Autor Wątek: przyczepki Extrawheel  (Przeczytany 21954 razy)

slid

  • Gość
przyczepki Extrawheel
« 11 Kwi 2007, 13:41 »
Witam,
stoje przed zadaniem zakupu sakw rowerowych, wybór padł na crosso...
jednak ostatnio dostalem od sprzedawcy propozycje dokupienia za mniej wiecej te same pieniądze przyczepki rowerowej extrawheel.
Słyszałem juz wiele bardzo pozytywnych opinii na ich temat :

http://www.wyprawy.org/sakwy-rowerowe.php

http://www.extrawheel.com/przyczepkiextrawheel.php

przykladowe filmiki

Jezeli ktoś miał mozliwosc testowania tej przyczepki i ma porownanie do jazdy z sakwami, bede wdzieczny za opinie.

rowerzysta72

  • Gość
przyczepki Extrawheel
« 11 Kwi 2007, 17:27 »
osobiście jeżdżę tylko z sakwami ,ale mam kumpla który zakupił przyczepkę i po pewnym czasie z niej zrezygnował i wrócił do sakw. ja sam się nie widzę w jeździe z przyczepką po lesie lub szutrze.

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
przyczepki Extrawheel
« 11 Kwi 2007, 18:51 »
sakwy chyba sa bardziej uniwersalne niz przyczepka i chyba mozna w nich wieciej zmiescic... zastanawiam sie tylko czy jest wiekszy opor, gdy z tylu jest zamontowana przyczepka

slid

  • Gość
przyczepki Extrawheel
« 12 Kwi 2007, 12:55 »
z tego co udało mi sie jeszcze wyczytać na temat tych przyczepek to stawiajaone bardzo niewielkie opory poniewaz sa w tunelu areodynamicznym (za rowerzystą), podobno też środek cieżkości jast w takim miejscu ze praktycznie nieodczuwa sie cieżaru bagazu i wpływa to tez korzystnie na zywotność tylniego koła. Mimo to mam nadal spore delematy na co postawic....  w cenie przyczepki mozna kupic komplet sakw crosso (tył+worek, przód).

Pozatym średnio widze sytuacje kiedy zjeżdżając z gorki zaczynamy mocno hamowac rowerem, majac za soba rozpedzone na jednym kole nie hamujace 30kg...

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
przyczepki Extrawheel
« 12 Kwi 2007, 15:12 »
Jakby nie było to i tak ciągnie się cały bagaż za sobą, z sakwami jest o tyle lepiej, że ten ciężar jest rozłożony na przód i tył mniej więcej po równo. Rzeczywiście środek ciężkości jest niżej, to da się łatwo zauważyć i możliwe, że jest lżej.
Wydaje mi się, że jeśli to ma być używane na długie trasy to jest w sam raz. Jeśli natomiast slid będziesz chciał pojechać sobie gdzieś na jeden dzień góra dwa, raczej przyczepka będzie za duża na taką wycieczkę, przez co sakwy stają sie bardziej uniwersalne, bo możesz praktycznie trzymać rzeczy w 4 sakwach + wór transportowy i masz tu większe pole manewru - jedna sakwa wystarczy.
Szczerze mówiąc chciałbym wypróbować taką przyczepke. Bo tutaj jedynie teoretycznie można to ocenić, wiadomo, że wszystko najlepiej wychodzi w praniu.
Na pewno zauważyłem różnicę, gdy początkowo jeździłem tylko z tylnymi sakwami :!: ale gdy zamontowałem low-ridera, przyjemność z jazdy była większa, komfort również. Nie twierdze, ze w przypadku przyczepki jest inaczej...

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 00:11 »
w katowicach na masie spotkalem glownego konstruktora tej przyczepki, mial ja zaladowana i dal mi sie przejechac. Faktycznie nie czuje sie ciezaru i jesli chodzi o jazde po asfalcie to jest to super zwrotna konstrukcja a opory toczenia  jakos ich nie czulem. Moze kiedys kupie sobie ta przyczepke jako uzupelnienie sakw.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 07:16 »
Jestem ciekaw jak się zachowuje na podjazdach. Jak jest na zjazdach zwłaszcza ostrych, czy przyczepka nie ma tendencji do wyprzedzania hamującego roweru?
   Dla mnie to dobra rzecz do roweru górskiego żeby dojechać do schroniska, które będzie bazą wypadową. Ewentualnie, gdy w pełni nei możemy się do sakw załadować, bo mamy np. sprzęt do wspinaczki, fotograficzny albo dużo jedzenia.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 10:12 »
konfiguracja: komplet sakw + przyczepka = 1000 możliwości zapakowania się :D

przy stromym zjeździe chyba będzie większy pęd, wiadomo masa x prędkość... ta przyczepka jest zainstalowana na stałe, więc mnie się wydaje, ale tylko wydaje, że przy hamowaniu nie będzie widać różnicy.
Szkoda, że nie ma tu osoby, która używała ten model przyczepki.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 10:50 »
Cytat: "mordimer"
ta przyczepka jest zainstalowana na stałe, więc mnie się wydaje, ale tylko wydaje, że przy hamowaniu nie będzie widać różnicy.


Na pewno trudniej się hamuję, bo przecież masa z tyłu popycha Cię, bo koło przyczepki nie ma hamulca. Podczas wypadku chyba jest jakieś awaryjne wypięcie. Czytałem, że podczas jakiejś wyprawy, chyba po Chorwacji, przyczepka wypięła się na zjeździe przy dużej prędkości, na szczęście było bez ofiar  :)
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 15:39 »
Cytat: "arkadoo"
Na pewno trudniej się hamuję, bo przecież masa z tyłu popycha Cię, bo koło przyczepki nie ma hamulca. Podczas wypadku chyba jest jakieś awaryjne wypięcie.


No tak zgadzam sie, ale z sakwami sprawa wyglada przeciez podobnie. Rower jest cięższy i na pewno jest dłuższa droga hamowania. Na stronie http://www.extrawheel.com/konstrukcja.php  jest opisana cała konstrukcja. Piszą, że w razie wypadku przyczepka awaryjnie odpina się, ale chyba lepiej jednak uwazac na drodze i rozsadnie używać hamulca...

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 19:21 »
Ciekawi mnie czy jak na zjeździe będę awaryjnie hamować to przyczepka wyprzedzi mnie   :D  Ciekawy wynalazek, ale chyba jestem sakwowym tradycjonalistą  :)
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

slid

  • Gość
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 20:57 »
Wielkie dzięki za opinie, zaryzykuje i kupie przyczepke, możliwe że jeszcze później dokupię Low Ridera z Crosso . Jak tylko przetestuje to pochwalę się wrażeniami na forum  :D

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
przyczepki Extrawheel
« 15 Kwi 2007, 21:09 »
W takim razie czekamy na raport :mrgreen:
A kiedy planujesz wyjazd? i dokąd? jeśli to oczywiście nie tajemnica
mam również nadzieję na relację z wyprawy  :)
pozdrawiam

slid

  • Gość
przyczepki Extrawheel
« 16 Kwi 2007, 10:57 »
Jak dobrze pójdzie to południe europy Alpy, Prowansja i lazurowe wybrzeże… ale to jeszcze na razie nic pewnego bo współtowarzysze są niepewni… ale w przeciągu miesiąca liczę ze się wszystko wyjaśni  :wink:

Offline enek

  • Wiadomości: 21
  • Miasto: Nie z Tychów :P
  • Na forum od: 08.06.2006
    • http://www.enek22.republika.pl
przyczepki Extrawheel
« 17 Kwi 2007, 13:40 »
Sam osobiście nie używałem nigdy tej przyczepki ale posiada ją kolega. Zabrał ją ze sobą na wyjazd (chyba do Brukseli czy coś) i niestety zawiodła. Odpadła antenka (no ale kij z nią) a później siatki na bagaże ponaciągały się i jedna z nich weszła w koło. Później siatka przetarła się (pewnie od ponownego kontaktu z kołem czy drogą) i bagaże było trzeba zbierać. Pomysł na przyczepkę jest dobry ale przydało by się jakieś wzmocnienie siatek na bagaż (paski ściągające je do góry czy coś takiego). Istnieje też możliwość że był to wadliwy egzemplarz więc czekam na testy Slida.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum