Od Tribanów trzymałbym się chyba z daleka. No chyba że coś poprawili ramy w tych nowych modelach, ale poprzednie generacje były bardzo wiotkie - nadrabiały jedynie stosunkiem osprzęt/cena.
@Piotr: Do Tribana wchodzą opony 38?
To znaczy, że zbyt duża część energii jaką wkładasz w kręcenie idzie w gięcie ramy zamiast w napęd.
Możliwe że na własnej skórze przekonasz się jakie znaczenie ma geometria.
Eksperci w końcu próbowali zmierzyć energię utraconą na ramie flex i wyszli z pustymi rękami. Kiedy Damon Rinard, kierownik ds. Inżynierii drogowej w Cannondale, ogłasza: „Nie wierzę już, że najwyższa sztywność określa najlepszy rower!” , Wiesz, że świat się zmienia. Wyzwaniem na przyszłość jest dostrojenie sztywności ramy do kierowcy. Nie chodzi tylko o to, że „więcej flex jest lepszy”. Nasze testy wskazują, że mocniejsi jeźdźcy mogą korzystać z (nieco) sztywniejszych ram. Wszystko zależy od skoku pedału i mocy wyjściowej. Nasze kolejne badania pokazują, że flex musi znajdować się we właściwych miejscach, aby rama mogła zsynchronizować się z uderzeniami pedału, aby kierowca mógł osiągnąć maksymalną moc wyjściową. Teraz zdajemy sobie sprawę, że rama nie tylko służy do łączenia części, ale jest dosłownie sercem roweru. Podobnie jak odpowiednia ilość giętkości w podłodze siłowni pozwala skakać wyżej, lub odpowiednia ilość giętkości pozwala wozakom biegunowym osiągnąć niesamowitą wysokość, odpowiednia ilość giętkości ramy pozwala rowerzystom osiągnąć maksymalny potencjał.
Pytanie na czym zależy jeżdżącemu.