A więc:
Torba przejechała 2 tygodnie podczas wyprawy tandemowej.
Cechy:
- nieprzemakalna
- uchwyt na kierownicy nie obniża się góra dół - trzyma dobrze.
- pilnować trzeba zielonego "pstyczka" blokującego wysunięcie się sakwy. Po włożeniu sakwy za każdym razem trzeba go dopchnąć palcem bo sam nie zatrybi.
Jazda była załadowanym tandemem, więc rower był napraaawdę przyklejony do drogi i mało podskakiwał (może ze 3 razy "oderwało" się jakieś koło od ziemi;)
- mapnika oryginalnego nie używałem, bo mam mapnik testudo i można go przypiąć na rzepy.
Sam mapnik optycznie oceniam na 4 (1-5) - po bokach nie ma obszycia tylko zgrzew, za to jest zawijany od dołu więc powinien być wodoodporny.
Tak na boku: dosyć ciekawe mapniki widziałem w Tesco za 10 czy 15 pln - nie najlżejszy, ale wyglądał na pancerny;)
- Materiał poszycia sakwy wydaje się cienki - nie miałem okazji testować przetarcia, ale Ortliebowski sprawia wrażenie grubszego.
- Sakwa jest duża i rzekłbym że zbyt duża - dla mnie mogła by być mniejsza, bo jak jest za dużo rzeczy to jest bałagan.
- szelka na ramię jest trochę przydługawa:) W sam raz do dużej torby turystycznej na ramię. Używałem zastępczego pasaka bo miałem pod ręką.
- zapięcie klapy działa dobrze - wystarczy zamknąć klapę i rzep "załapuje"
- jako wadę/ubytek konstrukcyjny w stosunku do droższych konkurentów zaliczyłbym brak plastikowej ramki u góry sakwy. Są tylko plastikowe belki z przodu i z tyłu + plastik po bokach.
Taki sposób konstrukcji powoduje że torba jest bardziej wiotka bo prostokąt sakwy pracuje. W naszym przypadku to absolutnie nie przeszkadzało i torba zachowywała się dobrze,
ale z biegiem czasu te plastikowe belki mogą na narożnikach sakwy przetrzeć materiał (albo i nie - czas pokaże. W razie czego można je ponitować/wzmocnić)
Proponuję obejrzeć zdjęcia jak konkurencja wygląda w środku po otwarciu klapy - spójrzcie na ramkę dookoła otworu gdzie wkładamy przedmioty do sakwy.
U konkurentów uchwyt mocujący do kierownicy jest zintegrowany z tą ramką - w tej sakwie jest przytwierdzony do plastikowej ścianki (obszytej) co może sprawiać wrażenie większej wiotkości sakwy.
(Jeśli ktoś testował podczas jazdy na lekko na szutrach/kamyszkach to proszę o info jak jest)
Konkurencja wydaje się lepiej zbudowana, choć jak ją pacnąłem ją od dołu to podskoczyła tak samo jak moja.
Pod uwagę trzeba też wziąść że torba była testowana podczas jazdy na załadowanym tandemie przez co był on wręcz przyklejony do podłoża.
Pojedynczy rower bardziej podskakuje/trzęsie.
Podsumowanie najtrudniejsze, ale w/g moich obserwacji:
Produkt trochę w wersji "lite". Chyba trochę ekonomiczna wersja droższej konkurencji. Trzeba więcej czasu aby sprawdzić jej trwałość.
Myślę z kolei że z pewnością lepsza od jakiejkolwiek sakwy z materiału (nie gumowanego).
Zapraszam do oglądania:
https://picasaweb.google.com/105411598410817237620/TorbaNaKierowniceacha : uchywt na kierownicę nie złapie kierownicy o średnicy 31,8.
Są w komplecie 2 rozmiary elemntów uchwytu, ale mniejsze.