Autor Wątek: Trekking ze sportową ramą do 2k zł  (Przeczytany 1402 razy)

Offline Mężczyzna ambi

• Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 21.02.2010
Trekking ze sportową ramą do 2k zł
« 20 Kwi 2010, 00:58 »
cześć,
Ostatnio intensywnie rozglądam się nad nowym (w sensie używanym) rowerem. W chwili obecnej jeżdżę na Meridzie kalahari 590. Rower dzielnie mi służy, ale już 7 lat i pomyślałem, że to dobra pora aby zmienić go na coś nowszego. Zwłaszcza, że preferencje co do jazdy mi się zmieniły.
Konkrety. Górna granica 2k zł, ale jako, że jestem biedny student nie pogardzę rowerem i za 1k zł. Po górach raczej nie jeżdżę. Chciałbym kupić coś nie tylko pod wyprawy, ale też i do codziennej jazdy, nie tylko po utwardzonej nawierzchni.
Widzę dla siebie dwie opcje:
- zwykłe mtb i kupno jakichś cienkich opon, błotników i bagażnika zakładanego tylko na wyprawy. np ( http://allegro.pl/item990386398.html )
- typowy rower trekkingowy, ale ze sportową ramą. ( http://www.allegro.pl/item1003069788.html jakieś opinie o nim?)
To co przemawia za opcją pierwszą to dużo większa uniwersalność, chcę pośmigać po górach, zakładam opony i już. Na wyprawy też da się pojechać (pytanie tylko na jak długie?)
To co za drugą: mniejsza waga (ale raczej nieznacznie), porządne błotniki których w mtb raczej nie uświadczę, rower przystosowany po prostu do jazdy, do wypraw.
A Wy jakie widzicie wady,zalety obu rozwiązań?

Offline Mężczyzna dudi

• Administrator
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
« 20 Kwi 2010, 07:46 »
Ja bym wybrał drugą opcję. Pierwsza to typowy rower na ostre XC

Offline Mężczyzna ambi

« 20 Kwi 2010, 17:48 »
Czym właściwie różnią się rowery crossowe od trekkingowych? Według mnie właśnie geometrią ramy (crossowe bardziej zbliżone do tych z mtb), ale nie wiem czy dobrze myślę.
Taki cross mógłby być chyba dobrym kompromisem.

Offline Mężczyzna aard

• Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
« 22 Maj 2010, 00:05 »