No to masz szczęście, ja na dłuższą metę cierpialem. Na nowym zrobiłem tylko ostatnie MPP i zero zniszczeń. Bez niedowładu w dłoniach, dupa okej. Dla mnie inna jakość życia.
(...) na dobrym to nie ma większej różnicy.
Mariobiker - świetna ultra-szosówka i wątek robi się ultra
Po kilku latach jeżdżenia ultra dochodzę do wniosku że wśród uczestników "króluje" rozmiar 700x25 to jest chyba najlepsze rozwiązanie.
ciekawy artykuł. poza tym ciekawe tam wątki francuskiego świata rowerów są.
Karbon,nie wiem za bardzo jak mam odebrać co napisałeś?nabijasz się z artykułu i logowaniem produktu w podanej stronie czy na prawdę ciekawi Cię koło 650b i jego zalety?A jak wygląda przystosowany i nieprzystosowany rower do kół 700 i 650b?
Jestem pod wrażeniem, nie nabijam się. Z zapałem obserwuję ten trend.Lokowanie produktu to nie jest. Jan Heine zaczął produkować te opony z Panarecer kilka lat temu, ponieważ na rynku nie było opon 650b na szosę. Teraz wybór opon 650b całe szczęście jest.Problemem w przystosowaniu ramy pod 650b może być np. osiągana finalnie wysokość suportu.Przykładowy film: https://youtu.be/wTfNYnuvl7M
Jan Heine - redaktor "Bicycle Quarterly", propagator długich dystansów, od dawna bada sprawę "na własnej skórze". Wyszło mu, że klasyczne koła z ery francuskich rowerów szosowych - 650b z oponami o szerokości 42mm są lepsze od obecnego standardu - który powoli i tak się poszerza. Tu opis mitu dotyczącego szerokości opon: https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/
Takie tam teorie. Były próby używania wśród zawodowców rowerów na 650 i zupełnie się nie przyjęły, a są regulaminowo dozwolone. Większe koło zawsze lepiej amortyzuje, stąd w MTB 26 to już się prawie nie produkuje.
(...) Dobór szerokości może bardziej wynikać z konieczności / przyzwyczajenia niż ze świadomego wyboru lepszego rozmiaru.
Rozmawiałem z uczestnikami PBP na temat nawierzchni na tym ultra. Króluje tam "tarka" wiec wszyscy na oponach '23 mocno dostali w kość.
Właśnie. Jakie musiałbym mieć opony 27,5 aby suportem nie walić w ziemię? Obecne to 700x37 i 700x44.
Poruszasz bardzo istotną sprawę. Prawa, jakie rządzą w świecie zawodowego kolarstwa bardzo często nie rządzą w kolarstwie "cywilnym", że tak je nazwę. Wiadomo, że aerodynamika wąskich opon ma duże znaczenie... w świecie zawodowców. Jako cywil nie tylko nie wykorzystam tego dobrostanu, co nawet będę cierpiał choćby nieprzyjemną twardość jazdy. To trochę jak mania zbijania każdego grama z roweru "cywilnego".