Autor Wątek: Marin Pine Gravel  (Przeczytany 7999 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 20:02 »
Tak serio to sam bym złożył ten rower bardzo podobnie. U siebie kierownicę mam wyżej, ale to głównie ze względu na amortyzator 100 mm - trzeba mieć wyżej, żeby po najechaniu na przeszkodę nie zanurkować zbytnio ;) Gdyby nie on, kierownica zapewne byłaby 5 cm niżej.

Jedynie brakowałoby mi możliwości hamowania
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:15 »
no qrcze - niezły pokrak wyszedł  ;D

Ja co prawda, od kiedy mam Speca (MTB hardtail) - o szerokości kierownicy 720 - nie wyobrażam sobie jazdy  niczym bardziej wąskim . W trekkingu właśnie zmieniam na 680 mm z 560 ..

Ale .. do sedna - co kto lubi - i gdzie jeździ .  W normalnym terenie - bez jakiś przewyższeń powyżej 15 % z naturalnymi przeszkodami , czyli już lekka ekstrema  -  to myślę spokojnie taka kiera starcza. Jedyne co się rzuca w oczy, to za szerokie opony na takie warunki , ale - rozumiem - tak zostało  ;)

pozdrowienia i szerokości  :lol:

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:18 »
Ja co prawda, od kiedy mam Speca (MTB hardtail) - o szerokości kierownicy 720 - nie wyobrażam sobie jazdy  niczym bardziej wąskim . W trekkingu właśnie zmieniam na 680 mm z 560 ..
Słabo u Ciebie z wyobraźnią  :P
Ja takie cholerstwo miałem i kiedy pomyślałem ile będę czekał aż przyjdzie kierownica na której nie będę się czuł ukrzyżowany to wziąłem piłkę do metalu i od razu mi było lepiej  :D

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:20 »
Do cięcia rur polecam takie narzędzie

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:25 »
Waryjoty - nie róbcie tu koledze offtopica - wiadomo, czym szerzej tym lepiej  :P

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 35
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 07:42 »
Ja wiem że wygląd może być dla niektórych bardzo kontrowersyjny, ale jedyne nad czym się zastanawiam i coraz mniej jestem przekonany do tej myśli, to montaż "normalnych" dla tej kierownicy klamkomanetek szosowych. Na tych teraz jeździ się bardzo wygodnie i bezpiecznie, jedyne w czym mogą przeszkadzać to montaż sakwy na kierownicę na letnią wyprawkę raz czy dwa.

Opony dla mnie to ogromny plus - tak jak pisałem na wstępie - nie znoszę uślizgów i jazda po sypkim piachu, błocie czy śniegu na czymś węższym to dla mnie żadna przyjemność.



Kiera o długości 720 mm  sprawdzać się może przy zabawie w MTB, mnie to kusi czasem, ale to nie na tym rowerze...
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 14:57 »
Rower super.. tylko cały czas nie rozumiem sensu takiej kierownicy, gdy przy trudniejszych odcinkach trzeba chwytać w mniej pewnym chwycie. Być pozbawionym hamulców w przypadkach losowych też tak średnio przyjemne.

Jakie klamkomanetki musiałbyś kupić żeby działały z hamulcami hydraulicznymi? Trochę się rozglądałem, bo kiedyś bym też przeszedł na hamulce hydrauliczne. Z tego co zrozumiałem klamkomanetki szosowe mają dalej linki, a cała hydraulika jest wyłącznie w hamulcu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 164
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 15:19 »
Pełna hydraulika jest oferowana zarówno przez Srama jak i Shimano, bodajże od Tiagry wzwyż. Łatwo je odróżnić od modeli na linkę, bo, klamkomanetki są sporo wyższe.

Hydraulika siedząca w samym zacisku to np. TRP HY/RD. Kompatybilne z klasycznymi klamkomanetkami, ponoć oferują wyższą kulturę pracy od Spyre i Avidów BB7.

Offline Mężczyzna Uhoman

  • Wiadomości: 2
  • Miasto: Ostrowiec Swietokrzyski
  • Na forum od: 03.12.2017
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Gru 2018, 21:50 »
Sam mam Pine-a i myślałem dokładnie nad taką samą przeróbką  ;D, mam więc 2 pytania:
- nie było problemu z przeciśnięciem uchwytów klamek hamulców przez gięty odcinek kierownicy?
- czy używasz górnego chwytu z dłońmi ułożonymi równolegle do kierunku jazdy - ciekaw jestem, czy przy braku klamkomanetek, w takich chwycie dłonie mają odpowiednie podparcie i nie zsuwają się do przodu?

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Gru 2018, 22:11 »
Ja wiem że wygląd może być dla niektórych bardzo kontrowersyjny, ale jedyne nad czym się zastanawiam i coraz mniej jestem przekonany do tej myśli, to montaż "normalnych" dla tej kierownicy klamkomanetek szosowych.

hmm, dopiero teraz ujrzałem ten defekt  ;D
Zdecydowanie poszedł bym w jakieś przełajowe rozwiązanie , aż się prosi ...

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 35
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 31 Gru 2018, 07:09 »
Uhoman, już odpowiadam:
- klamki nie przejdą przez gięcie baranka, próbowałem, połamałem, kupiłem tanie "składane" klamki, inaczej się nie dało.
- górny chwyt taki prawie szosowy (ale bez oparcia z przodu, o szosowe manetki) jest bardzo wygodny, co więcej pozwala na swobodny i pewny dostęp kciukami do hamulców. Łapy się nie zsuwają, ew. można o parę stopni podnieść kierownicę.

I tak generalnie - może ciężko sobie wyobrazić, bo piszecie wciąż że dostęp trudny, że niebezpiecznie. Rozumiem że tak to może wyglądać, zwłaszcza gdy ktoś poważnie traktuje techniczną, terenową jazdę lub wręcz się ściga w XC czy maratonach. To rower na kręcenie i turystykę i naprawdę oba górne chwyty dają bezpieczeństwo, a oparcie na baranku to odpoczynek i jazda po prostych i w miarę równych drogach. Nie wiem, może ja jestem nadostrożny na rowerze, ale nie zdarzają mi się sytuacje gdzie nagle nie wiadomo skąd coś się dzieje i muszę hamować. Jeśli widzę że coś się szykuje, zawsze zdążę zmienić chwyt i łapać hamulce. Tu zresztą taka myśl - czy tylko ja w dolnym (naprawdę dolnym, pełnym chwycie jak podczas sprintu) chwycie za szosowy baranek nie mam dostępu do klamkomanetek? Bo wydaje mi się że aby złapać za klamkę i tak trzeba puścić i przesunąć dłoń wyżej, a dolny chwyt, tak jak i w moim Marinie służy do pełnego oparcia ciężaru "w dół".
« Ostatnia zmiana: 31 Gru 2018, 10:02 wyrzykus »
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 31 Gru 2018, 16:23 »
Dzięki za wyjaśnienia.

Mam w sumie dosyć podobny rower i u mnie dostęp do klamek z dolnego chwytu jest bardzo dobry. Klamki są przechlone w dół kosztem użyteczności chwytu na nich.

Przy rozgiętych barankach dolny chwyt jest zwykle podstawowym. Dolna część kierownicy powinna być wtedy na takiej wysokości jak wcześniej była prosta.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna marbut

  • Wiadomości: 49
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 16.10.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Sty 2019, 00:35 »
u nas podobnym rowerem taki stary gość przez bagna przejeżdza, nikt tam nawet nie zachodzi, a on wszędzie zjeżdza, ma długą brodę,

tak na powaznie

to szerszych opon nie było w sklepie, jakieś wąskie

Offline Mężczyzna marbut

  • Wiadomości: 49
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 16.10.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Sty 2019, 00:41 »

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 35
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 6 Cze 2019, 12:33 »
Na sezon letni Marin trochę schudł. Oryginalne 2,9 calowe Nobby Nic zastąpione 2,4 calowymi Conti X-King. Lżejszy, szybszy, choć nieznacznie.



Klamek nie ruszam, za to piasty mi się kończą, zwłaszcza z przodu. Poszperałem, popytałem Marcina z 500miles.pl - wygląda na to że może na jesieni coś wyprodukują w rozmiarze 110 mm x 9mm QR. Na dzisiaj pomysł to Novatec D711SB-B15 i adapter z 15 na 9 mm. Z tyłem będzie gorzej...
Follow me on Strava

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum