Autor Wątek: Fuji Touring 2018  (Przeczytany 9296 razy)

Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:08 »
Fuji Touring 2018 r. 58 cm

Przekopiowana specyfikacja:
Rama: Stalowa rama wykonana z cieniowanych rur Elios 2 chro-mo,
wyposażona w uchwyty na bagażnik, mocowania na trzy bidony
Widelec: Chro-mo Elios 2 Chromoly 1 1/8" AHEAD, mocowanie na koszyki bidonu lub stelaże do sakw oraz do mocowania bagażnika.
Przerzutka przednia: Shimano Alivio, 28.6mm
Przerzutka tylna: Shimano Deore M-592 SGS, 9-Speed
Klamki hamulcowe: Tektro RL520
Hamulce: Shimano T4010
Kierownica: Oval Concepts 310 Ergo, 6061 alloy, 31.8mm , 133mm drop, 4 degree sweep
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
Sztyca: Oval Concepts, 6061 alloy, 27.2mm
Stery: FSA, 1 1/8"
Manetki: Microshift bar-end, 9-speed
Pedały: Touring z noskami i paskami
Kaseta: Shimano HG200, 11-36T, 9-speed
Łańcuch: KMC Z99 w/ MissingLink, 9-speed
Koła: Vera Terra DPM18, 36/36h, piasty Shimano Deore
Suport: Shimano BB-SM52
Opony: Vittoria Randonneur, 700 x 32c, 30tpi

Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32, wyrzucono protektor. Choć oryginalne koła wraz z oponami zostały odstawione na bok, jako drugi zestaw kół na krótsze dzienne wypady, do jazdy typowo szosowej. Choć i tak Schwalbe są trochę grubsze od oryginalnych.
Do roweru założyłem:
Błotniki SKS Bluemels Matt r. 45 mm
Bagażnik tylny Tubus Logo Classic
Bagażnik przedni Tubus Tara Lowrider
Pedały Shimano SPD PD-M540 srebrne
Zestaw oświetleniowy Busch + Müller zasilany na dynamo z poprzedniego roweru
Siodło Brooks B17 Imperial czarne z poprzedniego roweru
Oryginalna Sztyca Oval musiała zostać wymieniona, z uwagi na to, iż miała nietypowe prowadzenie rurek siodełka. Nie wiem czemu miało służyć to udziwnienie. Wstawiłem sztycę PRO PLT.
Do tego drobne akcesoria w postaci dzwonka CatEye, lusterka Zefal Spy i mocnej lampki na USB Mactronic.
Koszyki na bidon jakieś z Decathlona.
Koła z poprzedniego roweru, tylne obręcz Mavic A319 + piasta Novatec (nie wiem dokładnie jaki model), przednie obręcz Mach1 810 + piasta z dynamem Shimano 3N31
Nowe opony Shwalbe Marathon Plus Tour sz. 1,4”
Podobno opony wyprawowe zaczynają się od szerokości 1,5”. Przy wyborze opon kierowałem się m. in. chęcią zachowania takiego trochę szosowego charakteru roweru.

Sprzęt bagażowy:
Sakwy tylne ORTLIEB Back Roller Pro Plus Classic
Sakwy przednie ORTLIEB Sport Roller Plus QL2.1
Gumy montażowe z karabińczykiem do montażu namiotu na bagażniku
https://lukater.pl/guma-z-karabinczykiem-STRONG-110kg-2szt.html

W tym miejscu chciałbym wyrazić pozytywną opinię o przedsiębiorstwie Lukater. Kupiłem od nich w/w gumy montażowe i wybrałem się z nimi do Hiszpanii. Podczas wyprawy jedna z gum wyciągnęła się i zaczęła powoli wychodzić z zaczepu (choć nie zmniejszało to jej przydatności w przyszłości mogło dojść do jej rozerwania). Po powrocie zgłosiłem problem. Odesłałem zestaw z uszkodzoną gumą i w zamian dostałem nowe sztuki. Jestem zadowolony ze sposobu podejścia do klienta. Zostałem pozytywnie załatwiony mimo, iż sprawa dotyczyła produktu wartego w sumie śmieszne pieniądze. Polecam wszystkim Lukater.

Polecam też same gumy z karabińczykiem jako takie. Są trzy razy lepsze od gum z hakiem, nie „odpadają” i stabilniej trzymają nasz towar.

Rower, sprzęt kupiony oczywiście z myślą o dalekich wyjazdach z sakwami, co chyba na tym forum nie jest dziwne. Na razie jestem na etapie oblatywania. Fuji to jest inne doznanie z jazdy. Mam wrażenie, że rower płynie po asfalcie. Dobrze dobrane błotniki sprawiają, że ja i rama roweru mało obrywamy podczas przejazdów przez kałuże. Do barendów trzeba się przyzwyczaić. Są momenty, gdy zmiana przełożeń przebiega bardzo płynnie a innym razem mam wrażenie, że „dawniej było lepiej”. A rozchodzony Brooks sprawia, że całe doświadczenie z jazdy jest wygodne.

Najbardziej w swoim rowerze doceniam przemyślaną konstrukcję ramy: trzy otwory na koszyki bidonowe, możliwość zamontowania błotników i bagażników bez żadnych adapterów. Po prostu otwory montażowe są, co nie jest takie oczywiste wśród obecnie sprzedawanych rowerów. Cieszą też takie drobiazgi jak klocki hamulcowe – standardowo zamontowane są klocki Shimano montowane na „szynie”, podczas gdy inni producenci ładują w standardzie najtańsze klocki z Chin, które padają po pierwszej przejażdżce. Jedyne czego mi brakuje to fabrycznej możliwości zamontowania podpórki, większość dostępnych w sklepach modeli nie pasuje do ramy Fuji albo mogłoby ją porypać. Jak znacie jakąś dobrą podpórkę, to dajcie znać.







« Ostatnia zmiana: 10 Mar 2019, 10:23 Melon »

Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:09 »
zdjęcia cz. 2








Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:11 »
zdjęcia cz. 3




Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:30 »
Rower w jedynym słusznym kolorze, ładnie się prezentuje. Wielu kilometrów i udanych wypraw! Daj zdjęcia z roweru z Hiszpanii [e:] bo strasznie mnie interesuje jak wyglądają te sakwy kiedy są zapakowane:)

PS Ale za 11-36 to jeszcze zatęsknisz
« Ostatnia zmiana: 10 Mar 2019, 11:51 Wnuk Stefana »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:54 »
Przy tak pakowanym rowerze znam trzy w miarę skuteczne sposoby "parkowania":
- położenie roweru na glebie
- oparcie o ścianę jednocześnie kierownicą i tylną oponą (plus ew. zablokowanie koła)
- użycie rozwidlonego patyka i kawałka dętki dla zablokowania hamulca
Ale moje sakwiarskie doświadczenie z kompletem sakw jest za małe, by czuć się ekspertem. Pewnie wiele zależy od konkretnego roweru i sposobu pakowania.

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3321
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 10:57 »
Zgodzę się z przedmówcą, że za 36T zatęsknisz. Być może zrekompensuję to przód 26T. Jeżdżę z przodu na 28T i z tyłu właśnie na 36T. Niestety w górach czasami schodzę i prowadzę.
Poza tym rower pięknie wygląda.
Lubię to :)

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna marcinzet

  • ex rumburak666
  • Wiadomości: 275
  • Miasto: Łapy
  • Na forum od: 22.01.2013
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 13:15 »
Fajny rower. Zamawiając w sobotę Konę Sutra miałem chwile zawahania widząc w sklepie Fuji Touring.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 14:00 »
Fajny. Bar-endy, Brooks B17 i klamki RL520. Szkoda, że pozbyłeś się nosków, bo byłoby bardziej klasycznie :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 22:14 »
Bardzo fajny rower, zbieżny z moja koncepcją roweru turystycznego.

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Odp: Fuji Touring 2018
« 10 Mar 2019, 22:20 »
Super maszynka niech Cie wiezie na koniec świata i z powrotem.  ;)
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna seroka

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Zamosc
  • Na forum od: 06.03.2013
    • Moje rowery
Odp: Fuji Touring 2018
« 15 Mar 2019, 14:53 »
Pletscher ESGE Double Leg Center Kickstand BLACK or SILVER
Mój kolega używa ten rodzaj  podpórki, lubi ja bo rower parkuję prosto, ja używam Pletscher jako pojedyncza wersję podparcia.
Dobra jakość Made in Switzerland, jesli sie nie mylę

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Fuji Touring 2018
« 16 Mar 2019, 15:26 »
Czyli masz ten sam odwieczny problem co ja - montaż podpórki by nie rysowała zbytnio ramy i nie ujeżdżała ;P

Gdyby nie te bagażniki i błotniki, to rama nawet całkiem przyzwoicie wygląda ;) Baran wydaje się być strasznie ściśnięty, prawie jak w szosie, ale w sumie, skoro nie zjeżdżasz z asfaltów, to może da radę nawet z takim jeździć.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Fuji Touring 2018
« 16 Mar 2019, 16:03 »
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
[...]
Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32

Zgodzę się z przedmówcą, że za 36T zatęsknisz. Być może zrekompensuję to przód 26T. Jeżdżę z przodu na 28T i z tyłu właśnie na 36T. Niestety w górach czasami schodzę i prowadzę.

Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.

Dałbym maksymalnie 42T (jeżeli nie 40T). Dzięki temu, można by zejść z rozmiarem pozostałych tarcz, aż do 22T na młynku.

Przy takiej konfiguracji korby, można by się pokusić o ciaśniejszą kasetę, znacznie lepiej zestopniowaną.

Całość wyszłaby też lżejsza, ale jak widze po konfiguracji roweru, to raczej cel był przeciwny.

W rezultacie można by uzyskać efektywny zakres dostosowany do rzeczywistych zastosowań takiego roweru (przy obecnej konfiguracji większość przełożeń nie będzie używana), duży zapas przełożeń na podjazdy z bagażem, oraz możliwość precyzyjnego doboru kadencji do warunków - bagaż/wiatr/krótkie podjazdy/nawierzchnia/itp. Nie do przecenienia jak się trochę powalczy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2018
« 16 Mar 2019, 16:32 »
Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.
Nie chciałem być tym co pierwszy krytykuje. Dzięki :P Biegi twarde jak do ścigania się, a tu dwa osakwione bagażniki. Czasem trudno zrozumieć projektantów rowerów.

Korbę można sobie z czasem łatwo wymienić, więc nie jest to wielki problem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 16 Mar 2019, 23:25 »
Pogodziłem się już z faktem iż chyba nie znajdę odpowiedniej nóżki. Da się z tym żyć, trzeba będzie przyzwyczaić się do kładzenia na glebie ew. korzystania ze zmysłu poszukiwania miejsca do oparcia. Przeciętna nóżka to przynajmniej 500 g wagi, więc brak nóżki = mniejsza waga zestawu. Są więc plusy dodatnie i plusy ujemne.

Co do napędu, proszę nie bać się konstruktywnej krytyki  :) Przy oblatywaniu roweru sam zauważam, że kwestia napędu może wymagać dopracowania. Na razie obserwuję, które przełożenia mi pasują a których nie używam. Jak ktoś ma propozycje w zakresie zmiany korby i kasety to zapraszam do podzielenia się pomysłami. Przemyślę, po przejechaniu na obecnym zestawie jakiegoś konkretnego dystansu może zmienię, tak, żeby móc odczuć zmianę.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum