Autor Wątek: pomoc w zakupie roweru szosowego  (Przeczytany 3554 razy)

Offline Mężczyzna login

• Użytkownik forum
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 13.01.2012
pomoc w zakupie roweru szosowego
« 6 Gru 2019, 12:51 »
właśnie dowiedziałem się że zajechałem na amen starą szosę
Trek 1.9 na starej utegrze - dodatkowo ze względu na to że poprzedni użytkownik uciął rurę sterową na krótko lub taka była po prostu uroda roweru musiałem pocudować z mostkami i wyciągnąłem kierownicę jakieś 4 cm w górę - pozycja do zaakceptowania po jakimś czasie (1 sezon) zrobiło się komfortowo. Wczoraj dowiedziałem się że strzelanie w sztycy spowodowane jest pęknięciem ramy - rower ma w tej chwili wartość sentymentalną i pamiątkową.

w tej chwili uświadomiłem sobie że absolutnie nie znam się na sprzęcie i nie wiem co mógłbym kupić, absolutny brak wiedzy. Poniżej opiszę moje potrzeby i preferencje, jeśli ktokolwiek chciałby poświecić chwilę czasu będę wdzięczny.

roczne przebiegi: 5000-7000km
maxymalny przebieg dzienny: 300km
dystans roczny pokonywany po asfaltach: 95%
treningi na luzie: 40%
treningi ze spinką: 20%
podróże: 20%
przejazdy górskie: do 500km

preferowany typ: ? - z tyłu głowy kołacze mi słowo endurance, kojarzy mi się z wygodniejszą pozycją, mogę poświecić prędkość kosztem wygody. Ogólnie wykluczam gravele, krosy i inne hybrydy. Potrzebuję rower szosowy do jazdy po asfalcie.

marka roweru: obojętna
marka i typ osprzętu: obojętna z nastawieniem na niezawodność i komfortowe używanie (brak podatności na rozregulowanie)
materiał ramy: może być aluminiowa
kolorystyka: obojętne
typ hamulców: obojętne
obręcze: obojętne - możliwość kanibalizmu ze starego roweru (stary typ montażu lub przeplot na nowe piasty), jeśli aluminiowe to coś wytrzymałego, zdarza się (pewność 100%) zaliczyć dziurę
piasty: niezawodne, nieawaryjne, wydajne
opony: możliwość zamontowanie profilu 28
prowadzenie linek: obojętne
pedały: kupuje się oddzielnie, jeżdżę w spdach
długość ramienia korby: dłuższe niż krótsze