Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233022 razy)

Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 776
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Od trzech lat ich używam. Klocki metaliki, tarcze też do metalików. Zjechały ze mną z wielu dużych i długich zjazdów. Żadnych kłopotów chociaż smród spalenizny czuć było niejednokrotnie. W sumie prostota ich budowy też jest jak dla mnie na plus. Ja, je lubię i doceniam. 
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Krótko: co myślicie o BB-7?
Kiedyś było że to najlepsze mechaniki i w ogóle, ale lata mijają, pojawiły się TRP, hydrauliki dojrzały itd.
Tyle że BB-7 mogę kupić za 160 PLN a TRP za trzy razy tyle.
Stałem przed podobnym dylematem. Wybrałem Avid-BB7. Jeden zacisk rozebrałem i jego prostota jest urzekająca. To właśnie ta banalna budowa a zatem małe prawdopodobieństwo awarii w terenie lub/i możliwość jej usunięcia zadecydowały o wybraniu ich do Ogra. Ten rower traktuję jako wyprawowy w trudny teren/region.
TRP mam wrażenie wnoszą w posagu słabości hydraulików (bardziej skomplikowana budowa, uszczelnienia, podatność na przegrzanie) a nie dają wydajności i komfortu hydraulików. Z avidami w Ogrze za dużo jeszcze nie pojeździłem, ale siła hamowania jest dla mnie wystarczająca, choć wyraźnie ustępuje hydraulikom.

Ps. Odnośnie skromnego wpisu DiDżeja. Na wyprawach, w górach Jordanii i Alpach jego Avidy przejechały bez żadnych problemów a hydrauliki na obu wyprawach, choć u różnych ludzi, takowe problemy miały.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Ja mam z przodu trp hy\rd a z tyłu spyre c , wcześniej na obu kołach trp spyre c i jeśli chodzi o siłę hamowania to rzeczywiście mechaniki hamują podobnie jak hybrydy, natomiast jeśli chodzi dozowanie siły hamowania, to hybrydy są o niebo lepsze.
Zupełnie niedawno miałem ciekawe porównanie hamulców mechanicznych i hybrydy w moim rowerze z hamulcami czysto hydraulicznymi w rowerze syna (Shimano br rs 405).
Ja ważę ok 100 kg , a mój syn 72, mój rower na pusto 13 kg, syna 9 kg.
Sprawdzaliśmy najpierw hamowanie na zimnych hamulcach i tu wygrały hydrauliki, natomiast po paru gwałtownych zjazdach z prędkością ok 50 km\h hydrauliki traciły na sile hamowania.
Rower syna to Giant Contend SL Disc 2 z tarczami 160 mm , a mój to Octane One Kode z tarczami 180 mm przód i 160 mm tył.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Ps. Odnośnie skromnego wpisu DiDżeja. Na wyprawach, w górach Jordanii i Alpach jego Avidy przejechały bez żadnych problemów a hydrauliki na obu wyprawach, choć u różnych ludzi, takowe problemy miały.
Ale jak pamiętam tamten wątek - to zdaje się, że na solidnie obładowanych rowerach, z dość ciężkimi zawodnikami i chyba rozmiar tarcz też nie był tak duży.

A Borafu nie jeździ na jakieś dalekie eskapady, więc 100% niezawodność jak na 5 dni po pustyni mu niekoniecznie jest potrzebna. Z mechanicznymi tarczami zawsze jest ileś bujania się z ustawianiem, z niektórymi całkiem sporo. A nowoczesne hydrauliki to najlepsze hamulce na rynku - największa siła hamowania, a przede wszystkim wygoda, hamuje się lekkim naciśnięciem klamki. I nie ma się co ich bać, to już jest znacznie mniej awaryjne niż z 10-15 lat temu

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Przy prawidłowo zamontowanych BB7 jedyne ustawienia to 10s na przekręcenie 2 pokręteł o 1 klik, gdy klameczka zaczyna trochę głebiej wpadać.

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Hej!
Po założeniu nowego łańcucha i skuciu go pinem (łańcuch shimano i oryginalny pin) w miejscu połączenia ogniwa nie są całkiem luźne względem siebie. Kiedy kręcę na luzie korbą, to łańcuch w tym miejscu pozostaje lekko zakrzywiony. Mam obawy, czy nie będzie to powodowało jakichś problemów w czasie jazdy, a nie bardzo jest czas na przetestowanie, bo jutro rano mam wyjazd na kilka dni.
Co o tym myślicie?

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Jeśli pin jest symetrycznie w łańcuchu, to należy przegiąć łańcuch z wyczuciem kilka razy na boki. Rozluźni się.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Hej!
Po założeniu nowego łańcucha i skuciu go pinem (łańcuch shimano i oryginalny pin) w miejscu połączenia ogniwa nie są całkiem luźne względem siebie. Kiedy kręcę na luzie korbą, to łańcuch w tym miejscu pozostaje lekko zakrzywiony. Mam obawy, czy nie będzie to powodowało jakichś problemów w czasie jazdy, a nie bardzo jest czas na przetestowanie, bo jutro rano mam wyjazd na kilka dni.
Co o tym myślicie?

Minimalnie za mało albo za dużo ten pin wszedł, to często się zdarza przy zakładaniu łańcucha. Ja w takiej sytuacji ruszam lekko pinem za pomocą ściągacza w jedną i druga stronę aż zacznie pracować bez zagięć, czasem wystarczy nawet poruszyć ręką łańcuchem.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Weź spinkę i skuwacz na tę wyprawę - tak dla świętego spokoju ;)

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Dziękuję Koledzy. Próba rozruszania połączenia rękoma nie pomogła, ale zobaczę jutro, jak to się będzie zachowywało w trakcie jazdy. Gdyby powodowało jakieś problemy, to faktycznie znalazłem spinkę, a skuwacz i tak zawsze wożę ze sobą, więc chyba jakoś to opanuję. :)

Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 776
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Przy prawidłowo zamontowanych BB7 jedyne ustawienia to 10s na przekręcenie 2 pokręteł o 1 klik, gdy klameczka zaczyna trochę głebiej wpadać.
Zgadzam, no może 30s  ;) Ustawienie po wymianie klocków, choć dłuższe niż w hydraulikach, też po dwóch, trzech próbach nie stanowi dla mnie jakiegoś wyzwania, aczkolwiek pewnie zajmuje pewnie ciut więcej czasu niż przy hydraulikach. Ciut  :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zgadzam, no może 30s  ;) Ustawienie po wymianie klocków, choć dłuższe niż w hydraulikach, też po dwóch, trzech próbach nie stanowi dla mnie jakiegoś wyzwania, aczkolwiek pewnie zajmuje pewnie ciut więcej czasu niż przy hydraulikach. Ciut  :)

Ale to nie chodzi o pojedyncze ustawienie przy wymianie klocków. To są hamulce linkowe i mają ich wszystkie minusy, więc trzeba je regularnie ustawiać i podciągać by optymalnie działały, a nie zawsze to jest tak banalne, szczególnie jak już hamulec jest zajechany. Ja mam bardzo złe doświadczenia z BB5, choć one zdaje się mają inną konstrukcję niż BB7, bo tam jest jedna strona bez możliwości regulacji. Używała ich Marzena w swojej przełajówce na wyprawach, więc na mnie spadało ustawianie tego, pamiętam jak to w Izraelu razem z Blondasem żeśmy się z tym zdrowo bujali, hamulec beznadziejny do ustawiania w porównaniu do banalnie prostych szosowych obręczówek, bo jak każda tarcza wymaga minimalnego odstępu od tarczy by dobrze hamował i nie jest łatwo się wstrzelić w złoty środek pomiędzy dobrym hamowaniem i brakiem przycierania.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
No to wróćmy do BB7
Rama i widelec mająMam mocowanie IS, a mogę kupić zaciski takie:


Jaki adapter należy dokupić?
W drugim rowerze mam tarcze 160mm i myślałem o takim samym rozmiarze.
Bo adapterów jak psów, w cenach od kilkunastu złotych do kosmicznych.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Też kupowałem adaptery. To jest standardowa przejściówka. Kawałek aluminium. Tam nie ma filozofii.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Przy tarczach 160mm i mocowaniu IS nie masz żadnego adaptera

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum