2018
    • Relacje z wycieczek i wypraw
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 17:47 »
Wilk, do mojego Canyona Endurace (Twój na oko też?) wchodzą z zapasem opony 28mm - sprawdzone Continentale GP5000 i 4seasons. Możesz spróbować, chociaż chyba już za późno... 😉

Offline Mężczyzna Darecki

  • Wiadomości: 32
  • Miasto: Wadowice
  • Na forum od: 21.01.2022
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 21:12 »
kaseta u Wilka to chyba Shimano Deore 11-42

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Race Through Poland
« 20 Maj 2022, 22:22 »
I nic więcej jak 25 mm z tego co kojarzę nie łyknie, ten rower już ma swoje latka.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum