Waxmund - i Ty w klanie Brooksa? Taki wycinak? :shock:W rowerach o sportowej geometrii zwyczajnie się tego nie montuje - - bo i większego sensu nie ma, im bardziej sportowy rower, tym mniej ciężaru wisi na siodleJeszcze jest czas na decyzję, dobrze się zastanów zanim zakupisz najbrzydsze siodełko świata Jeszcze raz przypominam Cimana, który pluje sobie w brodę, że wyrzucił w błoto 300zł, a Ciman w przeciwieństwie do wielu miłośników Brooksa - jeździ naprawdę dużo, w tym sezonie już ponad 7000km (obecnie na wyprawie do Holandii). A jest to chłopak, który świetnie zna się na rowerze, przerabiał wszystkie możliwe kombinacje - i z Brooksa musiał zrezygnować.
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje
Podejrzewam, że Ciman ma troszkę większą wiedzę na temat rowerów od Ciebie i siodło miał właściwe, jego rower trekingowy nie jest jakiś super-sportowy i to nie jest tak, że zawsze miał taką pozycję, wielokrotnie ją zmieniał, próbując właśnie dopasować się do siodła.
A co mamy na stronie Brooksa o modelu B-17?"The B17 and B17 S Aged are the new versions of our flagship models. The B17 has been on the market for over 100 years, being featured in as early as the 1898 catalogue. Comfortable from day 1 thanks to the softer leather, the B17 and B17 S Aged are ideal for sports touring, trekking and atb use."
Tylko trochę? Kierownicę z regulowanym wspornikiem (a taki ma Ciman) to możesz podnieść niemal 10cm (w zależności od wspornika), a dokładając podkładki dystansowe - wyrównać w ogóle z siodłem.
gdzie lemondka jest na poziomie siodła:
kolejny dowód by bardzo ostrożnie do tej firmy podchodzić, do cudów ze smarowaniem, brakiem wodoodporności - dochodzi jeszcze zerowa uniwersalność.
Prosiłem wyraźnie o informację PRODUCENTA na temat tego siodła i teorii w jaki sposób należy je montować. Nie masz takiego dowodu - nie masz co dyskutować. Producent nie zaleca mocowania tylko 2-3cm nad kierownicą, wręcz przeciwnie producent kwalifikuje je jako model do "sport touring", co wskazuje na coś wręcz przeciwnego, bo kto widział rower z zacięciem sportowym gdzie siodło jest na poziomie kierownicy?
Powiedz szczerze - ile przejechałes z tym siodełkiem? Ile zrobiłeś tras ponad 100km? Ile w Twoich opiniach praktyki, ile teorii?
A tutaj jeszcze zdjęcia rowerów szosowych ze strony Brooksa. Wiele ma siodło wysoko nad kierownica i mimo tego jest tam siodło B-17; tak więc teorie o tych 2-3cm to można potraktować z dużym uśmiechem, skoro producent na swojej stronie pokazuje coś wręcz przeciwnego http://www.brooksengland.com/en/News_Bike_MTB.aspx
znalazłem przy okazji również zdjęcia przeczące tej wesołej tezie.
Tylko, że firma Brooks England ma na swojej stronie zdjęcia rowerów z B-17 bardzo wysoko nad kierownicą, więc niekoniecznie podzielają pogląd Sheldona - a to w końcu oni robią te siodła i oni się na nich znają najlepiej.
Przebieg masz więc minimalny, przede wszystkim chodzi tu o długie trasy, bo na odcinkach do 100km to niemal każde siodło się sprawdzi. I w swoich teoriach zapomniałeś o CAŁKOWICIE KLUCZOWEJ sprawie dotyczącej siodełka, sprawie o której zawsze wspominam, gdy ktoś prosi o radę w kwestii siodła. Każdy człowiek jest inaczej zbudowany, tak więc nie wolno łatwo tworzyć ze swoich doświadczeń gotowych wzorów (a to właśnie robisz), bo często mają się całkowicie nijak do kogoś innego. W ogóle pomijasz kwestię ubioru, która zmienia bardzo wiele (mi na przykład na długich trasach bardzo pomaga jazda w obcisłych długich bokserkach pod spodenkami kolarskimi)
Bzdura!Nie masz zielonego pojęcia czy sprawdzałem, a mimo to sugerujesz, że tak było.