Autor Wątek: BBTour 2020  (Przeczytany 82051 razy)

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 07:35 »
Ale nie można wstawiać takich tekstów jak Martap, że ci co jadą z minimalnym bagażem to automatycznie są fatalnie przygotowani, bo to bzdura.

Wilku, zgadzam się w pełni. Jak ktoś planuje pokonać trasę np. w 33 godziny, to wiele nie potrzebuje po za podstawowymi narzędziami i jakiejś peleryny. Mało bagażu nie oznacza słabego przygotowania. Dlatego mówię, że wszystko zależy jakie mamy plany na dany maraton.

Co do MPP, to ja właśnie nieco zlekceważyłem pogodę, zabrałem mniej bagażu i przyszło mi za to zapłacić. Ale do mety dotarłem i zebrane doświadczenie na pewno zaprocentuje. ;)
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 07:44 »
Widzę, że dyskusja rozwinęła się też w stronę baterii, dynam itp.  :lol:

Zastanawiałem się nad zakupem czegoś takiego, tylko cena wyrywa z butów! Ale ludzie chwalą skuteczność.
https://www.spinup.life/spinup-shop-2/
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 08:23 »
Widzę, że dyskusja rozwinęła się też w stronę baterii, dynam itp.  :lol:

Zastanawiałem się nad zakupem czegoś takiego, tylko cena wyrywa z butów! Ale ludzie chwalą skuteczność.
https://www.spinup.life/spinup-shop-2/

Ciekawe ile faktycznie odbiera mocy przy 12 watach oddawanych przez dynamo i jaki to może mieć wpływ na prędkość?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 08:32 »
Ciekawe ile faktycznie odbiera mocy przy 12 watach oddawanych przez dynamo i jaki to może mieć wpływ na prędkość?

Pewnie ma zauważalny wpływ, ale też zapewne doładuje się wszystko w szybkim tempie.
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19891
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 09:32 »
Bardzo ciekawe rozwiązanie, bo raz że daje dwa razy większą moc niż typowe dynamo, a dwa można je zainstalować do większości kół, nie trzeba przeplatac. I pozwala na jednoczesne używanie świateł i ładowania USB i to bardzo wydajnego ładowania, bo już przy 18km/h daje prąd 1A. Oczywiście to z powietrza się nie bierze i ściągnie więcej watów z nogi, ale co to w sumie za różnica czy ściągnie 2 razy więcej watów, ale w połowę krótszym czasie, czy też o połowę mniej watów, ale w 2 razy dłuższym czasie? Sumarycznie będzie to samo, a mamy możliwość dużo szybszego naładowania elektroniki, a to duży zysk, podobnie jak możliwość rownoczesnego używania oświetlenia i ładowania.

Tylko to nowy produkt, mało ludzi to używa, więc pytanie jak to się sprawdza w realnym świecie, jak z niezawodnością, jak porównanie oporów do tradycyjnego dynama.

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 10:24 »
Jeśli będę miał odpowiedni przypływ gotówki (planuje małą wyprzedaż garażową ;) ), to wypróbuje na sobie i się podzielę wrażeniami. Póki co pozostanę przy Etrexie na paluszki, kompletnie bezobsługowej tylnej lampce na baterie słoneczne, smartfonie, który przy normalnym użytkowaniu ładuje nie częściej niż raz na dwa tygodnie, no i jedynym słabym punkcie, czyli przednią lampą na akumulator. ;)  ;D Choć dostałem Maktronika na małe paluszki i trzeba będzie go wypróbować...  8)
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 10:44 »
kompletnie bezobsługowej tylnej lampce na baterie słoneczne


interesujące... napisz proszę coś więcej
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2816
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 10:48 »
Ciekawe ile faktycznie odbiera mocy przy 12 watach oddawanych przez dynamo i jaki to może mieć wpływ na prędkość?


Ale, jak się wczyta w instrukcję, to pisze że to jest 5W przy 5V. (albo coś źle widzę).
https://www.spinup.life/product/f12w-pro/
Dodatkowo, wygląda na to, że tam jest przekładnia - a wtedy sa większe straty mocy (mech.) - od razu przypominają mi się stare dynama dociskane do opon, i te straty mocy na ciepło (czasami nie można było ich dotknąć, takie były gorące). :)
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz 2020, 10:56 sinuche »

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 11:11 »
kompletnie bezobsługowej tylnej lampce na baterie słoneczne


interesujące... napisz proszę coś więcej

Coś takiego niedrogiego:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/lampka-led-tylna-rowerowa-solarna-solar-eko-zd15-i7308913269.html

Na aukcji piszą, że działa do 8 godzin, mi idzie grubo ponad 10 zanim ją rano wyłączę, po czym spokoje ładuję się sama przed następna nocką. Na ostatnim BBT działała w ten sposób 3 noce z rzędu bez zająknięcia. 8)

Edit: Przy czym moc światła nie oszałamia, ale jest wystarczająco widoczne. :)
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 11:16 »
Ile waży? Bo jak 2 kg ...

370g + 125g urządzenie z lampką na kierę.
https://www.spinup.life/product/f12w-pro/

Edit: Wspomniana lampa waży może kilka gramów. :)
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz 2020, 11:25 Johnny_n »
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3741
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 11:46 »
Ciekawe ile faktycznie odbiera mocy przy 12 watach oddawanych przez dynamo i jaki to może mieć wpływ na prędkość?

SPIN UP F12W-PRO Bicycle USB Charger Dynamo from SunUp Eco (2)

How Intelligent Power Management System (IPMS) works

As mentioned earlier, SPIN UP F12W-PRO is the first bicycle dynamo with Intelligent Power Management System (IPMS). Depending on our riding speed and the level of power available in the built-in reservoir battery (a lithium ion battery), the IPMS operates in 4 different ways in order to maximise energy efficiency.

In the first scenario where the reservoir battery is empty or near-empty, and our speed is not fast enough to generate the required output of 5W, any energy generated from our cycling will go straight into the reservoir battery first. It means the charging will not start if you plug in your phone at times like this, not until there is enough energy stored in the reservoir battery.

In the second scenario where our speed is still not fast enough to generate the required output of 5W, but the energy level of the reservoir battery has passed the required minimum, the IPMS draws energy from both the built-in reservoir battery and the generator at the rate of 2.7W and 1.7W respectively, making up a total output of 4.4W, which will surpass the minimum requirement of most smartphones and thus kick start the charging process. Although it is not impossible to tap more power from the generator, the development team decided to limit it to 1.7W for better cycling experience. My guess on the technical reason behind it is that they don’t want the generator to create too much undesirable drag during climbs.

In the third scenario where we are cycling at a medium speed of 15-17km per hour, the generator will happily churn out electricity at the rate of 5W, which, after going through the rectifier and the voltage regulator, is converted into a stable supply of 5V1A that can be fed directly to the USB port and then to your phone or other electronic devices. The reservoir battery is left untouched.

In the fourth and last scenario where our bike is traveling faster than 18km per hour and the energy generated is more than 5W, while keeping on pushing out a stable 1A current to the USB port, the IPMS will direct any surplus energy to the reservoir battery for later use. But again, to avoid creating too much undesirable drag, the maximum energy output is limited to the rate of 6.6W.

To minimise the possible harm and annoyance caused by our electronic device being charged having to stop and resume charging within a short interval, say every time we stop to take a sip of water or in front of a traffic light, the reservoir battery will power the USB port solely for around one minute before it goes off.

When both the reservoir battery and our electronic device are fully charged, the generator will only generate enough energy to power the onboard computer and circuits and thus bring the drag level to minimum.

For those who is also in need of a powerful front light, the additional wire branching out from the upper end of the cable, which is ready to be connected to a front light, will be handy. A Dynamo LED light set that includes a front light and a rear light is also available on the SPIN UP official site.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 12:17 »
ale wy wiecie, że to żadna nowość, tylko wykupiony stary patent? To się nazywa dynamo szprychowe. Strasznie super to nie było ;)
https://www.radgeber-brieselang.de/Dynamo-Sachs-Spectrolux-S6-fuer-5-und-7-Gang-Naben

My home is where my bike is.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3741
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: BBTour 2020
« 10 Wrz 2020, 12:25 »
Sprytnie zrobiona elektronika (dynamiczne dostosowanie obciążenia (prąd i napięcie) do aktualnego punktu pracy (prędkość kątkowa) dynamo - optymalizacja na punkt maksymalnej mocy) + podręczny bufor w postaci wbudowanego akumulatora (ładowanego pod kontrolą tej samej elektrorniki), pozwolą niezależnie od chwilowej prędkości wycyckać z dynamo każdą odrobinkę energii (zarówno przy małych jak i przy dużych prędkościach) oraz zapewnić stabilne i efektywne ładowanie różnorakich urządzeń.

Offline Kobieta martap

  • Wiadomości: 258
  • Miasto: PL
  • Na forum od: 11.06.2018
Odp: BBTour 2020
« 13 Wrz 2020, 15:33 »
Dzień dobry wieczór wszystkim ponownie i pozdrawiam z gorących Czech, z Nivnicy. Mam nieco czasu to mogę poodpowiadać - tak bardzo się nudzę... ;P
Bardzo proszę Administratorów o wydzielenie z wątku cyklu postów dotyczących "przygotowań do ultra/maratonów". Może do HydeParku?


Startowałaś na pełnym Pierścieniu, wycofano Cię po  drugim PK z powodu niezmieszczenia się w limicie, odtąd jechalaś skróconą wersją. To, że takim osobom dają nagrodę pocieszenia i medal i chyba ich uznają za tych co ukończyli Mały Pierścień - to nie zmienia faktu, że to była klapa, tego w czym startowałaś nie ukończyłaś i tyle w temacie.

Małego Pierscienia w takim razie również ukończyłam. Weź sobie trasy obie, porównaj nie tylko dystanse ale i przewyższenia?

Zresztą chyba ani jednego maratonu powyżej 500km nie dałaś rady ukończyć, pomimo iluś startów, więc nie dziw się, że ludzie się podśmiewają z Twojej pisaniny. Bo w wątku jest wielu
doświadczonych ludzi w temacie z wieloma maratonami na koncie i pouczanie ich przez osobę co żadnego ultra nie była w stanie ukończyć jest deczko zabawne.

Faktem jest, że nie ukończyłam niczego co miało więcej niż 300km :P
Ale to nic nie znaczy - gdyż ponieważ moje przygotowanie wystarczałoby i na wyższe dystanse.
I to co piszę, to nie jest to "pouczanie" tylko opisywanie swoich metod na rozwiązywanie pewnych problemów.
Jeśli ktoś to odbiera inaczej = jego problem.

Tłumaczę Ci, że większość tych co na punktach ładuje telefony robi to tylko by nie marnować swoich powerbanków, to jest dodatkowy bonus z którego korzystają. Jak nie będzie takiej możliwości - to w żaden sposób nie wpłynie na ich możliwość ukończenia trasy, bo zasilanie do nawigacji czy oświetlenia mają z innych źródeł, najwyżej telefonu będą mniej używać na punktach. A Ty widząc ludzi ładujących telefony od razu wyciągasz wnioski, że to dla nich być albo nie być. I podobnie to samo wymyślasz o tych ludziach bez dętek i pompek.
To są jedynie pojedyncze, bardzo rzadkie przypadki zupełnie nieprzygotowanych ludzi, ale zdecydowana większość doskonale wie o co w tym chodzi i ma sprzęt potrzebny do napraw.

To ciekawe. Dla mnie bieganie po DPK/PK i szukanie gniazdka celem "oszczędzenia powerbanka" to strata czasu + konieczność pamiętania o telefonie i ładowarce. No i jest to jakby nie było zawracanie tyłka osobom obsługującym Punkt, które na pewno mają inne rzeczy do roboty niż obsługiwanie rozgałęziaczy i odpowiadanie na pytania:
- czy można się podłączyć?
- czy mogę poprosić o mój [wpiszcochcesz]
Itp.

Telefonu do nawigacji używają niemal wyłącznie ludzie mniej doświadczeni lub tacy którym szkoda kasy na drugie urządzenie. Ale prawie wszyscy zaawansowani ludzie mają osobne urządzenia, bo są sporo wygodniejsze. Ty się musisz wozić z wielką cegłą, a na Etrexie całą trasę 1000km obsłuży 6 baterii AA, czyli 120g, albo mały powerbank jeśli masz urządzenie z wewnętrzną baterią. I nawet z Etrexa da się uzyskać takie nawigowanie, żeby się wybudzał na skrętach i tam włączał podświetlenie - tylko to już trzeba się dobrze znać na obsłudze urządzenia, umieć ślad przerobić na trasę itd. Zresztą to są zwykłe bajery, do skutecznej nawigacji wystarcza w pełni  kreska śladu na urządzeniu, cała reszta to są wodotryski, które sporo prądu zjadają, a wcale niezbędne nie są. A Ty już ze swoim cudownym smartfonem notowałaś fatalne wpadki nawigacyjne jak na Podróżnikach.

Bzdura. Smartfon ze słuchawkami sam Ci/Wam powie gdzie skręcić, a na Etrexie co rusz musisz patrzeć czy na pewno dobrze jedziesz? Na Kórniku w 2016 ze 2x błądziłam bo nie spojrzałam na czas na GPSa. Dodatkowo w nocy musisz przycisnąć coś aby się wzbudził i podświetlił ekranik. Widoczność ekraniku również jest "taka sobie". O prędkości działania Etrex 20x pisała nie będę bo to w XXI wieku woła o pomstę nie tylko do Nieba ale i do Piekła.

A gadanie o oglądaniu filmów w czasie maratonu - to zupełne kuriozum. Filmy to ja oglądam w domu, nie po to jadę na maraton, żeby pól trasy jechać z nosem w smartfonie jak jakiś napalony nastolatek co bez telefonu żyć nie potrafi. Telefon używam okazyjnie - parę zdjęć, wymiana informacji ze znajomymi, od czasu do czasu rzut oka na monitoring i tyle, wiele to prądu nie zjada.

Oj @Wilk, nie tłumacz się. Nie chcesz = nie korzystaj. Ale nie mów innym że to na pewno złe, bo Ty nie korzystasz i na pewno to jest złe. Tak samo jak miałeś z systemem SPD, gdzie przez lata namawiano Cię na pedały i buty SPD. Tak było? I nie musisz wyjeżdzać z napalonymi nastolatkami (czyżby jakaś wycieczka osobista?). Ty i inni rowerzyści jeżdżący na rowerach pionowych po prostu "oglądać" (czyli de facto słuchać) nie możecie, bo telefon macie poza I i II strefą pola widzenia kiedy patrzycie przed siebie czyli na koło. Na koło? Tzn jak spojrzycie przed siebie "podnosząc" głowę.
Dlaczego "oglądam"?
Bo lubię, bo chcę, bo jest to dla mnie przyjemne, bo mogę dzięki temu odpędzić myśli o niedogonieniu kogoś czy zostaniu na końcu :)

Robert Janik to różne rzeczy wspomina...[...]

Nie wiem, nie wnikam - znam problem z brakiem hot-dogów "bo wycieczka była...". To mi wystarcza.

A teorie, ze lampki na USB są lepsze to domena ludzi co nie mieli doświadczenia z kiepską pogodą. Każde urządzenie, które musisz kablem ładować jest bardziej problematyczne niż takie do którego wsadzasz baterie bezpośrednio, bo jedna droga więcej do zalania lampki, jeden element więcej, który może zawieść.

Bzdura @Wilk. Te lampki mogę sobie ładować cały czas, od startu w Świnoujściu do Mety w Ustrzykach. Sam wtyk zasłania gniazdko a ponadto i tak jest to schowane gdzieś pod torbą więc na to deszcz nie pada.
Nie wymyślaj problemów, których nikt normalny nie ma :)

A co to za problem zabrać na całą trasę 6 baterii AA (litowe wystarczą 4) ważących 80-120g , a do tego 4 malutkie AA? Chyba niebo mniej niż Twój półkilogramowy powerbank, który podobno starcza na tylko 18h, więc na BBT musiałabyś mieć 3 takie powerbanki?

Waga, waga, waga, waga... A i jeszcze problem z dokupywaniem baterii bo brakuje prądu albo może zabraknąć. A i do tego dochodzą jeszcze koszta zakupu oraz konieczność pamiętania o kupnie na - akurat czynnej? - stacji benzynowej czy w sklepie po drodze. O ile będą mieli.

Nie każda nawigacja jest na paluszki, nawigacje rowerowe (a takie dominują na ultra) są na ten sam kabel co telefon. I ja nie muszę wozić żadnego zasilania dodatkowego, poza tym bateria telefonu starcza mi na całą trasę, a nawet jak siądzie to nic się nie stanie, filmów nie muszę oglądać.

No widzisz. I dzięki temu nie masz przyjemnej jazdy, jadąc myślisz o kolejnych postach do zapisania na tym Forum i z kim by tu się jeszcze pokłócić i komu udowodnić swoje racje ;)
A tak zająłbyś się jakąś muzyczką, słuchaniem audio i wszyscy byliby szczęśliwsi :D

Ale nie można wstawiać takich tekstów jak Martap, że ci co jadą z minimalnym bagażem to automatycznie są fatalnie przygotowani, bo to bzdura. Wielu z tych z ludzi jest bardzo dobrze przygotowana i pomimo minimalnego bagażu na trasie świetnie dają sobie radę. Bo nie oszukujmy się BBT to nie jest wielkie wyzwanie pod tym kątem, powiedziałbym że logistycznie dość łatwy wyścig.

Khm, jakbyś mógł mi nie wsadzać w klawiaturę czegoś, czego nie napisałam :)
Napisałam że są większe szanse na to, że czegoś możesz nie mieć albo może zabraknąć.

Ale....do czego w ogóle podchodzić? Dyskusji o opowiadaniach, jak to bateryjek zabrakło na stacjach (bo w końcu Pan Dyrektor Wyścigu zatrzymał się na każdej stacji i wie, albo dzwoniono do niego z wielu stacji, z pretensjami, że złe kolarze wykupujo, i wie - więc trzeba podać tę informację jako prawdę najprawdziwszą i użyć jej w argumentacji - chybionej, trzeba dodać), jak to dwa urządzenia to zło, ale i dobro, ale i zło, a jedna appka to dobro, ale i zło, bo trzeba na trzech sprawdzić, a i tak kierują w las, albo opowieści

A ja myślę, że te informacje ma właśnie od Was. To właśnie Wy, rowerzyści skarżycie się na swoje problemy i dlatego Robert o nich mówi.
"Pan Dyrektor Wyścigu" - jeśli to miała być jakaś wycieczka to ja bym jednak prosiła o troszkę więcej szacunku dla Roberta, bo On to prowadzi od kilku dobrych lat, on spędza nad tym co najmniej kilka miesięcy swojego życia co 2 lata organizując to i spełniając m.in. również Wasze zachcianki.
Ze mną możecie się nie zgadzać, nie lubić mnie, nienawidzieć - ale Jego proszę szanować i doceniać to co robi. Bo robi to charytatywnie i jeszcze dopłaca do tego swoim czasem.

o K****A OGLĄDANIU FILMÓW PODCZAS ULTRAMARATONÓW...!?!?
Dalej. Dalej pouczaj wszystkich jak jeździć, na czym jeździć, z kim i z czym jeździć. Bo brakuje od czasu do czas na forum dobrego, niezamierzonego wątku kabaretowego. A taki często przydaje się do porannej kawy/herbaty i nabrania perspektywy...

Ale osssoCichooodzi? :)
Każdy orze jak może, każdy jeździ jak chce. Jedni się ścigają, a inni jadą dla siebie. Jedni jadą na rowerach za 20 tysięcy, a inni na składakach za 500 złotych. Ja jeżdżę z jutubem, z mp3 i jest mi z tym dobrze. A ktoś inny z audiobookiem. I co? W czym jesteśmy gorsi - nie licząc czasów - od tych co jadą bez niczego skupiając się na każdym metrze trasy?

Czy kierowca w Tirze też powinien sobie oglądać Film ? Może lepiej mecz jakiś ? Albo seriale ? Opole ?

A to Ty nie wiesz, że oni często tak robią?
https://www.tvp.info/8465271/kierowcy-ogladaja-filmy-podczas-jazdy
https://40ton.net/kierowca-ciezarowki-przylapany-na-ogladaniu-filmu-pornograficznego-w-czasie-jazdy/
https://trans.info/pl/mandat-w-wysokosci-9-tys-euro-za-ogladanie-filmu-pornograficznego-w-trakcie-jazdy-ciezarowka-57dbd87bbc04fa9e0c8b5251-17188
https://4trucks.pl/aktualnosci/13350/kierowcy-ciezarowek-ogladaja-filmy-podczas-jazdy
https://www.etransport.pl/forum220650.0.html
https://tvn24.pl/polska/zawiasy-za-ogladanie-filmu-podczas-jazdy-ra128855-3580275
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-ogladaja-filmy-podczas-jazdy-przepisu-na-to-nie-ma,nId,1392595
Tyle, że oni mają aktywne tempomaty, czujniki tego, sramtego, owego... Wielu z nich prowadzi mając nogi na konsoli bo mają automatyczne skrzynie biegów itp.

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2854
  • Miasto: Baile Uí Mhatháin
  • Na forum od: 11.06.2011
Odp: BBTour 2020
« 13 Wrz 2020, 16:47 »
martap wróciła. Napisała. I od razu humor mi się poprawił :D

Faktem jest, że nie ukończyłam niczego co miało więcej niż 300km :P
Ale to nic nie znaczy - gdyż ponieważ moje przygotowanie wystarczałoby i na wyższe dystanse.

301 km? :)
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum