Autor Wątek: Specialized Roubaix Comp 2018  (Przeczytany 11591 razy)

Mariobiker

  • Gość
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 15 Gru 2019, 22:36 »
No to masz szczęście, ja na dłuższą metę cierpialem. Na nowym zrobiłem tylko ostatnie MPP i zero zniszczeń. Bez niedowładu w dłoniach, dupa okej. Dla mnie inna jakość życia.

W tym sezonie na gumach '25 - GMRD czy 1.5 kkm (Pribałtika) i nie było problemów na alu ramie więc na karbonie powinno być jeszcze wygodniej ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 15 Gru 2019, 23:04 »
No to masz szczęście, ja na dłuższą metę cierpialem. Na nowym zrobiłem tylko ostatnie MPP i zero zniszczeń. Bez niedowładu w dłoniach, dupa okej. Dla mnie inna jakość życia.

No ale to też na zupełnie innym rowerze jechałeś, więc to nie wiadomo czy akurat z szerszych opon wynikało. Nie sądzę, żeby na samej szerokości była aż taki przeskok, szersze opony sporo wnoszą na dziurawym asfalcie, na dobrym to nie ma większej różnicy.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 07:28 »
Oczywiście, byłem także lepiej przygotowany itp. Ale to co napisałeś to clue sprawy. Na dobrym asfalcie to nie ma różnicy. Ja sobie chwalę w nowym rowerze głównie to jak jeździ po słabym.

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 12:22 »
(...) na dobrym to nie ma większej różnicy.

Szersza opona jest bezpieczniejsza w zakrętach dzięki lepszej przyczepności.

Jan Heine - redaktor "Bicycle Quarterly", propagator długich dystansów, od dawna bada sprawę "na własnej skórze". Wyszło mu, że klasyczne koła z ery francuskich rowerów szosowych - 650b z oponami o szerokości 42mm są lepsze od obecnego standardu - który powoli i tak się poszerza.

Tu opis mitu dotyczącego szerokości opon: https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/

Mariobiker - świetna ultra-szosówka i wątek robi się ultra ;)

Mariobiker

  • Gość
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 13:18 »
Mariobiker - świetna ultra-szosówka i wątek robi się ultra ;)

@Karbon dziękuję  :D
Po kilku latach jeżdżenia ultra dochodzę do wniosku że wśród uczestników "króluje" rozmiar 700x25 to jest chyba najlepsze rozwiązanie.
Organizatorzy starają się o trasy z niezłą nawierzchnią więc nie ma co przesadzać z szerokością opon.
Tak jak kiedyś napisał Wilk ultra staje się bardzo popularne ze względu na brak czasu na długie sakwiarskie wyprawy.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 13:32 »
ciekawy artykuł. poza tym ciekawe tam wątki francuskiego świata rowerów są.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 14:11 »
Po kilku latach jeżdżenia ultra dochodzę do wniosku że wśród uczestników "króluje" rozmiar 700x25 to jest chyba najlepsze rozwiązanie.
Często do rowerów szosowych nie dało się wsadzić nic więcej niż 25 mm, dawniej wręcz typową szerokością opony w rowerach szosowych było 23 mm. Dobór szerokości może bardziej wynikać z konieczności / przyzwyczajenia niż ze świadomego wyboru lepszego rozmiaru.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 14:23 »
ciekawy artykuł. poza tym ciekawe tam wątki francuskiego świata rowerów są.

Ciekawe, że na PBP, na którym do tej pory królowała szerokość 700c x 25-28mm nabita na twardo, coraz częściej pojawiają się koła 650b x 42mm nabite na miękko (supple tire - jak to określają w Stanach). Takie koło daje większy komfort i większą przyczepność (bezpieczeństwo) w zakrętach. Najbardziej zaskakujące jest, że koło 650b z oponą 42mm może być lżejsze niż koło 700c z oponą 25mm :o

Na rynku pojawiły się bardzo ciekawe opony szosowe na 650b - m.in. Rene Herse (to opony robione przez japońskiego Panarecera).

Spec na swojej stronie chwali się, że jego karbonowy Diverge jest gotowy do jazdy zarówno na 700c, jak i 650b, także "coś jest na rzeczy".

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 14:26 »
Karbon,
nie wiem za bardzo jak mam odebrać co napisałeś?
nabijasz się z artykułu i logowaniem produktu w podanej stronie czy na prawdę ciekawi Cię koło 650b i jego zalety?

A jak wygląda przystosowany i nieprzystosowany rower do kół 700 i 650b?

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 14:55 »
Karbon,
nie wiem za bardzo jak mam odebrać co napisałeś?
nabijasz się z artykułu i logowaniem produktu w podanej stronie czy na prawdę ciekawi Cię koło 650b i jego zalety?

A jak wygląda przystosowany i nieprzystosowany rower do kół 700 i 650b?

Jestem pod wrażeniem, nie nabijam się. Z zapałem obserwuję ten trend.
Lokowanie produktu to nie jest. Jan Heine zaczął produkować te opony z Panarecer kilka lat temu, ponieważ na rynku nie było opon 650b na szosę. Teraz wybór opon 650b całe szczęście jest.

Problemem w przystosowaniu ramy pod 650b może być np. osiągana finalnie wysokość suportu.
Przykładowy film: https://youtu.be/wTfNYnuvl7M



Mariobiker

  • Gość
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 15:01 »
Rozmawiałem z uczestnikami PBP na temat nawierzchni na tym ultra. Króluje tam "tarka" wiec wszyscy na oponach '23 mocno dostali w kość.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 15:17 »
Jestem pod wrażeniem, nie nabijam się. Z zapałem obserwuję ten trend.Lokowanie produktu to nie jest. Jan Heine zaczął produkować te opony z Panarecer kilka lat temu, ponieważ na rynku nie było opon 650b na szosę. Teraz wybór opon 650b całe szczęście jest.Problemem w przystosowaniu ramy pod 650b może być np. osiągana finalnie wysokość suportu.Przykładowy film: https://youtu.be/wTfNYnuvl7M

Właśnie. Jakie musiałbym mieć opony 27,5 aby suportem nie walić w ziemię? Obecne to 700x37 i 700x44.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 15:59 »
Jan Heine - redaktor "Bicycle Quarterly", propagator długich dystansów, od dawna bada sprawę "na własnej skórze". Wyszło mu, że klasyczne koła z ery francuskich rowerów szosowych - 650b z oponami o szerokości 42mm są lepsze od obecnego standardu - który powoli i tak się poszerza.

Tu opis mitu dotyczącego szerokości opon: https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/

Takie tam teorie. Były próby używania wśród zawodowców rowerów na 650 i zupełnie się nie przyjęły, a są regulaminowo dozwolone. Większe koło zawsze lepiej amortyzuje, stąd w MTB 26 to już się prawie nie produkuje.

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 19:07 »
Takie tam teorie. Były próby używania wśród zawodowców rowerów na 650 i zupełnie się nie przyjęły, a są regulaminowo dozwolone. Większe koło zawsze lepiej amortyzuje, stąd w MTB 26 to już się prawie nie produkuje.

Poruszasz bardzo istotną sprawę. Prawa, jakie rządzą w świecie zawodowego kolarstwa bardzo często nie rządzą w kolarstwie "cywilnym", że tak je nazwę. Wiadomo, że aerodynamika wąskich opon ma duże znaczenie... w świecie zawodowców. Jako cywil nie tylko nie wykorzystam tego dobrostanu, co nawet będę cierpiał choćby nieprzyjemną twardość jazdy. To trochę jak mania zbijania każdego grama z roweru "cywilnego".

Nie chcę wyjść (bo trochę się wychyliłem przez przypadek) za znawcę, czy propagatora takich kół / opon. Po prostu temat objawił mi się z innej perspektywy i im więcej go drążę, tym bardziej wydaje się uzasadniony. Kto by nie chciał w ultra choć trochę więcej komfortu?

(...) Dobór szerokości może bardziej wynikać z konieczności / przyzwyczajenia niż ze świadomego wyboru lepszego rozmiaru.

Właśnie tak na to patrzę.

Rozmawiałem z uczestnikami PBP na temat nawierzchni na tym ultra. Króluje tam "tarka" wiec wszyscy na oponach '23 mocno dostali w kość.

O to właśnie chodzi. Jeśli można uzyskać mniejszy poziom zmęczenia dzięki bardziej miękkim (szerszym) oponom, nie tracąc jednocześnie średniej z jazdy, a nawet osiągając dzięki mniejszemu zmęczeniu lepszy wynik końcowy, to warto o tym wiedzieć.
Innymi słowy: Mario, nie zmieniaj w swoim nowym rumaku gum 28mm na 25mm ;)

Właśnie. Jakie musiałbym mieć opony 27,5 aby suportem nie walić w ziemię? Obecne to 700x37 i 700x44.

Zewnętrzny rozmiar koła 650b z oponą 42mm jest porównywany do koła 700c z oponą 23mm - tyle mi wiadomo.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Specialized Roubaix Comp 2018
« 16 Gru 2019, 19:20 »
Poruszasz bardzo istotną sprawę. Prawa, jakie rządzą w świecie zawodowego kolarstwa bardzo często nie rządzą w kolarstwie "cywilnym", że tak je nazwę. Wiadomo, że aerodynamika wąskich opon ma duże znaczenie... w świecie zawodowców. Jako cywil nie tylko nie wykorzystam tego dobrostanu, co nawet będę cierpiał choćby nieprzyjemną twardość jazdy. To trochę jak mania zbijania każdego grama z roweru "cywilnego".

Ale dlaczego mamy wierzyć jakiemuś panu co wymyślił, że na długie dystanse najlepsze będą koła 650 z oponami 42mm? Bo jak jeżdżę 10 lat imprezy ultra - to nie widziałem jednego roweru na takich kołach, a i tak szerokie opony są wielką rzadkością.

To jest niesłychanie wątpliwa teoria. testowali to na kiepskich drogach, a na ultra większość stanowią dobre drogi.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum