Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 232983 razy)

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Aluminium zawsze łączy się z włóknem szklanym. Nawet te karbonowe pokrycia muszą mieć pośrednią warstwę z włókna szklanego. Na szczęście karbon nie jest konieczny, bo można kupić włókno szklane w kolorze karbonu :D ;D

Offline Mężczyzna ehwj

  • Wiadomości: 324
  • Miasto: Krościenko Wyżne
  • Na forum od: 21.03.2010
No są mostki które z założenia tłumią drgania, np redshift shockstop czy XLC ST-M21

Tylko te mostki autor pytania musiałby dopiero pokryć carbonem 

Akurat pokrycie karbonem kierownicy nie jest problemem.
Wystarczy jedna warstwa maty karbonowej i żywica epoxy. Kierownica nie ma załamań, mata łatwo się układa.
Efekt wizualny gwarantowany

Akurat na efekcie wizualnym najmniej mi zależy.
Kierownicę i tak muszę kupić, ponieważ do tej co mam Giant zastosował wypłaszczenie (system D-Fuse) przez co nie mogę zamontować lemondki i taka naszła mnie myśl na karbon (chyba mam za dużo wolnego czasu :))

Zysk wagowy nie jest duży a większość drgań pochłania rama i widelec więc wymienię na jakieś przyzwoite alu. Dzięki
« Ostatnia zmiana: 4 Kwi 2021, 12:22 ehwj »

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Z tym laminowaniem karbonem kierownicy, to żartowałem ;)

A jeśli chodzi o karbonową kierę (nie mostek, czy sztycę), to uważam że to ma sens.
Kierownica ma długie ramiona i pracuje na zginanie. Kabon się do tego pięknie nadaje w tym układzie.

Jedyne, co mnie powstrzymuje od zamiany na karbonowa kierę, to obawy o wytrzymałość.
Trochę słyszalem (również na forum) o złamanych kierownicach karonowych, na skutek upadku roweru.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
A ja uważam, że w takim zastosowaniu jak u ehwj nie ma sensu.
Karbon źle reaguje na wszelkie siły ściskające, więc mocowanie do niego obejmami czegokolwiek jest ryzykowne. Osobiście widziałem na maratonach już dwa przypadki złamanej karbonowej kierownicy właśnie w miejscu mocowania lemondki.

Są i gotowe systemy karbonowych kierownic z zintegrowanym mocowaniem lemondki (albo do kierownicy, albo do mostka), ale to już kosztuje koszmarne pieniądze, 1000+, albo nawet i sporo więcej.

A zyski z tłumienia drgań - to są trudne do wykrycia, jeśli już to fajniejszą sprawą jest lepszy górny chwyt na płaskiej kierze (bo takich jest wiele karbonowych kierownic). Ale taka kierownica mocno komplikuje sprawę mocowania dodatkowych akcesoriów, a to się na długich trasach bardzo przydaje.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018

Karbon źle reaguje na wszelkie siły ściskające, więc mocowanie do niego obejmami czegokolwiek jest ryzykowne.


Czyli zamocowanie kierownicy w mostku też jest ryzykowne :P

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Pod mocowanie mostka to akurat są wzmocnienia wewnątrz.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Czyli zamocowanie kierownicy w mostku też jest ryzykowne :P

Ale mocowanie w mostku jest do tego projektowane i odpowiednio wzmocnione, a pod lemondkę to jak wspomniałem tylko już bardzo drogie kierownice karbonowe mają mocowania. Żeby taka kierownica jeszcze robiła jakąś znaczącą różnicę - to byłby sens ryzykowania, ale tu różnice są dość symboliczne. Ważne to może dla bardzo mocnych zawodników, dla których liczy się aero, przeciętnemu człowiekowi zrobi to minimalną różnicę.

Miałem kilka karbonowych sztyc i każda kończyła z wcięciami od zacisku sztycy. To są delikatne elementy i naprawdę łatwo to uszkodzić. I zarówno ten materiał sztycy jak i kierownicy tak niewiele wnosi, że nie widzę sensu by w to wchodzić. Teraz mam sztycę alu i żadnych różnic co do wygody nie czuję, to dopiero specjalne sztyce z lekką mini-amortyzacją coś wnoszą, ale tez nie są to różnice przełomowe, sporo więcej wniesie szersza opona.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5077
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Rower i widelec mam karbonowy. Czy  wymieniając kierownicę/mostek z alu na karbon oprócz zysku 50-80g będzie lepsze tłumienie drgań, wygodniej? Dodam, że zamierzam mocować do niej lampki, GPS i lemondkę. Czy lepiej pozostać przy aluminium?

Jeżeli szukasz wygody to pokombinuj z wkładkami żelowymi, dętką pod owijkę, dobrymi rękawiczkami, lepszym kątem ustawienia. Tu jest dużo więcej do ugrania moim zdaniem niż z karbonem.
Skoro tak się boisz tych drgań, to podejrzewam, że Cię coś boli albo drętwieje, jeśli tak to napisz co, pokombinujemy. Karbonowa kierownica nie rozwiąże problemu, a jeśli problemu nie ma, zostań przy alu, taka moja rada.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Szukam szukam i nie mogę znaleźć .
Czy są dostępne widelce karbonowe , mocowanie pod hamulce tarczowe, najlepiej by przyjął oponę 700x40 i najważniejsze .. z rurą sterową o długości co najmniej 3200 mm.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
... z rurą sterową o długości co najmniej 3200 mm.
Na pewno nie.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
z rurą sterową o długości co najmniej 3200 mm.

A planujesz, jakiegoś customowego bicykla budować, że 3-metrowej sterówki szukasz?  :P

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
podjazdy by się z takiego ucieszył. Zamiast wieży widokowej...

Ludzie są jednak podli - wytkną każde potknięcie.
 ;D

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
z rurą sterową o długości co najmniej 3200 mm.

A planujesz, jakiegoś customowego bicykla budować, że 3-metrowej sterówki szukasz?  :P
Ziobro się wkradło , 320mm znaczy 32 cm .
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Wielec do takich szerokich opon na tarczę, to ciężko upolować.
Też szukam podobnego (nawet może być alu) i nie ma dużego wyboru.

A z taką  długość rury sterowej (32cm) - to raczej nierealne.
Jest Force, na karbonie, ale ma rurę tylko 30cm.
https://allegro.pl/oferta/force-treking-widelec-1-1-8-carbon-ahead-9354199481?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery&gclid=EAIaIQobChMI5rGgt-3k7wIVmIbVCh0a5AHZEAQYBSABEgKHWfD_BwE

Musisz szukać tylko nówki, bo raczej nikt nie jeździ z taka sterówką, co ogranicza zakres poszukiwań.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Salsa Waxwing.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum