Baranek daje radę w terenie?
Wadą baranka nie jest "wąskość", a przesunięcie środka ciężkości ku przodowi.
Szerokość: zamontowana w rowerze kierownica w dropach ma prawie tyle, co dawne kierownice do XC z czasów kiedy wszyscy cięli kierownice na wąsko, a mostki były długie. To nie tu leży problem
Długość: baranek przesuwa środek ciężkości ku przodowi. Do momentu kiedy nie stanowi to problemu, to jest nawet przyjemniej, bo w dropach środek ciężkości sie obniża i człowiek nawet pewniej czuje się na takim rowerze. Ale w momencie hamowania stanowi to problem. Szczególnie tam gdzie przydałoby się przesunięcie środka ciężkości do tyłu, a więc na stromych zjazdach.
Moim zdanie to są powody dlaczego MTB ewoluuje w stronę skracania mostka i wypłaszczania kąta główki ramy. Szerokość kierownicy jest tu wtórna wobec skrócenia mostka. Tak więc MTB z rowerów do wszystkiego stają się coraz bardziej rowerami do jazdy w górach. Stąd wypełnienie niszy do-it-all przez gravele. Dlatego też budowałem rower w oparciu o ramę zaprojektowaną w 2015 roku, a nie jakąś nową.
Co do dawania rady w terenie:
Taki segment
https://www.strava.com/segments/12203543 zawierający przejazdy przez strumienie, mostki, bunny hopy, zakręty, techniczny rock garden da się przejechać w tym samym czasie (drugie miejsce na segmencie), co czołowi zawodnicy polskiego MTB.
Podsumowując: do czasu jak nie jest stromo w dół baranek daje doskonale radę w terenie.
Eleganckie wideo. Jednoślad cudny. Samodzielnie zbudowany rower cieszy najbardziej! Enjoy
Fajny jest , właśnie ze względu na te szerokie opony i niską wagę.
Mimo,że szerokie opony to nie moja bajka to bardzo podoba mi się Twój rower.Do tego naprawdę fajny filmik z tworzenia tego dzieła.Oby służył jak najdłużej.
Dzięki :-)