Fuji Touring 2018 r. 58 cmPrzekopiowana specyfikacja:Rama: Stalowa rama wykonana z cieniowanych rur Elios 2 chro-mo,
wyposażona w uchwyty na bagażnik, mocowania na trzy bidony
Widelec: Chro-mo Elios 2 Chromoly 1 1/8" AHEAD, mocowanie na koszyki bidonu lub stelaże do sakw oraz do mocowania bagażnika.
Przerzutka przednia: Shimano Alivio, 28.6mm
Przerzutka tylna: Shimano Deore M-592 SGS, 9-Speed
Klamki hamulcowe: Tektro RL520
Hamulce: Shimano T4010
Kierownica: Oval Concepts 310 Ergo, 6061 alloy, 31.8mm , 133mm drop, 4 degree sweep
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
Sztyca: Oval Concepts, 6061 alloy, 27.2mm
Stery: FSA, 1 1/8"
Manetki: Microshift bar-end, 9-speed
Pedały: Touring z noskami i paskami
Kaseta: Shimano HG200, 11-36T, 9-speed
Łańcuch: KMC Z99 w/ MissingLink, 9-speed
Koła: Vera Terra DPM18, 36/36h, piasty Shimano Deore
Suport: Shimano BB-SM52
Opony: Vittoria Randonneur, 700 x 32c, 30tpi
Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32, wyrzucono protektor. Choć oryginalne koła wraz z oponami zostały odstawione na bok, jako drugi zestaw kół na krótsze dzienne wypady, do jazdy typowo szosowej. Choć i tak Schwalbe są trochę grubsze od oryginalnych.
Do roweru założyłem:
Błotniki SKS Bluemels Matt r. 45 mm
Bagażnik tylny Tubus Logo Classic
Bagażnik przedni Tubus Tara Lowrider
Pedały Shimano SPD PD-M540 srebrne
Zestaw oświetleniowy Busch + Müller zasilany na dynamo z poprzedniego roweru
Siodło Brooks B17 Imperial czarne z poprzedniego roweru
Oryginalna Sztyca Oval musiała zostać wymieniona, z uwagi na to, iż miała nietypowe prowadzenie rurek siodełka. Nie wiem czemu miało służyć to udziwnienie. Wstawiłem sztycę PRO PLT.
Do tego drobne akcesoria w postaci dzwonka CatEye, lusterka Zefal Spy i mocnej lampki na USB Mactronic.
Koszyki na bidon jakieś z Decathlona.
Koła z poprzedniego roweru, tylne obręcz Mavic A319 + piasta Novatec (nie wiem dokładnie jaki model), przednie obręcz Mach1 810 + piasta z dynamem Shimano 3N31
Nowe opony Shwalbe Marathon Plus Tour sz. 1,4”
Podobno opony wyprawowe zaczynają się od szerokości 1,5”. Przy wyborze opon kierowałem się m. in. chęcią zachowania takiego trochę szosowego charakteru roweru.
Sprzęt bagażowy:Sakwy tylne ORTLIEB Back Roller Pro Plus Classic
Sakwy przednie ORTLIEB Sport Roller Plus QL2.1
Gumy montażowe z karabińczykiem do montażu namiotu na bagażniku
https://lukater.pl/guma-z-karabinczykiem-STRONG-110kg-2szt.htmlW tym miejscu chciałbym wyrazić pozytywną opinię o przedsiębiorstwie Lukater. Kupiłem od nich w/w gumy montażowe i wybrałem się z nimi do Hiszpanii. Podczas wyprawy jedna z gum wyciągnęła się i zaczęła powoli wychodzić z zaczepu (choć nie zmniejszało to jej przydatności w przyszłości mogło dojść do jej rozerwania). Po powrocie zgłosiłem problem. Odesłałem zestaw z uszkodzoną gumą i w zamian dostałem nowe sztuki. Jestem zadowolony ze sposobu podejścia do klienta. Zostałem pozytywnie załatwiony mimo, iż sprawa dotyczyła produktu wartego w sumie śmieszne pieniądze. Polecam wszystkim Lukater.
Polecam też same gumy z karabińczykiem jako takie. Są trzy razy lepsze od gum z hakiem, nie „odpadają” i stabilniej trzymają nasz towar.
Rower, sprzęt kupiony oczywiście z myślą o dalekich wyjazdach z sakwami, co chyba na tym forum nie jest dziwne. Na razie jestem na etapie oblatywania. Fuji to jest inne doznanie z jazdy. Mam wrażenie, że rower płynie po asfalcie. Dobrze dobrane błotniki sprawiają, że ja i rama roweru mało obrywamy podczas przejazdów przez kałuże. Do barendów trzeba się przyzwyczaić. Są momenty, gdy zmiana przełożeń przebiega bardzo płynnie a innym razem mam wrażenie, że „dawniej było lepiej”. A rozchodzony Brooks sprawia, że całe doświadczenie z jazdy jest wygodne.
Najbardziej w swoim rowerze doceniam przemyślaną konstrukcję ramy: trzy otwory na koszyki bidonowe, możliwość zamontowania błotników i bagażników bez żadnych adapterów. Po prostu otwory montażowe są, co nie jest takie oczywiste wśród obecnie sprzedawanych rowerów. Cieszą też takie drobiazgi jak klocki hamulcowe – standardowo zamontowane są klocki Shimano montowane na „szynie”, podczas gdy inni producenci ładują w standardzie najtańsze klocki z Chin, które padają po pierwszej przejażdżce. Jedyne czego mi brakuje to fabrycznej możliwości zamontowania podpórki, większość dostępnych w sklepach modeli nie pasuje do ramy Fuji albo mogłoby ją porypać. Jak znacie jakąś dobrą podpórkę, to dajcie znać.