Autor Wątek: hamulce mechaniczno-hydrauliczne  (Przeczytany 49072 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7469
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 15 Lis 2019, 09:25 »
Idea zasadniczo ta sama. Linka ciągnie dźwignię, która wciska tłok. Tak długo jak uszczelnienie tłoka będzie działać nie ma co się zepsuć generalnie.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 15 Lis 2019, 11:04 »
Idea ta sama, ale linka ma większe opory, rozmiar tłoczka w klamce hamulcowej mogą też mieć wpływ na to ile trzeba włożyć siły w hamowanie.

Najbardziej niezawodne wydają się być całkiem mechaniczne, bo nie ma się co rozszczelnić.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 28 Lut 2020, 07:43 »
Bardzo fajny temat. Te Force mnie bardzo interesują. Mam ich pedały "spd" i jestem zadowolony. Niestety nie mogę znaleźć żadnej ich recenzji w sieci. Pewnie firma za mało popularna. Za to jest recenzja tych z ali (https://www.bikeradar.com/reviews/components/brakes/brake-calipers/juin-tech-r1-disc-brakes-review/)

Znalazłem jeszcze takie: https://road.cc/content/review/225573-yokozuna-motoko-disc-brake
Ciężko dostać, ale widziałem w jednym ze sklepów spoza PL komplet za około 238 funtów. Plus za wagę, ale cena dość wysoka.
« Ostatnia zmiana: 28 Lut 2020, 08:06 poziom »
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 5 Sie 2020, 21:37 »
Jak coś to mam te hamulce semi Force. Przejechałem na nich coś około 500km. Nie mam porównania z innymi semi-hy. Mam w MTB hydrauliczne i na pewno są lepsze. Miałem mechaniczne TRP i te Force są jednak lepsze. Nie jakos bardzo ale mofdulacja wydaje się być lepsza i mam wrażenie, że dopasowanie odległości klocków od tarcz (szczególnie w przednim kole) jest dużo lepsze i prostsze.
"Never argue with idiots"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4889
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 17 Lis 2020, 09:14 »
poziom, skoro nie miałeś TRPY HY RD to opinia myląca. Bo w nich nic nie regulujesz wraz z zużywaniem się klocków. Nie trzeba dopasowywać odległości itd.
Mechaniczne TRP jak np. SPYRE C to zupełnie coś innego.
Jak założyłem TRP HY RD nic nie robię w nich od ponad roku. Czekam aż się klocki skończą.

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Sty 2021, 14:37 »
Nie bardzo rozumiem-nigdzie nie piszę, że coś regulowałem.
Chyba, że masz na mysli ustawienie hamulców podczas montazu. No jak montujesz, jakiekolwiek by nie były, masz jakiś tam zakres 'regulacji' tak to nazwijmy. Ale montujesz raz i tyle. Nie ma co dalej regulowac.
"Never argue with idiots"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4889
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Sty 2021, 15:09 »
że dopasowanie odległości klocków od tarcz (szczególnie w przednim kole) jest dużo lepsze i prostsze.

jakoś zrozumiałem to w ten sposób, że robiłeś to w trakcie eksploatacji, regulację. Jeśli tylko do montażu to ok.
Czyli moja interpretacja/rozumowanie mogło zawieźć.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Sty 2021, 15:40 »
Aha, po drobnych regulacjach hamulce Zoom XTech HB100 faktycznie działają jak nowe - czyli idealnie.

Postaram się zaktualizować, gdy skończy się zakres regulacji. Zobaczymy do jakiego poziomu da się zetrzeć klocki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Lut 2021, 18:44 »
Cześć, wymieniłem klocki w hamulcach TRP HY/RD na nowe, żywiczne od Shimano. Niestety hamują podobnie a nawet gorzej niż stare. Linka podciągnięta jest maksymalnie, klocki jak sprawdzałem są dość chropowate a mimo to nawet po maksymalnym zaciśnięcie klamki klocki ślizgają się i praktycznie nie hamują, czy ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma jakąś radę?
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2265
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Lut 2021, 18:54 »
A ile przejechałeś na tych klockach?
Żywiczne nie docierają się tak długo jak metaliki ale trochę muszą popracować żeby się dotrzeć.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 25 Lut 2021, 19:00 »
Wymieniłem je pod koniec zeszłego sezonu, przejechały może koło 500 km. Dziś odstawiłem zimowy rower, w którym jeszcze nie chce zdejmować kolcowanych opon i przesiadłem się na letni, ale bez tego hamulca to kicha (w przednim nie zmieniałem klocków bo jeszcze były ok)...
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 18 Maj 2021, 19:33 »
Ok, popatrzyłem, porównałem położenie ramiona wciskającego tłoczek w tylnym i przednim hamulcu. Z tyłu, tam gdzie hamowało gorzej, ramię było bliżej zbiorniczka z olejem przez co zaciskając klamkę od pewnego momentu ramię opierało się o zacisk i nie mogło bardziej wcisnąć tłoczka.

Zauważyłem, że w ramieniu jest śrubka (na imbus 2 mm), dokręcając tę śrubę całe ramie wciskające tłoczek odchyla się do tyłu dając większą dźwignię. Pomogło od razu, musiałem nawet popuścić lekko linkę. Teraz hamuje bardzo dobrze.

Ta śrubka znajduje się w otworze oznaczonym na zdjęciu strzałką. Podejrzewam, że podobny skutek miałoby uzupełnienie oleju w zbiorniczku bo wygląda na to, że przez to tłoczek wchodził głębiej i od pewnego momentu zatrzymywał się na elemencie konstrukcyjnym zamiast dociskać tłoczek a tym samym klocki.

Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 11 Wrz 2021, 08:44 »
Cześć,

Serwisowałem w tygodniu hamulce TRP HY/RD, myślałem żeby wymienić/dolać olej jak na tym filmie:

ale chciałem najpierw spróbować samej wymiany klocków i regulacji.

Wyczyściłem cały zacisk, śrubkę o której wcześniej pisałem (tę w ramieniu od tłoczka) ustawiłem jak była pierwotnie. Zablokowałem zacisk pokrętłem z rysunkiem kłódki, odcisnąłem tłoczki, założyłem nowe okładziny i naciągnąłem mocno linkę, dodatkowo zwiększyłem naciąg śrubką baryłkową. Po tej operacji hamulce działają ok, ale nie tak samo jak nowe.

Dziś pojadę pierwszy raz na miasto z dzieciakami, zobaczę jak spisują się w praktyce.

Coś mi się wydaje, że może chodzić o to co już kiedyś pisał EASYRIDER77. Że to ramię jest przydługie, dlatego jak wkręcałem tę śrubkę to oddalało się od tłoczka dzięki czemu jak dociskałem klamkę hamulca wystarczał mniejszy ruch niż wcześniej.

Znalazłem taki filmik:

na którym tworzą nowy rowek dla linki, bliżej mocowania całego ramienia, dzięki czemu dźwignia jest mniejsza a tym samym klamka hamulca szybciej łapie. W komentarzach poniżej filmu jedna osoba twierdzi, że napisała do TRP, które potwierdziło, że taka modyfikacja jest ok.

Zobaczę jak dzisiaj będzie mi się jechało, ale zastanawiam się nad tym cięciem.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 20 Mar 2022, 08:13 »
Mając trochę czasu zimą wymieniłem olej w hamulcach TRP HY/RD. Po wymianie udało mi się zamontować zaciski i wyregulować linkę tak by ruch dźwigni klamki był jak najmniejszy. Podczas jazdy zacisk reaguje szybko. Można powiedzieć, że osiągnąłem to czego chciałem (wcześniej klamkę wciskałem do oporu a mimo to jakość hamowania była słaba).

Od momentu powyższej zmiany oleju i regulacji linki przejechałem około 400 km i niestety, ale jakość hamowania jest nadal bardzo słaba. Pomimo, że klamka i zaciski wyregulowane są prawidłowo i okładziny łapią od razu to nie jestem w stanie sprawnie zatrzymać roweru. Nie jest możliwe zablokowanie koła - rower zwalnia, ale nawet na szutrze nie da się zblokować koła (na zjazdach rower zwalnia, ale się nie zatrzymuje). Dodatkowo w końcowej fazie hamowania jak rower już się zatrzyma, pojawia się głośny dźwięk, takie skrzypienie połączone z piskiem.

Tarcze mają przejechane 19 tysięcy km, klocki wsadziłem nowe (Jagwire Mountain Sport, półmetaliczne). Czy może chodzić o to, że nie są dotarte? Gdzieś czytałem, że przed założeniem klocków podobno dobrze je przetrzeć papierem ściernym. A może lepiej sprawdzić żywiczne?

Nie mam już pomysłu, a jak dzwoniłem do kilku serwisów, to w żadnym nie specjalizują się w tego typu hamulcach i powiedzieli, że mogą sprawdzić na czym polega problem, ale nie gwarantują, że coś poradzą.

Myślę jeszcze o zmianie tarczy, ale jak to nie pomoże to po prostu kupię inny model bo tych już mam szczerze dość.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10799
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: hamulce mechaniczno-hydrauliczne
« 20 Mar 2022, 08:45 »
Nie znam się na TRP, więc się wypowiem.
Jesienią zmieniłem v-brake na BB-7 z metalicznymi klockami i, nawet pisałem o tym na forum, hamowanie stało się koszmarem.
Teraz hamują tak jak miało być. Nie pamiętam ile to zajeło km, ale na pewno co najmniej kilkaset.
Z tym że ja po płaskim jeżdżę więc mało hamuję.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum