(...) Ale obecnie można zbudować sobie już takiego "górala" na dużych kołach, może nie pod specjalnie budowane trasy XC w kamieniołomach ale pod wymagającą turystykę np. wagowo nie odbiegająco znacznie od szosówek. I na przykładzie mi bliskiego Kampinosu i naszych ustawek, gravelki może i na dojeździe (asfalt) dominują ale do utrzymania koła nie ma większego problemu, a od szlabanu nie ma najmniejszych szans, trochę miękkiego, ze dwie kałuże, non stop korzenie i gravela ni ma w zasięgu wzroku (...)
https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkty/rowery_gorskie/trail_all_mountain choćby pierwszy z brzegu katalog . Tak gdybyś chciał sam budować w dużym uproszczeniu a miałby konkurować z gravelem na trailowoasfaltowych trasach , rama 29 cali (ew.27.5) , osprzęt broń boże żaden 1x10 albo 1x11 , klasyczne Shimano albo Sram 2x10 , amortyzator przód skok 80mm , lekkie koła .Im wyższy planowany budżet tym lżejszy a tym samym lepszy do ścigania , 8 kilo do osiągniecia jak najbardziej.
No dobra popłynąłem nieco , na usprawiedliwienie od 4 lat na góralu tylko rekreacyjnie i zimą . 10 kg jest znacznie bliżej prawdy w planowaniu dobrego i wszechstronnego górala .
10kg to w przypadku 29era HT już bardzo dobry wynik, za to trzeba dać koło 10tys
@eli - czy trasa będzie przebiegać uroczym fragmentem pomiędzy Modlicą a wyjazdem z parkingu przy moście w Pyzdrach?
Cóż, czy będzie łatwo czy trudno - to się okaże. Pyra jest w kwietniu, te jary czy wąwozy, które ewentualnie mogłyby być zapiaszczone, nie powinny być. Swoją drogą jestem ciekaw, kto (czy w ogóle) ogarnie tę trasę w 12h..