Autor Wątek: VI KMT 1-2.08.2020  (Przeczytany 13792 razy)

Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 07:02 »

Ty tak na poważnie, całe życie się ścigasz? ;)

Osobiste wycieczki to sobie odpuść, tym bardziej, że strzelasz jak kulą w płot.

Nie wiem skąd Ci przyszły do głowy te osobiste wycieczki. Zaręczam Ci że w tym konkretnym przypadku nie miałem nic takiego na myśli. Chciałem w żartobliwej formie (emotka zmrużonego oka - jakby co) zwrócić Ci uwagę, że bronisz publikacji wyników jak lew. Jakby zależało od tego bardzo wiele. Jeżeli poczułeś się urażony - trudno, przepraszam.


Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 22:16 »
A że tak zapytam - jakiego masz Garmina, i jakie akumulatorki?

Bitels

  • Gość
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 22:19 »
Nawigacja garmin touch 25, akumulatorki to białe eneloopy

Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 22:49 »
Hmm, o ile wersje Touch są trochę bardziej prądożerne, to nie do tego stopnia. W praktyce są dwie rzeczy które da się ustawić i mają wpływ na czas pracy - rodzaj zasilania i podświetlenie. W starszych modelach były trzy rodzaje baterii do wyboru - alkaliczne, NiMH i Litowe, w nowszych pojawiła się dodatkowo opcja NiMH wstępnie naładowane (czyli właśnie Eneloopy, ReadyToUse i inne nazwy handlowe na akusy o małym samorozładowaniu). W najnowszych być może jest coś jeszcze, ale nie mam :) Jest to o tyle istotne że każdy rodzaj zasilania przy innym napięciu się "kończy" więc gdybyś miał ustawione alkaliczne mając włożone eneloopy to coś takiego by się działo bo przy napięciu przy którym LR6 zdychają eneloopy mają jeszcze energii pod dostatkiem. Włączone na stałe podświetlenie też zapewne mocno ograniczy czas pracy, ale o ile to nie wiem bo nie testowałem - w nocy używam czołówki a w dzień jak potrzebuję to ruch joyem włącza na standardowe 15 sekund.
Ostatnia opcja to słabe akumulatory, dobrze jest mieć jakąś lepszą ładowarkę z pomiarem pojemności - lub znajomego z takową, i od czasu do czasu pomierzyć.

Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 22:54 »
No i oczywiście jeszcze faktyczna awaria sprzętu, lub w ostateczności bug w firmware. Ale to rzadko jednak.

Bitels

  • Gość
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 4 Sie 2020, 22:57 »
Podświetlenie mam wyłączone. Za dnia nie jest potrzebne, a z tym ustawieniem rodzaju zasilania to jutro sprawdzę, bo nawet nie pamiętam, jaki rodzaj mam ustawiony. Dzięki za radę.

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 5 Sie 2020, 06:21 »
U mnie na Dakocie jak na białych eneloopach pokazuje "słaba bateria", to da się spokojnie jeszcze 2-3 godziny jechać. Czasem dłużej.

Bitels

  • Gość
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 5 Sie 2020, 06:33 »
Fagetus sprawdziłem ustawienia rodzaju zasilania. Miałem ustawione na NiMH, przestawiłem na NiMH wstępnie naładowane i zobaczymy, czy to coś pomoże.
dodoelk u mnie przy tym komunikacie można jechać jeszcze ok pół godziny.

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2682
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 5 Sie 2020, 06:53 »
Bitels, a nie masz przypadkiem w opcjach mapy ustawionej prędkości rysowania na "szybko"? U mnie przełączenie na "normalna" zmieniło czas pracy z 6 do 10-11 godzin.

Marek
« Ostatnia zmiana: 5 Sie 2020, 13:07 memorek »

Bitels

  • Gość
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 5 Sie 2020, 08:35 »
Marku, masz rację. Miałem ustawione na szybkie rysowanie. Już przestawiłem.
Wszystko przez to, że w instrukcji urządzenia nie jest wytłumaczone jak krowie na granicy, jak skonfigurować optymalnie nawigację i stąd te problemy.
Dzięki wielkie za pomoc.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 5 Sie 2020, 13:25 »
Rodzaj ustawionych baterii nie ma wpływu na czas pracy urządzenia, jedynie na bardziej precyzyjne szacowanie czasu pracy przez urządzenie. Natomiast szybkość rysowania może mieć sporo większe znaczenie, szczególnie gdy cały czas jedziemy na ekranie mapy

Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 9 Sie 2020, 09:39 »
I tu się raczej mylisz Wilku, takie urządzenie nie pracuje do "zera" - to grozi utratą danych w mniejszym lub większym stopniu, jeśli prądu zabraknie podczas zapisu informacji lub co gorsza aktualizacji FAT-u. Pracuje do zadanego - dla danego typu zasilania - progu napięcia, który jest inny dla bat. alkalicznych, NiMH, zupełnie inny dla baterii litowych. Takie litówki zużyte wciąż mają ponad 1,4V! Więc ustawienie typu zasilania z niższym progiem odcięcia da ci możliwość "wyzerowania" akumulatorków, ale kosztem ryzyka utraty danych. Dodam że Garminy dość zachowawczo kończą pracę - dobrych parę dziesiątych volta wyżej niż się to przyjmuje np. w testach w ładowarkach, jak sądzę po to żeby kończyć pracę w warunkach normalnego zasilania, a nie na oparach. Ustawienie zasilania z wyższym progiem powoduje że w akumulatorkach /bateriach zostaje sporo energii.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 9 Sie 2020, 10:46 »
W praktyce jest tak jak mówi Wilk. To ustawienie steruje tylko i wyłącznie wskaźnikiem baterii i nie ma żadnego wpływu na próg wyłączenia urządzenia. To nie są jakieś szalenie inteligentne urządzenia, jak się wysra zapis śladu, "to trudno". Tutaj nie ma transakcyjnosci itp "wysokopoziomowych bzdur" ;)

Btw, po wyłączeniu urządzenia przez brak zasilania, dość długo szuka pozycji i to jest dobry powód, by nie jechać do zera.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Kamilek

  • Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda.
  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 01.05.2014
Odp: VI KMT 1-2.08.2020
« 19 Sie 2020, 22:09 »
Obiecałem te zdjęcia osobą z którmi jechałem, Rafałowi i Marcinowi, Tomek już dostał, nie mogę ich zlokalizować więc wklejam tu.




Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum