Autor Wątek: Siodełko  (Przeczytany 124917 razy)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 07:55 »
Cytat: "Michał Wolff"

Waxmund - i Ty w klanie Brooksa? Taki wycinak? :shock:
W rowerach o sportowej geometrii zwyczajnie się tego nie montuje - - bo i większego sensu nie ma, im bardziej sportowy rower, tym mniej ciężaru wisi na siodle

Jeszcze jest czas na decyzję, dobrze się zastanów zanim zakupisz najbrzydsze siodełko świata :lol: :lol: :lol:
Jeszcze raz przypominam Cimana, który pluje sobie w brodę, że wyrzucił w błoto 300zł, a Ciman w przeciwieństwie do wielu miłośników Brooksa - jeździ naprawdę dużo, w tym sezonie już ponad 7000km (obecnie na wyprawie do Holandii). A jest to chłopak, który świetnie zna się na rowerze, przerabiał wszystkie możliwe kombinacje - i z Brooksa musiał zrezygnować.


Jesteś tak samo stronniczy w tej sprawie jak ja, zadowolony użytkownik. Tak samo, ponieważ przytaczasz przykład jednego człowieka, który w dodatku kupił siodło kompletnie niedostosowane do geometrii roweru na którym jeździ - na zdjęciu jego roweru w bikestats widać jak wysoko jest siodło a jak nisko kierownica. Te siodła (b17) nie są projektowane dla takiej pozycji. Według mnie zły przykład wybrałeś.



Tutaj mój rower. Z tak ustawioną kierownicą, jazda w dolnym chwycie jest niewygodna, jak kierownica była wyżej (te 3 podkładki o wysokości 1cm) to mogłem jeździć w dolnym chwycie tak z 30minut, potem chwytałem za klamki hamulcowe (być może zbyt mało km przejechanych, może nieodpowiednia kierownica - zbyt głęboki dolny chwyt)
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Siodełko
« 6 Lip 2010, 12:27 »
albo po prostu długodystansowcom siodełko już nie przeszkadza (nawet jakby to były tylko dwa druciki) :) Takie mam wrażenie po przesiadce się na stary rower (jak ja mogłem na tym jeździć??)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 14:08 »
Cytat: "Michał Wolff"
Podejrzewam, że Ciman ma troszkę większą wiedzę na temat rowerów od Ciebie :wink: i siodło miał właściwe, jego rower trekingowy nie jest jakiś super-sportowy i to nie jest tak, że zawsze miał taką pozycję, wielokrotnie ją zmieniał, próbując właśnie dopasować się do siodła.


Kompletnie nie rozumiem czemu dyskutujesz z faktami. Spójrz na zdjęcie jego roweru. Tak sobie wyciągnął sztycę na maksymalną długość, żeby pokazać jak sportowo jeździ?
Przecież jak ta się zna na rowerach to sztycę ma ustawioną w optymalnym położeniu, a kierownicę może tylko trochę podnieść. A tam ta różnica to jest bardzo duża, jak dla mnie przypomina szosówkę, a nie rower trekkingowy, w którym to zazwyczaj siodło jest na równi z kierownicą.

Cytat: "Michał Wolff"
A co mamy na stronie Brooksa o modelu B-17?
"The B17 and B17 S Aged are the new versions of our flagship models. The B17 has been on the market for over 100 years, being featured in as early as the 1898 catalogue. Comfortable from day 1 thanks to the softer leather, the B17 and B17 S Aged are ideal for sports touring, trekking and atb use."


Nie ma tu mowy o sportowej, wyczynowej, rekordowej jeździe dystansach rzędu 400 i więcej km. Tylko touring, trekking, atb. Ja termin "sports touring" rozumiem tak, że siodło jest przeznaczone dla sakwiarza , który i tak na tle społeczeństwa jest osobą prowadzącą aktywny, sportowy tryb życia. Jaki procent rowerzystów jeździ dystanse 100 i więcej km? A jaki promil jeździ 400km?

To że siodło nie jest preferowane przez wyczynowców (waga, szerokość, pozycja na rowerze) to jeszcze nie znaczy że jest dla wielu bardziej wygodne od plastikowych miękkich siodeł.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Siodełko
« 6 Lip 2010, 14:23 »
Wszyscy tylko ten Brooks i Brooks, aż sam postanowiłem spróbować, kupiłem Brooks Team Professional Chrome zobaczymy czy sie nada :)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 15:17 »
Cytat: "Michał Wolff"
Tylko trochę? :wink:
Kierownicę z regulowanym wspornikiem (a taki ma Ciman) to możesz podnieść niemal 10cm (w zależności od wspornika), a dokładając podkładki dystansowe - wyrównać w ogóle z siodłem.


Tak i wtedy ma kierownicę 10cm bliżej siodełka, a to kosmiczna różnica, nieprawdaż? Ile to rozmiarów ramy? Siodełka nie może przecież odsunąć, bo to bez sensu. Przy tak podniesionym mostku to już nie jest rower dla niego, o wiele za krótki.Gdy tak miało być to rowery występowałyby w 2 rozmiarach i miałyby tylko regulowane mostki.

To po prostu jest niewłaściwie wybrane siodło.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 16:03 »
Cytat: "Michał Wolff"
gdzie lemondka jest na poziomie siodła:


To tylko znaczy, że on łokcie miał na wysokości siodła, a nie dłonie w normalnym chwycie. Przy lemondce pochylenie ciała jest przecież takie jakby trzymał za kierownicę dużo niżej niż siodło.


Na stronie producenta, jest podział na road&mtb, touring&trekking, city&heavy duty.  Sądzę że wyznacza to orientacyjnie podział rowerów (i co za tym idzie typowej dla danej klasy geometrii). Wystarczy trochę dobrej woli i rozsądku,  żeby to przyjąć jako wskazówkę i nie wyrzucić pieniędzy w błoto.

Dodatkowej informacji udziela niejaki Sheldon Brown:
http://www.sheldonbrown.com/harris/saddles/brooks-b17.html

"The B17 is most appropriate for cyclists who set their handlebars about the same height as their saddles, or a bit lower."
Co znaczy, że B17 jest najbardziej odpowiednie dla rowerzystów,którzy ustawiają kierownicę na prawie tej samej wysokości co swoje siodła, lub ciut niżej.
Może ten gość dorównuje wiedzą cimanowi ;-)

Cytat: "Michał Wolff"
kolejny dowód by bardzo ostrożnie do tej firmy podchodzić, do cudów ze smarowaniem, brakiem wodoodporności - dochodzi jeszcze zerowa uniwersalność.


Jeżeli nie potrzeba odpoczywać na lemondce to ta uniwersalność jest niepotrzebna ;-) A serio, to jest to produkt przeznaczony do określonych zastosowań. Przypominam, że Waksmund, który jedzie na pustynię Gobi pytał się o to siodło. Nie będzie jeździł szosą, nie będzie jeździł setek km dzienne. Od razu pisałem mu o ograniczeniach w geometrii.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Siodełko
« 6 Lip 2010, 16:52 »
Żaden dowód, mogli do zdjęć tak wszystko poustawiać a ręka prawdziwego rowerzysty ich nie dotknęła. ;)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 17:41 »
Cytat: "Michał Wolff"
Prosiłem wyraźnie o informację PRODUCENTA na temat tego siodła i teorii w jaki sposób należy je montować. Nie masz takiego dowodu - nie masz co dyskutować. Producent nie zaleca mocowania tylko 2-3cm nad kierownicą, wręcz przeciwnie producent kwalifikuje je jako model do "sport touring", co wskazuje na coś wręcz przeciwnego, bo kto widział rower z zacięciem sportowym gdzie siodło jest na poziomie kierownicy?


To że Ty prosiłeś o informację, której nie ma na stronie producenta (co wcześniej sprawdziłeś) i zadałeś pytanie w sposób zamykający dyskusję, oznacza jedynie, że nie potrafisz zaakceptować tego, że taki autorytet jak Sheldon Brown zaleca B17 do takiej właśnie spokojnej geometrii. Dla mnie jest to argument wystarczający i bo wysoko cenię sobie rady tego człowieka.

Co firma Brooks England ma na myśli pisząc "sport touring" to możemy się jedynie domyślać. Ty uważasz, że jest to turystyczna długodystansowa jazda na rowerze o geometrii szosówki, a ja uważam, że na rowerze o spokojniej geometrii.

Co do wyboru siodła przez Waksmunda i jego wyprawy mtb, to nie wiem czy będzie jechał pustynią na przełaj, czy po szutrowych drogach, jak już to na pewno fatalnych. Może to będzie zdecydowanie MTB a może tylko coś jak cyclo-cross.
Tak po prawdzie to nie powinien w ogóle zmieniać siodła przed wyprawą i to w taki rejon, gdzie nie ma sklepów.

Cytat: "Michał Wolff"
Powiedz szczerze - ile przejechałes z tym siodełkiem? Ile zrobiłeś tras ponad 100km? Ile w Twoich opiniach praktyki, ile teorii?


Przejechałem jakieś 1300km, w tym pewnie z 300 po szutrach, leśnych drogach, po mocno pagórkowatym terenie. Kilka tras w okolicy 100km. Pewnie, że nie jest to dużo (w Twoich kategoriach), ale po moich eksperymentach z ustawieniami mogę jedynie stwierdzić, że Sheldon Brown dobrze podpowiada.

Niestety nieubłagana jest statystyka, że więcej znajdziesz opinii pozytywnych niż negatywnych. A to negatywne opinie bardziej się szerzą, bo każdy niezadowolony rozpowiada na prawo i lewo jaki to szajs, a każdy zadowolony, że po prostu jeździ i zapomniał co to problemy z siodełkiem.
Myślisz że te wszystkie opinie to jest wykreowany marketingowy bełkot?

http://www.mtbr.com/cat/controls/saddle/brooks/b-17/PRD_352724_140crx.aspx
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 6 Lip 2010, 17:47 »
Cytat: "Michał Wolff"
A tutaj jeszcze zdjęcia rowerów szosowych ze strony Brooksa. Wiele ma siodło wysoko nad kierownica i mimo tego jest tam siodło B-17; tak więc teorie o tych 2-3cm to można potraktować z dużym uśmiechem, skoro producent na swojej stronie pokazuje coś wręcz przeciwnego :lol:
http://www.brooksengland.com/en/News_Bike_MTB.aspx


Piękne fotosy reklamowe producentów rowerów, którzy montują siodła Brooks w swoich wyrobach.  :D
Pozdrawiam i kończę mój udział w dyskusji.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Siodełko
« 6 Lip 2010, 20:21 »
na długich dystansach też się sprawdza - nie miałem takich problemów z tyłkiem jak Miki, jedynie odparzenia, które być może wzięły się od pampersa.
Brooksem olśniony nie jestem, pewnie ze względu na wysokie wymagania. Dla mnie nie jest tak wybitnie wygodny, ale nie narzekam. Poza tym moje poprzednie siodło to była rodzinna kanapa (szerokie, miękkie, żelowe, na sprężynach + sztyca amortyzowana + amortyzator, teraz nie mam nic z tego zestawienia, jedynie płat twardej skory). Być może to los wystawia mnie na próbę ( ;) ) - muszę cierpliwie go rozjeżdżać, aż stanie się bardzo miękki - wtedy stanie się przyjemny, wiem co piszę bo na takim też jeździłem.

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 7 Lip 2010, 08:12 »
Cytat: "Michał Wolff"
znalazłem przy okazji również zdjęcia przeczące tej wesołej tezie.


Ja na tych zdjęciach nie widzę, że to jest B17, nie widać szerokości siodła. Przejrzyj sobie katalog siodeł z kategorii road, niektóre są znacznie węższe, a z boku wyglądają podobnie.

Sprawdziłem specyfikacje producentów, dla tych siodeł które wyglądają podobnie do B17:

KRAFTSTOFF: Franz Josef i Sissi - rowery w kategorii URBAN, jest B17, jeden to ostre koło, a drugi damka z kierownicą typu jaskółka, gwoli ścisłości: nie precyzują która wersja B17.

Mercian: Paul Smith Road, B17 swift, Paul Smith Tour: B17 narrow
http://www.merciancycles.co.uk/frames/30/paul-smith

RAT BIKES: The Bastard
http://www.rat-bikes.com/bastard.html
a tutaj widać że można dokupić Brooksa w opcji ale wąskiego: http://www.rat-bikes.com/bastard_prijs.html

Na zdjęciach pozostałych rowerów widać wyraźnie, że nie są montowane zwykłe szerokie Brooksy B17.

Chyba jasno z tego wynika, że producenci rowerów szosowych o agresywnej geometrii montują siodła z kategorii road, a nie zwykłe szerokie B17.

Sprawdź dokładnie, zanim będziesz polemizował!

Cytat: "Michał Wolff"
Tylko, że firma Brooks England ma na swojej stronie zdjęcia rowerów z B-17 bardzo wysoko nad kierownicą, więc niekoniecznie podzielają pogląd Sheldona - a to w końcu oni robią te siodła i oni się na nich znają najlepiej.


No cóż, jak udowodniłem powyżej tych zdjęć tam nie ma. I właśnie dlatego, że znają się na swoich siodłach, to szerokie B17 jest przeznaczone  dla spokojnej geometrii w kategorii sport touring, a wąskie wersje dla sportowych rowerów w kategorii road.

Cytat: "Michał Wolff"
Przebieg masz więc minimalny, przede wszystkim chodzi tu o długie trasy, bo na odcinkach do 100km to niemal każde siodło się sprawdzi. I w swoich teoriach zapomniałeś o CAŁKOWICIE KLUCZOWEJ sprawie dotyczącej siodełka, sprawie o której zawsze wspominam, gdy ktoś prosi o radę w kwestii siodła. Każdy człowiek jest inaczej zbudowany, tak więc nie wolno łatwo tworzyć ze swoich doświadczeń gotowych wzorów (a to właśnie robisz), bo często mają się całkowicie nijak do kogoś innego. W ogóle pomijasz kwestię ubioru, która zmienia bardzo wiele (mi na przykład na długich trasach bardzo pomaga jazda w obcisłych długich bokserkach pod spodenkami kolarskimi)



W pierwszej mojej odpowiedzi napisałem wyraźnie , ze nie wszystkim te siodła muszą pasować i przywołałem przykład vagabonda. Ba nawet ostrzegłem Waxmunda, żeby uważał z B17 przy agresywnej geometrii, bo mam takie a nie inne doświadczenia w tej kwestii. Więc nie zapomniałem o tej kluczowej sprawie jak indywidualne preferencje. Nie wmawiaj mi fanatyzmu brooksowego.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 7 Lip 2010, 09:14 »
Cytat: "Michał Wolff"
Bzdura!
Nie masz zielonego pojęcia czy sprawdzałem, a mimo to sugerujesz, że tak było.


No i kwiatek: jakieś 2-3h wcześniej (o godz 15.20) wysłałeś mi prywatną wiadomość , w której napisałeś, że szukałeś tej informacji na stronie producenta.
Chyba za bardzo się rozpędziłeś :roll:
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline ivnn78

  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.01.2010
    • http://www.flickr.com/photos/przemeklis/
Siodełko
« 7 Lip 2010, 13:00 »
Michal przeciez 2,5 cm to masakrycznie duzo.
W siodelkach Specialised szerokosc zmienia sie co 12mm i 13mm
np specialised romin wystepuje w trzech szerokosciach 130mm 143mm 155mm
i ta 13mm/12mm roznica decyduje o zastosowaniu siodelka.

Oni badaja to tak ze siadasz na takiej plastycznej podkladce z ktorej odczytuja rozstaw
kosci.
Ten rozstaw podstawiaja do tabelki.
W zaleznosci od pochylenia tulowia (pozycji na rowerze) ten sam rozstaw kosci oznacza inna szerokosc siodelaka.
W szosie mam 143mm ale juz dla trekinga dajac przykladowo  Avatara   wychodzi 155mm.

Mysle ze zawsze brooksy beda mialy zacieklych zwolennikow i przeciwnikow.
Nie wiem czy prekonywanie kogos do swojego pomyslu ma w tym przypadku jakikolwiek sens.

Od niedawna mam brooksa b17 i nigdy nie mialem tak wygodnego siodelka.
Dodam: do moich zastosowan z moja geometria roweru i ciala :)

pozdrawiam
"Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia. "  Albert Einstein

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 7 Lip 2010, 13:52 »
Nie widzę w twoim rozumowaniu i szczególnie w stylu dyskusji zdrowego rozsądku.

Podkreślasz znaczenie jednego wyjątku, a pomijasz, przemilczasz resztę przykładów, tak jakby ci wszyscy pozostali producenci nie umieli wybrać do swoich rowerów odpowiednich siodeł. Nie analizujesz logiki ich wyboru, a cały swój wywód opierasz na jednym przykładzie.

To samo dotyczy podziału B17 i B17 narrow między grupy road i touring. W jakiś cudowny sposób nie zauważasz że pozostałe siodła z grupy road różnią się kształtem, szerokością nosa, tych bocznych płatów skóry i pewnie jeszcze jakimiś innymi parametrami o których nie mam pojęcia.

Przecież to chyba oczywiste, że w obu grupach znajdują się produkty ich z pogranicza.

Nie wiem czy pomijanie tych pozostałych przykładów traktować jako przyznanie mi racji czy co? :-)
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Siodełko
« 7 Lip 2010, 14:42 »
Piękny styl. Najpierw znajdź słowo kłamca, a potem pisz o mojej kulturze.
Wykazujesz zupełny brak dobrej woli w rozumieniu cudzych słów. Wszystko odbierasz negatywnie. Słowo "rozpędziłeś się" jest bliższe znaczeniowo "zagotowałeś się w dyskusji" niż "kłamca".

Oprócz tego zapomniałeś chyba o czy m my tu dyskutujemy. Pozwolę sobie przypomnieć.

Po pierwsze, nie o własnych doświadczeniach, tylko o zaleceniach co do doboru konkretnego siodła do danego roweru.
Po drugie, Waxmund nie pytał jakie siodło wybrać, tylko czy Brooks się nada do bardziej agresywnej geometrii.
Po trzecie , według mojej najlepszej wiedzy (Sheldon i przekopane przed zakupem bikeforum.net) i skromnego doświadczenia radziłem mu uważać, żeby się nie naciął.
Po czwarte twój kolega nie polubił się z B17. No i się zaczęło.

Nie jesteśmy tu od tego aby się obrażać nawzajem.
Nabijaj się ile chcesz z kilometrów jakie przejeżdżam, ale to ja je przejechałem na tym siodełku o którym rozmawiamy i to ja cudowałem z ustawieniami.

uważaj na co odpisujesz, bo wyedytowałem posta :-)
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum