Obecnie największą popularnością cieszy się suport BSA (standard brytyjski), który znajduje się na wyposażeniu niemal wszystkich rowerów. Ten uniwersalny standard posiada z lewej strony gwint prawoskrętny, analogicznie – z prawej lewoskrętny. Wszystko to sprawia, że suport BSA nie rozkręca się podczas jazdy, zapewniając płynne działanie układu napędowego.Standard włoski obecnie przestaje być wykorzystywany, niemniej jednak pojawia się on w większości jednośladów pochodzących z Włoch. Z obu stron ma on gwint prawostronny, co sprawia, że podczas jazdy strona napędowa musi się rozkręcać.Standard francuski od lat jest nieprodukowany. Wariant ten można spotkać co prawda w starszych Peugeotach. Posiadacze rowerów wyposażonych w tego typu gwint mogą mieć problemy z jego wymianą. Analogicznie do włoskiego posiada on również gwint zamocowany prawostronnie.
Wg mnie mam z tego powodu kłopot, bo stale ma się to tendencję do luzowania.
Mogę podejrzewać "spaprany" gwint w mufie tym bardziej, że piszesz o pakułach upychanych w gwint co przy dobrym gwincie jest niemal awykonalne.
Lepsze komponenty osiągają teraz absurdalne ceny.
A komponenty gorsze jeszcze bardziej absurdalne. Od stycznia to na kasetach była chyba taka podwyżka "dołóżmy stówę do wszystkiego"...
Faktycznie, lepiej dołożyć 500 zł i miec 80 g mniej.