Autor Wątek: Fuji Touring 2018  (Przeczytany 9295 razy)

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2018
« 17 Mar 2019, 20:36 »
Ja mam identyczną korbę w bardzo podobnym rowerze i.... wrzucam dość często na blat. Choć lat mam więcej, niż zębów... na blacie, oczywista.

Tak naprawdę nie rozumiecie istoty tej korby:
1. -tu nie chodzi o zęby na blacie, tylko na środkowej tarczy. Mając 36z i kasetę jak Kolega, nie trzeba bez przerwy mieszać przednią przerzutką, natomiast przy 32z i spokojnej kadencji juz przy 27 - 28 km/h kończy się jej zakres
2. - kaseta i łańcuch zużywaja się wolniej, gdy używa się większych koronek z tyłu. W rowerze torowym jest to jaskrawo widoczne - 18 z zużywa się zimą 3 razy wolniej, niż 16z. Takie są realia tych tanich blaszek, chyba że ktoś szarpnie się na Marchisio. Podobnie jest z napędem 1x12, gdy założy sie za małą tarczę z przodu i jeździ sporo na asfalcie. Kasetę za 1000PLN można zabić po kilku tysiącach km.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Fuji Touring 2018
« 1 Kwi 2019, 21:00 »
A ja mam pytanie dot. lakieru .Jakiej jest jakości ? czy nie rysuje sie łatwo ? Mam fuji 2016 i lakier to tragedia , rama ma dwa lata a wygląda jakby miała 10 . Ciekawe czy to poprawili ?
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2018
« 1 Kwi 2019, 21:36 »
Nie poprawili - Fuji, Kona Sutra zwykła, Marin jedna miękka cienizna, do zdrapania paznokciem. Ze stalówek tylko Cinelli Hobo i Ritchey trzymają jeszcze standard dawnych lat, jako taka jest Kona Sutra ltd - KTL+ lakier proszkowy.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Fuji Touring 2018
« 1 Kwi 2019, 21:56 »
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
[...]
Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32

Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.

Dałbym maksymalnie 42T (jeżeli nie 40T). Dzięki temu, można by zejść z rozmiarem pozostałych tarcz, aż do 22T na młynku.

Przy takiej konfiguracji korby, można by się pokusić o ciaśniejszą kasetę, znacznie lepiej zestopniowaną.
(...)
W rezultacie można by uzyskać efektywny zakres dostosowany do rzeczywistych zastosowań takiego roweru (przy obecnej konfiguracji większość przełożeń nie będzie używana), duży zapas przełożeń na podjazdy z bagażem, oraz możliwość precyzyjnego doboru kadencji do warunków - bagaż/wiatr/krótkie podjazdy/nawierzchnia/itp. Nie do przecenienia jak się trochę powalczy.
Muszę przyznać Pablo, że Twoje uwagi dotyczące stopniowania napędu pokrywają się z moimi obserwacjami i zainspirowały mnie do kombinowania w tym temacie. I tak w składaku do jazdy po okolicy i na 2-3 dniowe bikepackingówki (cr-mo z barankiem, opony 622-28) mam 2x8 - 36/24-11/28. Ponieważ grawitacja na zjazdach wydatnie mi pomaga - nie czuję potrzeby większego blatu z przodu a 24-28 to w sam raz na górki, które jestem w stanie podjechać. W wyprawówce 3x9 z kolei  zmieniłem 44 na 42(-32-22) a tył mam 12-26. Dobre stopniowanie w środku pomaga mi właśnie przy małych kryzysach. Pchać się nie wstydzę. Nie grzeszę kadencją - oceniam ją na ok. 70 i wychodzi mi, że środkowa tarcza pasowałaby 34 ale takich nie ma. Brakuje też kaset zaczynających się od 13-14, za to korb od 48 zatrzęsienie. Będę składał wyprawówkę "zapasową" i na tę okoliczność skleciłem kasetę 9-kę 14-32 a w korbie 48/36/26 środek wymieniłem na 38. Mam nadzieję, że zadziała. Oczywiście w moim przypadku - nie śmiem się równać z 70 kg wycinakami, dla których 52/11 i kadencja 100 to mięta z bubrem.

Edit: 36/24 w pierwszym rowerze, bo 38 poszło do trzeciego;)
« Ostatnia zmiana: 1 Kwi 2019, 22:47 Dziadek »

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Fuji Touring 2018
« 1 Kwi 2019, 22:41 »
Nie poprawili - Fuji, Kona Sutra zwykła, Marin jedna miękka cienizna, do zdrapania paznokciem. Ze stalówek tylko Cinelli Hobo i Ritchey trzymają jeszcze standard dawnych lat, jako taka jest Kona Sutra ltd - KTL+ lakier proszkowy.

To troche kiepsko .Za takie pieniądze mozna by sie spodziewać troche lepszego lakieru .Narazie robie zaprawki aby nie rdzewiało , ale po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach
kolarz wybitny

Mariobiker

  • Gość
Odp: Fuji Touring 2018
« 4 Kwi 2019, 10:48 »
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Fuji Touring 2018
« 4 Kwi 2019, 15:29 »
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.
To pewne. Ale nie każdy potrzebuje gwarancji. Ale czy można reklamować lakier?

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Fuji Touring 2018
« 4 Kwi 2019, 15:36 »
Można . Ludzie z Roninami mają w tym wielką wprawę. Jest taki wątek w tym temacie. poszukaj.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Fuji Touring 2018
« 4 Kwi 2019, 16:02 »
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.

U mnie juz po gwarancji ( 24 miesiące )
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 26 Kwi 2019, 22:51 »


Pierwsza poważniejsza jazda w sezonie zaliczona. Nie zgadzam się z argumentami o przesadności 48T na korbie i przełożeniach na kasecie. Aktywnie użytkowałem wszystkie trzy tarcze z przodu i 5 z 9 z tyłu. Podjazdu nie do zrobienia na tym zestawie nie spotkałem. Jedyne sytuacje, gdzie musiałem prowadzić zdarzały się, gdy ktoś z grupy zajechał mi drogę i nie byłem w stanie na podjeździe od nowa ruszyć.

Geometria ramy super, nie odnotowałem także kitowości lakieru ramy - górną rurę kilka razy pociągnąłem przypadkiem z buta przy schodzeniu. Ale być może po dłuższym czasie faktycznie zacznie się to psuć. Rysy za to zaczynają się pojawiać na bagażnikach.

Ujawnił się problem z zaciskiem sztycy - sztyca chowa się ok. 2,5-3mm/50km. Jutro reklamuję z tytułu rękojmi za wady i mam nadzieję, że problem tkwi jedynie w wadliwym zacisku.

U mnie juz po gwarancji ( 24 miesiące )
Producenci często oferują 10, 5-letnią gwarancję na ramę. Może tak jest i w Twoim przypadku?

Offline Mężczyzna matikosa7

  • Wiadomości: 1
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 18.06.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 18 Cze 2019, 08:59 »
Szukam uniwersalnego roweru na wyprawy i na szose.
Mam możliwość zakupu na olx używanego fuji touring za 1500 zł. Rower widać że był trochę eksploatowany, ale liczę się z tym że za kilka lat mojej jazdy, napęd będzie do wymiany. Nie jeżdżę jakoś bardzo dużo, dlatego nie chcę za dużo wydać na taki rower.
Czy myślicie że to dobra cena ?
Mam pytanie odnośnie manetek i klamek hamulcowych. Nigdy nie mialem roweru z barankiem. Czy przy dłuższym  zjeździe hamulce v-break dają radę ? Czy wygodnie się hamuje i zmienia biegi ? Jaka jest siła hamowania przy obciążonym sakwami rowerze ?

Offline gocu

  • Wiadomości: 99
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.04.2013
    • Rower i góry.
Odp: Fuji Touring 2018
« 19 Cze 2019, 08:17 »
Czy przy dłuższym  zjeździe hamulce v-break dają radę ?

Nie, zgodnie z nazwą - łamią się ;) Zamiast nich polecam v-brake.
gocu

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: Fuji Touring 2018
« 22 Cze 2019, 00:59 »
Podobny do mojego Saracena, oprócz slopingu. Ładny, klasycznie zbudowany tourer.

Offline Mężczyzna Melon

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.02.2019
Odp: Fuji Touring 2018
« 21 Lip 2019, 19:11 »
Jazda z sakwami bez podpórki jednak słaba. Myślałem, że uda mi się przyzwyczaić, ale jednak nie.

Po długich poszukiwaniach znalazłem w sklepie stacjonarnym taki wynalazek. Pasuje do profilu rurki tylnego trójkąta, nie lata a od wewnątrz zacisk jest wyłożony czymś spomiędzy plastiku i gumy. Chyba nie obrypie mi ramy tak jak rozwiązania "metal o metal"...
 



Ciężko o dobrą podpórkę do ramy bez fabrycznych otworów do montażu podpórki. Albo jestem patałachem i nie umiem szukać  :icon_confused:

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Fuji Touring 2018
« 22 Lip 2019, 18:40 »
Brawo Ty!
Dodatkowa bym skrócił śruby wystające ponad mocowanie, ale to tylko moje widzimi się.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum