Autor Wątek: Składanie kół na sezon 2020 projekt  (Przeczytany 16946 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Składanie kół na sezon 2020 projekt
« 24 Paź 2019, 20:10 »
Zabieram się za projekt złożenia czegoś lekkiego na sezon 2020. Problem taki, że wszystkie lekkie sety są na sztywną oś, a ja mam QR. Budżet to jakieś 1000zł za komplet, ale dobrze abym nie musiał wydawać tego od razu. Postanowiłem więc podziałać z ALiexpressem i będe zamawiał etapowo:

PIasty





Rozważam jeszcze opcje tej piasty na 28 szprych
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
.. nie powiem nic o sprzęcie z alli ale zważywszy na coraz większą dominację sztywnych osi (też mi z tym nie na rękę) może jednak sztywne osie plus adaptery? ważą niewiele a nie zamykają Ci drogi gdyby okazało się, że w przyszłym sezonie albo za dwa nagle i niespodziewanie zmienisz ramę ;)

ps: nie narzucając się ale zalegają mi dwa komplety piast: dt240 i xtr, obie pod tarcze i QRki

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Cena? Za te dt? Waga? Jest adapter QR>? Ile otworów?

XTR jaki model piast ile otworów?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
To są piasty TYLKO pod QR, stąd właśnie sprzedaż
Obie czy xtr czy dt są lekkie, nawet bardzo. Tył 270g (xtr ma tytanowy bębenek) a przód.. nie pamiętam ;)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ile otworów na szprychy?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
32 szprychy
( i sam osobiście nigdy nie zszedłem i nie schodziłbym poniżej tej wartości)

Offline Mężczyzna Bubu

  • Wiadomości: 564
  • Miasto: Ziemia Dobrzyńska
  • Na forum od: 06.06.2018
    • Relacje z wycieczek i wypraw
Tak z ciekawości - czemu taki wynalazek, a nie na przykład Novateci D79x (D791SB, D792SB)? Waga chyba podobna (nie wiem, czy tam na Ali wliczają samozamykacze, czy nie). Cena trochę wyższa (za komplet w Centrum Rowerowym chcą 426zł), ale tzw. uznany producent (i chyba produkt też), w razie reklamacji/rękojmii prościej? Jedynie czego nie ma, to inne opcje "szprychowe".

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Udało się zakupić piękne XTR od kolegi z forum:)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Zanim dojdzie do zakupu mam kilka pytań. Chce użyć aluminiowych nypli jak z ich trwałością? do tego lekkie szprychy tylko jakiej firmy polecacie?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
aluminiowe nyple się zapiekają. Po jakimś czasie nie ma szans, by coś podregulować, będziesz łamał szprychy, gdy przyjdzie do kręcenia nyplem.
Fajnie wyglądają z anodą, ale to nie jest warte problemów.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
W punkt.
Lepiej zrzucić wagę na oponie niż na nyplu -w sumie najdelikatniejszym elemencie koła.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ok kumam, czyli nyple klasyczne, ale anodowane ( marzą mi się czerwone;P)

A szprychy? Zawsze używałem klasycznych CN spoke, ale teraz z założenia koło ma być lekkie, więc może ktoś podpowie mi coś lekkiego, a wytrzymałego do kół?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
A szprychy? Zawsze używałem klasycznych CN spoke, ale teraz z założenia koło ma być lekkie, więc może ktoś podpowie mi coś lekkiego, a wytrzymałego do kół?

Sapim CX Ray  ;)

W budżecie 1000zł nie złożysz lekkich kół. I przy takiej sumie lepiej tego nie próbować, możesz dostać dość lekkie chińskie piasty, które często z wytrzymałością są na bakier, podobnie i z tanimi szprychami - nie bardzo się to kalkuluje. Uzyskasz może nieco lżejszą wagę niż gotowiec, ale będą to koła gorszej jakości

Radzę kupić Aksiumy, czy Fulcrumy 7 to przyzwoite koła za nawet trochę mniejszy budżet, do tego Aksiumy na prostych szprychach.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Radzę kupić Aksiumy, czy Fulcrumy 7 to przyzwoite koła za nawet trochę mniejszy budżet, do tego Aksiumy na prostych szprychach.

Obecnie nabyłem piasty XTR Więc Kwestia piast już załatwiona. Teraz na kolejny miesiąc przewidziany zakup obręczy a na grudzień szprych:)

Komplet gołych piast waga: 271+143 (bez zacisków i tarcz)

Obręcze rozważam karbonowe, ale nie mam doświadczenia jak z ich wytrzymałością, a podnosi to strasznie budżet.


Aha i obecnie mam takie klocki:
koło tył: 1939g ( koło + zacisk + kaseta + tarcza)
koło przód: 1352 ( koło + zacisk + kaseta + tarcza)
Daje to wagę dość sporą. Zostawie sobię te koła na zimę, a te nowe fajnie jakby zeszły niżej z wagą;)
Projekt dodatkowo ma na celu: spędzenie zimy. Zawsze w długie jesienno zimowe dni, kompletowanie osprzętu jest eee miłe;)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Obecnie nabyłem piasty XTR Więc Kwestia piast już załatwiona. Teraz na kolejny miesiąc przewidziany zakup obręczy a na grudzień szprych:)

No ale kupiłeś piasty na 32 szprychy jak rozumiem. A lekkich kół nie robi się na 32, to już choćby tutaj Ci się wali ten projekt. To są dobre piasty, ale lekkich kół się nie robi na takich ilościach szprych. I nie rajcuj się aż tak wagą, bo akurat waga piast jest najmniej ważna dla szybkości koła. Najwięcej dają lekkie obręcze. W stożki i karbonowe obręcze raczej sensu nie ma wchodzić, takie obręcze coś dają jak jesteś w stanie jeździć regularnie ze średnimi 30km/h i więcej, wtedy jakieś tam niewielkie zyski z aero są. A Ty jeździsz ze średnimi raczej 20-25km/h, więc niewiele Ci takie koła dadzą, lepiej pewnie kupić lekkie aluminiowe obręcze.

I też nie napisałeś do czego te koła, jak rozumiem na szosę?

Aha i obecnie mam takie klocki:
koło tył: 1939g ( koło + zacisk + kaseta + tarcza)
koło przód: 1352 ( koło + zacisk + kaseta + tarcza)

To na przodzie też masz kasetę?  :lol:
Wagi kół tak się nie podaje, żeby mieć porównanie musisz zdjąć kasetę, opony, tarcze, opaski, zaciski i zważyć gołe, wtedy będziesz miał porównanie.

Ale naprawdę sporo lepszym rozwiązaniem byłby zakup np. Fulcrumów 7, 800zł i waga 1740g w wersji pod tarcze. Dobrej jakości koła, ładna stylówka, profesjonalny zaplot, po 24 szprychy:
https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-7-DB-AFS-HG11-C19/4541

Raczej nie złożysz w tej cenie porównywalnych jakościowo kół.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum