Autor Wątek: Musi być jakaś alternatywa  (Przeczytany 5284 razy)

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Musi być jakaś alternatywa
« 2 Cze 2019, 17:27 »
Niespodziewanie przestalem byc posiadaczem Fuji Touringa ktory pelnil dla mnie funkcje roweru brevetowego jak i przejazdzek po drogach zarowno utwardzonych jak i niekoniecznie . W tej chwili zostal mi sie ino Marin Four Corners ktory po ostatnim upgrade stal sie typowym wyprawowcem i niech tak zostanie . Zostalem wiec postawiony w sytuacji w ktorej zakup nowego roweru nie jest moze natychmiastowa potrzeba aczkolwiek dosc pilna . Szukam wiec roweru na jednodniowe trasy po drogach asfaltowych ,szutrowych jak i lekkim lesnym terenie , na ktorym moglbym scigac sie amatorsko na dystansach 200-400km wsrod innych 40-50 latkow , ktory :
- jest nowy
- kosztuje ponizej 4000 zl
- wejda opony 700x38c
- posiada hamulce tarczowe
- posiada naped 2x10, 2x11
- waga w okolicach 10 kg

w tej chwili zastanawiam sie nad Tribanem RC 520, ale jak pisalem w temacie : Musi byc jakas alternatywa . Pomozecie ? .


Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna Skywalker

  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.11.2018
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 2 Cze 2019, 22:18 »
Od Tribanów trzymałbym się chyba z daleka. No chyba że coś poprawili ramy w tych nowych modelach, ale poprzednie generacje były bardzo wiotkie - nadrabiały jedynie stosunkiem osprzęt/cena.


Jeśli szukasz jakiegoś roweru do nawet okazjonalnego ścigania postawiłbym na jakąś sprawdzoną markę i solidną ramę z lepszą geometrią.
 
Jako że znam tylko Treka to poszedłbym w Checkpointa AL 3 - spełnia prawie wszystkie warunki - prawie bo ma Sorę 2x9. W okolicach 4 tysięcy spokojnie jest do kupienia, aczkolwiek jak z dostępnością Twojego rozmiaru nie wiem.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011

Offline Mężczyzna Skywalker

  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.11.2018
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 2 Cze 2019, 23:25 »
Nie poszybowała - to cena katalogowa, w takiej się drogich rowerów nie kupuje  :wink:

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 11:25 »
@Piotr: Do Tribana wchodzą opony 38?


Od Tribanów trzymałbym się chyba z daleka. No chyba że coś poprawili ramy w tych nowych modelach, ale poprzednie generacje były bardzo wiotkie - nadrabiały jedynie stosunkiem osprzęt/cena.


Nie wiem co to znaczy, że rama jest wiotka. Ale dają na nią dożywotnią gwarancję :wink:

 
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 11:50 »
To znaczy, że zbyt duża część energii jaką wkładasz w kręcenie idzie w gięcie ramy zamiast w napęd.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 12:00 »
@Piotr: Do Tribana wchodzą opony 38?



Z błotnikiem max 36mm , więc powinno udać się wcisnąć 38mm bez błotnika
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 16:03 »
To znaczy, że zbyt duża część energii jaką wkładasz w kręcenie idzie w gięcie ramy zamiast w napęd.


To ja na moim amatorskim poziome tej "dużej części energii" raczej nie zauważę. Ale zrozumiałem o co chodzi.

@Piotr: dzięki za info.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 19:31 »
Gdybym się czaił na nowego, (co rzadko kiedy się opłaca), to wybrałbym coś pokroju Gestaldt'a albo Hamisza Renegade Exile - główna wada to właśnie Sora, z której wiele nie ukręcisz podczas upgrade'u ;/

A wiesz, że dorzucając kilka stów można zakupić patriotycznie Octane One Gridd?   :icon_twisted:

BTW. Właśnie sprzedałem swojego gravela (zeszłoroczna odmiana Serious Grafix), który kupisz za 4k na Tiagrze - toporne amelinium, ale jeździło sprawnie ;) Teraz pora na zmianę, ale ja będę coś grzebał na rynku wtórnym...

Offline Mężczyzna Skywalker

  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.11.2018
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 3 Cze 2019, 20:16 »
Niby poziom amatorski ale jednak coś pary idzie w gwizdek, znaczy w ramę.


Nie wiem jak jest z rowerami testowymi w Decathlonie, ale spróbowałbym przejażdżki na jakimś Tribanie i jakieś szosie z wyższej półki - bo choć rozumiem że i Dec ma swój sztab ludzi od testowania i projektowania to jednak nie bez powodu wiele osób jakie spotykam gdzieś w trasie jeździ na Trekach, Specach czy innych topowych markach.
Możliwe że na własnej skórze przekonasz się jakie znaczenie ma geometria. 

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 4 Cze 2019, 09:34 »
Możliwe że na własnej skórze przekonasz się jakie znaczenie ma geometria.



Niemal dosłownie zacytowałeś moją nauczycielkę matematyki. :wink: Doceniam znaczenie geometrii. Zdawałem maturę z matematyki :wink:
Ale dyskutowaliśmy o sztywności a nie geometrii. I a' propos tej sztywności pokopałem po sieci aby nieco zgłębić temat.


https://janheine.wordpress.com/2018/01/28/myth-4-stiffer-frames-are-faster/

Artykuł warty przeczytania, nawet ze wspomaganiem auto tłumacza. :icon_smile:
(siłownia = sala gimnastyczna, wozak biegunowy = skoczek o tyczce; tyczkarz)  ;D ;D

Cytuj
Eksperci w końcu próbowali zmierzyć energię utraconą na ramie flex i wyszli z pustymi rękami. Kiedy Damon Rinard, kierownik ds. Inżynierii drogowej w Cannondale, ogłasza:  „Nie wierzę już, że najwyższa sztywność określa najlepszy rower!”  , Wiesz, że świat się zmienia. Wyzwaniem na przyszłość jest dostrojenie sztywności ramy do kierowcy. Nie chodzi tylko o to, że „więcej flex jest lepszy”. Nasze testy wskazują, że mocniejsi jeźdźcy mogą korzystać z (nieco) sztywniejszych ram. Wszystko zależy od skoku pedału i mocy wyjściowej. Nasze kolejne badania pokazują, że flex musi znajdować się we właściwych miejscach, aby rama mogła zsynchronizować się z uderzeniami pedału, aby kierowca mógł osiągnąć maksymalną moc wyjściową. Teraz zdajemy sobie sprawę, że rama nie tylko służy do łączenia części, ale jest dosłownie sercem roweru. Podobnie jak odpowiednia ilość giętkości w podłodze siłowni pozwala skakać wyżej, lub odpowiednia ilość giętkości pozwala wozakom biegunowym osiągnąć niesamowitą wysokość, odpowiednia ilość giętkości ramy pozwala rowerzystom osiągnąć maksymalny potencjał.






... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 4 Cze 2019, 11:08 »
sztywność to może oznaczać brak komfortu. Póki nie ujawnia się to przy załadowanym rowerze w postaci plasteliny, to do amatorskiej jazdy chyba nie takie straszne?

Pytanie na czym zależy jeżdżącemu.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 4 Cze 2019, 11:14 »


Pytanie na czym zależy jeżdżącemu.

Jeżdżącemu zależy na komforcie na całodniowych trasach, bez sakw czy bikepackingu.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 4 Cze 2019, 11:29 »
osobiście jeżdżąc na alu i na stali uważam, że ważniejsza jest geometria, a nie materiał i sztywność. Poza tym na pusto jadąc rower ze stali może się wydawać  twardszy niż z aluminium, dopiero po załadowaniu mogą wychodzić różnice w sztywności.
Więc wiedząc, że chcesz na pusto, to bym na pierwszym miejscu postawił wygodę, czyli geometrię pasującą do Ciebie. Nawet jeśli w papierach/dokumentach wydaje się, że to niemożliwe.

Co do wykonania Tribana się nie wypowiem, bo nie macałem tego modelu, choć też podoba mi się bardzo stosunek cena/sprzęt.

Przeczytałem artykuł linkowany przez Kawerna i nawet inżynier słynnych aluminiowych Cannondale zwątpił... hm.
Poza tym chyba jesteśmy czasem tendencyjni, że tylko markowe i z wyższych półek jest dobre.
A zdarza się wręcz odwrotnie.

Piotr1975 a siedziałeś na tym Tribanie i przejechałeś się?

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Musi być jakaś alternatywa
« 4 Cze 2019, 11:41 »
Jeździłem tyle co po sklepie. Ciężko znaleźć jakąś wartościową opinię gdyż większość zaczyna się od słów " to mój pierwszy rower z barankiem". Plusem jest pełna 105, minusem trochę wykonanie ramy. Szału tu nie ma. Jednak większość chwali geometrię.
Chcąc kupić podobny rower "firmowy" musiałbym z 1-1.5tys dołożyć.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum