Autor Wątek: Nowy zakup  (Przeczytany 5484 razy)

Offline szyroki

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 04.03.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 00:10 »
Otóż udało mi się wczoraj wyszarpać na allegro ciekawy rower za bardzo niedużą kasę. Z wysyłką poniżej 800zł, więc się skusiłem. Oto i on:

Galerię z allegro wrzuciłem TUTAJ.

Rowerek jest na pełnej grupie Deore, za wyjątkiem przedniej piasty (Nexus z prądnicą, nie wiem po cholerę, ale jest). Obręcze Alesa, jak widać na którymś zdjęciu. Rama 20" (51cm) Cr-Mo i w związku z nią pierwsze pytanie. Mam jakieś 175-176cm wzrostu, nogę koło 77-78cm i wszystko mi mówi, że rama powinna pasować, ale pytam zanim dojdzie i sam spróbuję -- czy nie za mała? W tej cenie to i tak byłoby nieźle jakbym musiał zmienić, ale mimo wszystko wolałbym zostawić tę ramę.

Pytanie drugie dotyczy kierownicy, mostka i sterów. Ogólnie, kierownica (choć urocza) nie wygląda na mega wygodną w dłuższe i szybsze trasy, więc widzę galopującą potrzebę zmiany. Poza tym lemondka na kierownicy będzie na bank, bo już się raz przejechałem i chcę ;-) Mostek też jakoś dziwnie mi patrzy, ale do tej pory jeździłem tylko na MTB i się nie znam. Przy okazji właściwie wolałbym zmienić stery na Ahead i mieć problem z głowy na przyszłość. Jak to wygląda przy widelcu nagwintowanym na klasyczne stery -- sprawa do obejścia, czy trzymać się tych sterów, a jak luzy bedą nieznośne, to zmieniać z widelcem?
BTW. Czy gdzieś w Polsce da się dostać pasujący widelec Cr-Mo z otworami na lowridera, piwotami pod V-ki i pod stery ahead?

Pytanie trzecie, to co z Brooksem. Zakładam optymistycznie, że model jest męski, bo nie umiem stwierdzić, ale ktoś już na nim jeździł. Dopasuje się to cholerstwo, czy jak nie siądzie od razu, to lepiej się nie męczyć i szukać innego siodła?

Ogólnie rower trochę bardziej na styl miejski/oldschool, ale przy odrobinie pracy będzie z niego rasowy trekking chyba. Co nie?

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 00:46 »
nie wiem czy znajdziesz takie stery i widelec, ale jeśli chodzi Ci o sam a-headowy mostek, to są dostępne redukcje
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_ADAPTER+WSPORNIKA+KIEROWNICY+EXTENDER.html?PT=53118436&PZTA=8&HNT=T&PD=53010598&WSZDZ=T

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 01:00 »
Rower fajny i w dobrej cenie. Mam dokładnie 175 i dla mnie 20' to ciut dużo, więc raczej nie martw się, że będzie za mało. Cro Mo to naprawdę fajna rzecz. Pojeździsz trochę i jak znów wsiądziesz na alu to stwierdzisz, że to katorga jeździć na czymś tak sztywnym. O widelcu cromo to raczej zapomnij - niezwykle rzadkie, a ten co masz jest ok. Kup tylko bagażnik który ma obejmę (np. Crosso) i bez problemu go załorzysz. Z tymi sterami klasycznymi, że mają luzy to jakaś legenda (albo marketing :) Lata całe kolarze szosowi na tym jeździli i działało. Jak się o nie nie dba to mają.  Za to masz możliwość bardzo dużej i dość szybkiej i prostej regulacji wysokości kierownicy co ma ogromne znaczenie szczególnie gdy w siodle siedzi się parę godzin dziennie.
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10708
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 08:13 »
Splawik4, mam tę samą wątpliwość co do przewagi sterów ahead. Może za łagodnie jeżdżę ale jakoś nigdy nie miałem problemow z luzami na sterach.
No, może troszkę skłamałem - w rowerze marki Romet daawno temu dość często musiałem likwidować luzy., ale we współczesnych konstrukcjach żadnych problemów.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Re: Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 08:33 »
Rama powinna być ok, bardziej bym się obawiał, że będzie przymała. Takie kierownice są wygodne, ostatnio się na takiej przejechałem. Kilka razy widziałem jak ktoś miał taką na wyprawie. Ze sterami nakręcanymi nie ma problemów, jedyną ich wadą jest, to że kasowanie luzów należy przeprowadzać dużym, płaskim kluczem. Jakbyś chciał na ahead zmieniać, to czeka Cę wymiana mostka i widelca. Jak masz widelec na 1 cal, to stery i mostek ahead będzie trudny do kupienia.

Cytat: "szyroki"

BTW. Czy gdzieś w Polsce da się dostać pasujący widelec Cr-Mo z otworami na lowridera, piwotami pod V-ki i pod stery ahead?


Np. taki widelec KTM kosztuje 300zł pod stery zintegrowane. To jest ogólnie trudny temat. Bardzo rzadko pojawiają się na allegro. W sklepach prawie nie ma, a jak są to słabej jakości (ciężkie).

Co do Brooksa, to jak nie jest super wygnieciony, to za jakiś czas powinien się ułożyć pod Ciebie.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline piotr

  • Wiadomości: 62
  • Miasto: Chodzież
  • Na forum od: 04.05.2009
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 13:34 »
Co do widelca 1 '' ze wszystkimi bajerami typu otwory pod błotnik i lowrider i stery ahead, to mnóstwo tego na ebayu niemieckim, na allegro też jest ale sam się do niego przymierzam więc proszę o wyrozumiałość.

http://allegro.pl/item1013682235_widelec_trekking_stal_v_brake_bagaznik_1.html

A propos sterów nakręcanych też nigdy nie miałem z nimi kłopotów. :D

A rower wspaniały, już jest z niego rasowy trekking.

Offline szyroki

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 04.03.2010
Re: Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 14:17 »
Cytat: "arkadoo"
Rama powinna być ok, bardziej bym się obawiał, że będzie przymała.


No właśnie tego się raczej obawiam. Że będzie mała. Ale robiłem ostatnio takie w miarę skomplikowane wyliczenie z podawaniem długości nogi, długości ręki od łokcia do końca palca środkowego i wartości ze skali rozciągnięcia rowerzysty i wyszło mi, że powinienem mieć 19,5-20" na trekkingu i 17,5-18" na MTB. Nie dowiem się pewnie, dopóki nie siądę, mam nadzieję, że niebawem to nastąpi.

piotr, dzięki za zaufanie i tak na razie nic nie zmieniam, dopóki wszystko będzie działać. Bez obaw.

Nie mogę się doczekać pierwszej przejażdżki. Tylko ten Brooks mnie napawa takim nabożnym respektem. Oby siadło, bo na nowego to chyba mnie nie stać chwilowo.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 14:52 »
Słuszna decyzja. Nie ma co zmieniać. Ktoś to fabrycznie z głową złożył i gra. Ten rower jest rewelacyjny bo: cromo + duże koła + baloon tyres (np. big apple schwalbe) + brooks na sprężynach i masz świetną amortyzację która jest prosta i bezobsługowa. Jeśli chodzi o kierownicę to kiedyś jeździłem na prostej ale strasznie bolały mnie nadgarstki i kupiłem sobie giętą (podobną do tej u Ciebie) i jak ręką odjął. Co prawda trochę śmiesznie wygląda z rogami ale co mi tam.
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 14:54 »
piotr, No fajnie tylko, że ten widelec to 1/3 ceny całego roweru
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline piotr

  • Wiadomości: 62
  • Miasto: Chodzież
  • Na forum od: 04.05.2009
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 16:44 »
Cytat: "Splawik4"
piotr, No fajnie tylko, że ten widelec to 1/3 ceny całego roweru


Dlatego moim zdaniem nie warto  zmieniać widelca i sterów w tym rowerze.

Offline szyroki

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 04.03.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 21:50 »
Cytat: "Splawik4"
Słuszna decyzja. Nie ma co zmieniać. Ktoś to fabrycznie z głową złożył i gra. Ten rower jest rewelacyjny bo: cromo + duże koła + baloon tyres (np. big apple schwalbe) + brooks na sprężynach i masz świetną amortyzację która jest prosta i bezobsługowa.


Hmm... z balonikami w życiu nie miałem do czynienia. Jak z ich oporami toczenia i odpornością na przebicia? No i czy to cholerstwo wejdzie do roweru? 2 cale to kawał opony.
Jeździ ktoś na tym wyprawy?

Zważ, że szutry też wchodzą w grę, a Big Apple wyglądają mi na typowo miejskie, asfaltowe opony, tyle że z ogromnymi oporami toczenia. Ale może się mylę.

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
Nowy zakup
« 27 Kwi 2010, 22:08 »
szyroki, Na szutrach powinno być w miarę gorzej na piachu bo bieżnika to one nie mają ale coś za coś. Te opony zostały pomyślane jako namiastka amortyzacji i w związku z tym przy dość niskim ciśnieniu (żeby amortyzować) mają dość małe opory a ich waga też nie przeraża jeśli weźmiesz pod uwagę, że amor jest cięższy od sztywniaka o kilogram do półtorej więc te dodatkowe 400 gram na oponach + sztywniak daje ci dodatkowo min pół kilo do przodu. Ja jeżdżę na czymś podobnym (jak dorżnę to kupię Schwalbe) i generalnie  jest ok. Jak patrzę na twój rowerek to powinno wejść to taka tradycyjna konstrukcja. Jakbyś chciał to jest jeszcze rozmiar 28x2.25':)
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline szyroki

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 04.03.2010
Nowy zakup
« 28 Kwi 2010, 15:19 »
Spoko, jak zajadę te opony, które są założone, to pewnie kupię Big Apple na co dzień, o ile wejdą, a na przyszłą wyprawę złożę sobie drugi zestaw kół -- mocniejszy i z Marathonami XR, albo Plus Tour, coś w ten deseń.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Nowy zakup
« 28 Kwi 2010, 22:41 »
z konwersją systemu klasycznego na ahead nie będzie raczej problemu (dostępność bo technicznie to na bank żadnych)
Czy warto? dobre stery klasyczne rozkręcać się nie będą (tłukę moje XT w terenie, z sakwami, przyczepą do tego żeby nie było na super-sztywnym widelcu i od założenia ich do roweru palcem przy nich nie kiwnąłem), kiepskie/zużyte będą i będzie to irytujące
Przewaga techniczna dla zapobiegliwych - do ew regulacji aheada potrzebujesz imbusa nr5, do regulacji klasyka 1" targasz klucz 32mm lub odpowiednio wielkiego "szweda"  :wink:

Offline Mężczyzna xArEs

  • Wiadomości: 211
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 15.02.2010
Nowy zakup
« 29 Kwi 2010, 10:59 »
Jak kupowałem swoja Koge to też chiałem zmienić mostek i stery i te wszystkie pierdołki wokół ale jak rower przyszedł to wszystko okazało sie solidne i naprawdę bardzo estetyczne. Zmieniłem tylko kierownice na taka mniej miejską .
Piękny rower !!  Wielkość ramy będzie napewno Ok ... ja mam 182 i ramę 57cm no i odrobikę jest za duża tak moze ze 2cm. Siodło bym zostawił -  marzy mi sie Brooks ale to zakup o wartości połowy mojego roweru :).
Tylko pogratulować zakupu !
pozdr
 
Krzych

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum